אתרי אוטוריטה בהיבט של קידום אתרים

בעיקרון, המושג אוטוריטה מתייחס לאדם או למוסד סמכותי שהמילה האחרונה בתחום מסוים היא שלו. האוטוריטה מחליטה מה נכון ומה לא, ושאר האנשים פועלים בהתאם להחלטותיה. אבל בעוד שמתייחסים למושג אוטוריטה בדרך כלל לתאר גופים ממשלתיים וגופי פיקוח, ניתן גם להתייחס אל האוטוריטות כמקור מידע.

 דוגמאות לגופיםמוסדותארגונים שנחשבים לאותוריטות בתחומם:

דוגמה אחת הוא ה"ניו יורק טיימס" כאוטוריטה (סמכותי) בתחום החדשות. משמעות הדבר, שהאובייקטיביות עליה הם שומרים בדקדקנות יחד עם נהלי אימות מחמירים, הפכו אותם לסמכות בתחומם, עד כדי כך שאם משהו פורסם אצלם, זה חייב להיות נכון.
כך תקף הדבר גם לגבי נאס"א, שהיא הסמכות הסופית לענייני חלל.
עבור אוהדי ספורט המתקוטטים על שאלת טריוויה בנושאי ספורט, ESPN  או ספורטס אילוסטרייטד מהווים אוטוריטה נאמנה לקבל ממנה את התשובה. אתרים אלו מוערכים מאוד בעייני אוהדי ספורט, כך שאם הם פוסקים משהו, אין לאוהדים ספק בעניין.

גוגל היא סמכות-על כמעט בכל נושא תחת השמש ומעבר לכך. למעשה, גוגל כל כך פופולריים שהמילה "גוגל" עצמה הפכה לפועל המציין מחקר על נושא מסוים.
לפני גוגל, מנועי חיפוש אחרים סיפקו תוצאות חיפוש של אתרים לפי מילות המפתח שחיפשת, ולא בהכרח סיפקו את התוצאות המתאימות והנכונות עבור החיפוש. אבל כשגוגל נכנסו לתמונה, המחויבות המוחלטת שלהם לספק את התוצאות הכי מתאימות ונכונות בחיפוש, ותוצאותיה האמינות בשטח – הפכו אותם למנוע החיפוש העיקרי והשמיש ביותר עבור הרוב המכריע של משתמשי אינטרנט. כיום גוגל עשויים להפנות אותך לוויקיפדיה, אתר שאנשים רואים בו אוטוריטה גם כן. במילים אחרות, אוטוריטה היא מישהו או משהו שאחרים סומכים עליו.

בניית אתרי אוטוריטה

באנגלית, במילה "אוטוריטה", "סמכות" (authority) נמצאת המילה מחבר (author).
וזה לא במקרה. הרשויות כמה אמורות להיות כל כך בקיאות בנושא מסוים שהם "כתבו את הספר" על הנושא הזה. לפעמים זה אפילו נכון פשוטו כמשמעו, כמו במקרה של פרופסורים למתמטיקה ומדעים ב- MIT, מכון טכנולוגי של קליפורניה, ומכון הפוליטכני רנסלאר (RPI).

בכדי להפוך את האתר שלך לאתר אוטוריטה, זה מה שאתה לעשות:

  • אתה צריך להפגין את הידע והמומחיות שלך בנושא הספציפי שלך, ולאחר מכן להפיץ את השמועה בנדון.
  • אתר האינטרנט שלך חייב לכלול מידע עובדתי ומעודכן באופן שוטף.
  • אתה צריך להיכנס לפורומים ובלוגים אחרים, בכדי לדון בנישה שלך בתבונה ולהוכיח לאחרים שאתה מקור אמין.

גוגל אמנם לא יבין מה שאתה כותב, אבל הוא יכול לזהות שהאתר שלך נחשב לגורם סמכותי, אוטוריטה. וכאשר גוגל מזהה את הסמכות שלך בנושא, זה לא יקח זמן רב עד שהדירוג שלך בתוצאות החיפוש יעלה.

אלה הסימנים בהם גוגל מבחין כאשר הוא מזהה אותך כאתר אוטוריטה:

  • כאשר ישנם קישורים לאתר שלך מתוך אתרים אחרים.
  • מספר המבקרים באתר שלך גדל.
  • משך הזמן (המתארך) בו הגולשים נמצאים באתר שלך הוא גם פקטור שגוגל שם לב אליו, ויעזור לבנות את ההתייחסות שלהם אל האתר כאתר אוטוריטה.

איך להשיג editorial links מאתרי אוטוריטה

אם אתה עובד לפי כל שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים, אבל אתה עדיין לא מצליח להגיע לצמיחה בטראפיק, אם המאמצים שאתה משקיע בבניית קישורים לא מצליחים לייצר קישורים איכותיים שבאמת עוזרים לאתר שלך, דע שאינך לבד. אסטרטגיית בניית קישורים יעילה דורשת יצירתיות, ניסיון, ניסוי וטעייה, מזל וגם קצת סבלנות.

הנה כמה הנחיות מועילות לבניית קישורים שיעזרו לך להימנע מבזבוז של זמן וכסף של טכניקות שלא עובדות:

כפי שלמדנו קודם, אתר אוטוריטה נחשב לאתר שסיפק או עודנו מספק ידע איכותי בנושא מסוים, והוא עד כדי כך עוזר או מעניין, שאנשים מרבים לשתף אותו ולהתייחס אליו כמקור מידע אמין ולגיטימי. ניתן להשוות את זה אולי, לאופן בו אנו נושאים עיניים אל אדם סמכותי, ומקשיבים לעצתו.

כדאי לזכור שאתרי סמכות לא חייבים להיות גופים ממשלתיים או מערכות חדשות גדולות. הרבה מהם הם אתרים נישתיים שנכתבו על ידי בלוגרים או בעלי עסקים מקומיים.

מה היתרונות של קישורים לאתר שלך שמגיעים מתוך אתרי אוטוריטה?

קישורים מתוך אתרים סמכותיים יכולים להיות ניצחון ענק עבור האתר שלך. להלן חלק מהסיבות לכך:

  • קבלת תנועה מהקהל הגדול ו/או מהקהל ממוקד הנישה של אתרי האוטוריטה לתוך האתר שלך.
  • הסמכות והכבוד בהם האתר שלך זוכר בכך שהוא מוזכר בפלטפורמה גדולה ומכובדת.
  • מיץ הקישורים שנוצר (link juice) יעזור לבנות את הערך של האתר אליו מגיעים הקישורים.
  • כדי לעזור לבנות את ערך SEO של האתר המקבל

מעט קישורים מסוגים כאלה של אתרי אינטרנט יכול להיות הרבה יותר מועיל מאשר כמויות גדולות של קישורים באיכות נמוכה.

מהם editorial links ?

Editorial links הם קישורים מאתר אחר, שלא ניקנו בתשלום או הועלו לפי בקשת בעלי האתר אליו הם מפנים. כלומר, הם הוספו באופן טבעי, אורגאני.

יש גם Editorial links אשר יופיעו כחלק מביקורת או תגובה. לא נתמקד בקישורים מסוג זה, שכן הם מעורבים במספר אסטרטגיות שונות, אשר חלקן יכולות להתפרש על ידי גוגל כקניית קישורים על ידי אנשי שיווק.

אז איך קישורים "נוספים באופן טבעי"?

בדרך כלל כאשר תוכן באתר מסוים הינו טוב, אתרים אחרים יפנו אליו קישורים באופן טבעי.

הנה כמה מאפייני תוכן שעשוי למשוך אליו באופן טבעי קישורים מסוג זה:

  • יצירתי
  • שנוי במחלוקת
  • מצחיק
  • ייחודי
  • מתוזמן (במועד, רלוונטיות)
  • מועיל

אם אי פעם יצרת תוכן ורצית לגבות נתונים שציינת בו, לעיתים קרובות אתה תצרף מספר ציטוטים מהמינים שתומכים בתוכן שלך. בכך אתה מקשר, באופן טבעי, לאתר אחר.

ניתן לראות זאת הרבה פעמים באתרי אוטוריטה מאחר וכותבים מוסמכים ועיתונאים מתמצאים בכתיבת תוכן נכונה, ומבינים את החשיבות שבגיבוי התוכן שלהם בציטטות ממקורות סמכותיים.

איך להשיג קישורים איכותיים מאתרי אוטוריטה
  • קרא חדשות: אתרי אוטוריטה ובתוכם אתרי חדשות בפרט, אוהבים לדווח על התרחשויות אקטואליות וטרנדים נוכחיים. התחל את החיפוש שלך באתרי חדשות ואקטואליה שיעזרו לך לאתר נושאי תוכן עדכניים ו"חמים" לכתוב עליהם, כאלה שאנשים ירצו לקרוא ולהפנות אליהם עוד אנשים.

הנה רשימה של כלים לזיהוי טרנדים:
•           Google Trends

  • Google News Top Stories
  • Bing Trending Topics
  • Twitter Trending Topics
  • AOL Trends

 

טיפ בונוס: אל תגביל את עצמך רק לחדשות או מגמות הקשורות באופן ישיר לתוכן או לקישור שאתה רוצה להעלות. במילים אחרות, אם החברה שלך עוסקת בתכנון פיננסי, אל תגביל את האפשרויות שלך לחדשות או טרנדים רק בתוך תחום הכלכלה, ההשקעות, וכדומה. מגמות שאינן קשורות האופן ישיר אבל עדיין מתכתבות עם התוכן שלך לרוב יהיו יותר קלות לאיתור וערכן אינו פחות.

תגובות פייסבוק