להגיע אל קהל היעד

כוחו האדיר של האינטרנט והשפעתו על חיינו רק הולכים ומתעצמים. האינטרנט הפך להיות המקום החשוב ביותר להיות בו, וירטואלי – אבל ממשי מכל. אין כמעט בית בישראל שאינו מחובר לרשת. עוצמתו של האינטרנט גברה למן הרגע בו נולדו הסמארטפונים שאפשרו גלישה נוחה מכל מקום, בכל זמן. השימוש באינטרנט ממכשירים ניידים נפוץ היום לא פחות אם לא יותר מהשימוש בדסקטופ.

אם אתה בעל עסק – המשפט "מי שלא שם לא באמת קיים" תקף לגביך בעיקר בהקשר לאינטרנט. האינטרנט הוביל לשינויים צרכניים –  והפך להיות המקום הראשון אליו "הולכים" על מנת לבדוק מוצר או שירות אותם מעוניינים לרכוש. הזמינות והקלות בה מגיע לקוח פוטנציאלי למידע ברשת בנוגע למוצר בו הוא מעוניין – מאפשרת לו להגיע להחלטה מהירה יותר בנוגע לרכישה. לכן, כל עסק שדואג שחושב ריווחי דואג להישאר עם היד על הדופק הדיגיטלי – ולהחזיק אתר אינטרנט מתוחזק כהלכה ומקודם בגוגל.

 

למה קידום אתרים חשוב כל כך?

אתר שאינו מקודם בגוגל מאבד את הכוח הפרסומי והשיווקי המשמעותי ביותר שקיים היום. זה לא מספיק שיש אתר יפה ונוח לגולש, אם לאתר הזה אין מיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. מה זה אומר? זה אומר שהאתר הזה צריך להיות זמין ללקוח שאינו מכיר את החברה שלכם אבל מחפש בגוגל את סוג השירות שאתם מציעים. זאת בדיוק המטרה של קידום אתרים – להביא את האתר שלכם למיקום הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל. אפשר להסתכל על זה כמו על כדורגל. יש הרבה שחקנים טובים, אבל מי שמשחק הוא מי רק שנמצא על המגרש. אז איך הופכים לחלק מהנבחרת המנצחת? דואגים לשיווק באינטרנט ולקידום האתר!

זה מאוד פשוט:

 

  • אדם זקוק לשירות מסויים, לדוגמה – השתלת שיניים.
  • מקור המידע הראשון שהוא פונה אליו לקבלת מידע על שירות זה ברוב רובם של המקרים – הוא האינטרנט, ואם להיות ספיציפיים – גוגל. הוא מקליד את הביטווי "השתלת שיניים" בגוגל ומתקבלות תוצאות העמוד הראשון.
  • הסבירות הגבוהה ביותר היא שהוא יבחר אחת מן התוצאות הראשונות בעמוד. רוב האנשים אפילו לא יעברו לעמוד השני של התוצאות' לכן כל עסק שמבקש להביא תנועה לאתר שלו – חייב להיות ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

יחד עם זאת, לא משנה כמה תתאמצו להביא תנועה לאתר שלכם –  מרשימות תפוצה, מפייסבוק, או מקידום – אם האתר עצמו לא יגרום ללקוחות שמגיעים אליו להישאר בו ויניע אותם לפעולה (פנייה לקבלת שירותרכישת מוצר) –  חבל, כי התאמצתם לשווא.

 

יש לאתר שלכם 4 שניות להוכיח את עצמו ללקוח

אז קודם כל צריך קידום אתרים טוב, שישים אתכם בין הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. אחרי שעליתם למגרש והתמקמתם במיקום גבוה שמביא לכם תנועה לאתר – מגיע השלב בו האתר שלכם צריך להוכיח את עצמו.

מחקרים מלמדים שלקוח פוטנציאלי שגולש באתר שלכם מקצה לכם בממוצע 4 שניות (!) במהלכן הוא מחליט אם כדאי להישאר באתר או לא. זמן ממש קצר, נכון? ובכן, עכשיו הגענו לחלק הבאמת מסובך: איך בזמן הממש קצר הזה, 4 שניות, גורמים ללקוח להישאר באתר ולא לחזור לתוצאות החיפוש בגוגל ולהכנס אתר מתחרה?

התשובה היא אתר מתוחזק היטב – עם מינימום בעיות ומקסימום נוחות לגולש. מה הן הבעיות הנפוצות באתרים, שגורמות ללקוחות פוטנציאלים לצאת מהאתר כמעט מיד אחרי שנכנסו?

בעיות טכניות באתר:

קרה לכם פעם שניסיתם להכנס לאתר וקיבלתם הודעת שגיאה עם מספר כמו 404, 302, 500 או כל מספר אחר? ובכן, המספרים האלה מלמדים על בעיה בעמוד אליו ניסה להגיע הגולש. ישנן המון סוגים של בעיות, כל אחת מהן ממוספרת במספר משלה. לא נרחיב על הנושא – אבל נציין כי בבעיות מסוג זה יש לטפל, מאחר וגם אם אין משמעות לבעיה מבחינת גוגל (כלומר השגיאה אינה משפיעה על קידום האתר) – יש לה משמעות מבחינת הלקוח הפוטנציאלי הגולש. הגולש חיפש משהו בגוגל והגיע לתוצאה שלכם שעניינה אותו. הוא לוחץ על הקישור – ואופס! לא ניתן לצפות בדף מכל סיבה שהיא. מאוד מבאס מבחינת הלקוח. חשוב לצמצם בעיות טכניות באתר למינימום.

אתר שאינו מותאם לנייד:

אם אתם מתעניינים קצת בנושא, וודאי יצא לכם לשמוע כבר על חשיבות התאימות למובייל מבחינת גוגל, שאפילו הוציאה הודעה רשמית למנהלי אתרים, בה היא הציבה תאריך יעד בו היא תחל לתעדף אתרים מותאמים למובייל – להציג אותם במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש עבור הגולשים בנייד.

מה זה מותאם למובייל? כל אתר נפתח גם בנייד – השאלה היא איך הוא נראה. אתר מותאם הוא אתר שתצורתו ותפעולו על ידי הגולש – מותאמים למכשיר ממנו הוא גולש (סמארטפון, אייפד וכן הלאה).

בערך כל גולש שלישי משתמש בסמארטפון – כמעט 50% מהישראלים משתמשים במכשיר הנייד לביצוע השוואת מחירים לפני רכישה של מוצר. אז אתם בהחלט רוצים אתר מותאם לנייד.

חסרים נתונים מובנים באתר:

גוגל צריכה להבין מה היא קוראת באתר שלכם כאשר היא סורקת אותו.

מהי הכותרת?

מהו שם המוצר?

מהו התיאור של המוצר?

והנה שוב חזרנו אל קידום אתרים – שכל אתר חייב. גוגל צריכה את העזרה שלכם להבין מה יש באתר, מה היא בעצם "קוראת". אתר שעושים לו קידום טוב הוא אתר שעונה על השאלות של גוגל ומספק לה את התשובות שגורמות לה למקמם אותו בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

הדבר דומה לדרך בה כתוב מאמר: יש כותרת, יש תתי כותרת, יש פסקאות, תחביר נכון, הדגשה במקומות הנדרשים. גם גוגל צריכה את החלוקה הזו שבשפה המקצועית קוראים לה "מתונים מובנים". אתר שיש בו נתונים מובנים הוא אתר שגוגל תקרא טוב יותר – תמקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש – ובכך תגדיל את החשיפה שלו, את התנועה אליו – ואת כמות הפניות שתקבלו.

איך שיווק באינטרנט יביא לכם יותר לקוחות?

  • שיווק וקידום מוצלח של האתר יביאו למיקום גבוה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל – ובכך חשיפה רחבה יותר למספר גדול יותר של לקוחות.
  • כתוצאה מהחשיפה יגדלו מספר הכניסות לאתר.
  • אתר מתוחזק היטב, אתר נוח לגולש (מינימום שגיאות, מותאם למובייל וכן הלאה) – יגרום לגולש להישאר באתר זמן רב יותר.
  • שיווק נכון יניע את הגולש שנמצא בתוך האתר לפעולה – כלומר לפנות אליכם לקבלת שירות או קניית המוצר אונליין במידה והאתר שלכם מאפשר זאת.
  • בכך תגדילו את יחס ההמרה, ותרוויחו יותר.