שיווק תוכן בעזרת בלוג

משימה קשה, אם לא בלתי אפשרית בכלל היא להצליח בשיווק תוכן בלי לכתוב באופן קבוע בבלוג. בלוג הוא שחקן חזק על מגרש ה SEO. למעשה, הנתונים מצביעים על כך שלבעלי בלוגים שמתמידים ומעלים באופן עקבי תוכן שוטף, יש פי 13 יותר סיכויים ל-ROI  חיובי.

לא צריך לעבוד קשה, מספיק להסתכל על אתרים חזקים שמנהלים בלוג שוטף בשביל להבין את חוקי המשחק. בלוגים הם אסטרטגיית שיווק שבאמת עובדת ומביאה לידים איכותיים יותר (כמה עובדת? סטטיסטיקות אחרונות מצביעות על 126% לידים יותר באתרים שיש בהם בלוג פעיל לעומת באלה שלא.)

לא משנה מה הנישה של האתר שלכם, איזה סוג עסק אתם משווקים, כל אחד יכול לפתוח בלוג של וורדפרס ולהצטרף למשחק. אבל רגע לפני שאתם רצים לפתוח בלוג חדש או לתת סוף סוף יחס לבלוג הזנוח שלכם – חשוב שתדעו שסתם לפתוח בלוג כי צריך לפתוח בלוג, לא יביא אתכם רחוק. אל תעשו בכדי לצאת מידי חובה, כי זה לא מה שימקם את האתר שלכם בעשרת המקומות הראשונים בחיפוש בגוגל.

אז מה כן? יש כמה כללים בניהול בלוג שיעזרו לכם למנף את הכוח של התוכן לטובת החזר השקעה חיובי.

 

להבין את האנטומיה של הבלוגים המצליחים

הדרך הנכונה להצליח היא לא להמציא את הגלגל מחדש, אלא לקחת את הגלגל שכבר המציאו ולהשתמש בו, ואם ממש הולך לכם – אז לשדרג אותו ולהפוך אותו לאופניים. ובתרגום לענייננו – תתחילו להסתכל על פוסטים במיקומים הראשונים בחיפוש בגוגל. תלמדו את הבלוגים, תלמדו את הבלוגר. איך הבלוג נראה? על מה ואיך הפוסטים כתובים? פוסטים מתוכננים ומושקעים הופכים לויראלים ויכולים להביא תנועה נכנסת גדולה לאתר. תלמדו ממי שכבר הצליח – איך בנויים הבלוג והתוכן, מה סוד ההצלחה של הפוסט. בבסיס של אסטרטגיית בלוג נכונה, עומדים:

  1. כותרת מעולה, מושכת ומעניינת.
  2. תמונה חזקה, אימג' שמושך את העין ותופס את שימת הלב של הגולש. תמונה טובה תעזור, בנוסף, "לשבור" את כמות הטקסט ולהקל על העומס הויזואלי.
  3. הקדמה – חשוב לתת לקורא לטעום דגימה של התוכן. לא כולם רוצים לצלול אל תוך הטקסט מיד; רבים מעדיפים לקרוא כמה שורות שיבהירו להם מה הם עומדים לקרוא.
  4. פסקה פותחת.
  5. הפואנטה של הפוסט – החלק החשוב ביותר בתוכן. מה בעצם הנקודה שאתם רוצים להעביר לקורא בפוסט זה. תכתבו מעניין, תכתבו עבור הגולש. אל תכתבו עבור מנועי החיפוש.
  6. פסקה מסכמת – פוסט בבלוג הוא לא מאמר אקדמי. אין צורך להתיש את הקורא בחזרה על כל הנקודות עליהן כתבתם. אבל רצוי מאוד לעטוף את כל התוכן בפסקה מסכמת.
  7. הזמנה להשאיר תגובה – תנו לקורא את הזכות להגיב, לחוות את דעתו. הפכו אותו לשותף פעיל.
  8. קישורים לפוסטים נוספים וכפתורי שיתוף ברשתות חברתיות: קישורים לפוסטים נוספים עשויים לגרום לקורא להישאר יותר זמן בבלוג, יפחיתו את אחוז הנטישה ויעלו את רמת הרלוונטיות של הבלוג עבור הגולש – עם סבירות גבוהה יותר שהוא יחזור לקרוא בבלוג בעתיד. כפתורי שיתוף יעזרו לתוכן להיות מופץ הלאה, להגיע ליותר אנשים ולהגדיל תנועה נכנסת של עוד גולשים.

 

 אופטימיזציה מעולה לפוסטים בבלוג יזניק אתכם קדימה

סטטיסטיקות מצביעות על כך שעד כ-80% מהגולשים מדלגים על תוצאות חיפוש ממומנות ועוברים היישר אל התוצאות האורגניות. SEO  איכותי לפוסטים בבלוג הוא חיוני בדרך למיקומים טובים של הפוסט בתוצאות החיפוש האורגניות. השקיעו באופטימיזציה של התוכן בבלוג שלכם.

 

  • מילות מפתח: ערכו מחקר מילות מפתח, על מנת לשלב את המילים המחופשות בתוכן ולהגדיל את הסיכויים של הגולש להגיע אל הפוסט שלכם.
  • הגדרות מטא: הקפידו להזין הגדרות מטא. מטא-טייטל, דיסקריפשן.
  • URL: הקפידו על URL ידידותי ורלוונטי לתוכן ככל שאפשר.
  • ALT TEXT: הקפידו להעניק אלט-טקסט לתמונה שצרפתם לפוסט.

תוכן פרקטי הוא תוכן מנצח!

הגולשים עייפים מלקרוא תוכן לשם תוכן. הם מחפשים פרקטיקה.על כן, חשוב מאוד שלתוכן שלכם יהיה ערך פרקטי. ראו גם : כללים חשובים בכתיבת תוכן לבלוג . פוסט טוב לא רק עונה על שאלות הגולשים, אלא מניע אותם ליישם את מה שהם קראו עליו עכשיו. אם אתם יכולים לתת לגולש כלים שיעזרו לו ליישם בפועל – מה טוב. לוח לתכנון יומי, קישורים לאתרים שמציעים אפליקציות יישומיות, וכן הלאה.

 

לסיכום, כתיבה מושקעת, מתוכננת היטב ושוטפת בבלוג – תעלה את הסיכויים למיקומים טובים בתוצאות החיפוש בגוגל. אם יש לכם בלוג זנוח, זה הזמן להכניס בו חיים חדשים. אם עדיין לא פתחתם בלוג – זה הזמן. תכננו היטב את התוכן, אל תדלגו על אופטימיזציה, והכי חשוב – כתבו עבור הקורא. בסופו של דבר, הוא שקובע אם התוכן שלכם רלוונטי, מעניין מספיק ושווה שיתוף.

תגובות פייסבוק