איך בוחרים אילו מילים לשייך ולאן

טרגוט מילות מפתח הן חלק חשוב כטקטיקה באסטרטגיית קידום אתרים. בבואנו לקדם אתר חדש או אתר קיים אנו נדרשים לטרגט את עמודי הנחיתה של רשימת המילים שבנינו, לא פעם עולה השאלה איזה מילה נבחר לטרגט את עמוד הבית ואילו מילים נבחר לטרגט לעמודים פנימיים. כמובן שלכל אתר יש את מילות המפתח הגנריות שלו ואשכולות מילים נוספות שחשיבותן בהיררכיה נמוך יותר. אם נשווה לדוגמא כך בעצם יוצרים עץ שממנו יוצאים ענפים שמהם יוצאים עלים. ובכל זאת, האם כדאי בימינו לטרגט מילה חזקה שהיא הכי מאפיינת את האתר לדף הבית או שמא להקדיש לה דף פנימי וייחודי משלה.

 אילו מילות מפתח למקד עבור דף הבית

דוגמה ראשונה: נניח ויש לך אתר שמייצג סוכן ביטוח שבאמת רוצה לדרג גבוה עבור מילת המפתח: "ביטוח רכב" ,  מן הסתם ראוי שיהיה לו עמוד פנימי באתר שמדבר על ביטוח רכב (domain.co.il/auto-insurance) או שמא למקד אותו על דף הבית? במקרה כזה נעדיף לטרגט עמוד פנימי ולמקד אותו בביטוי: "ביטוח רכב" אלא אם ביטוח רכב זה התחום העיקרי והיחידי שבו הסוכנות מתעסקת ואז היינו שוקלים לטרגט את דף הבית ומצפים לגבור על ידי כך על כל המתחרים שאינם מטורגטים בדף הבית שלהם עבור המילה "ביטוח רכב".

 

דוגמא שנייה: אתר של מאמן עסקי אשר מעוניין לקדם את עצמו במילים: מאמן עסקי / אימון עסקי. האם כדאי לטרגט את שני המילים על דף הבית בידיעה שזה יהיה יותר סמכותי ויעלה גבוה בחיפוש בזכות הכוח שיש לדף הבית או שנבחר לטרגט אחת מהן או את שתי המילים לדף פנימי? 

אם נושא האתר הוא מאמן עסקי הרי שצריך לטרגט את דף הבית ל  "מאמן עסקי" ו "אימון עסקי" כי הרי אלו שתי מילות מפתח זהות פחות או יותר. אם רוצים לדרג אותם אחד מעל השני, כלומר שתי תוצאות שיתחרו בינהן, אז צריך לטרגט עמוד פנימי עבור "אימון עסקי". ובכך לתת לגוגל לבחור איזה תוצאה להציג. באופן אישי אם זה דף הבית או דף פנימי, זה לא כל כך משנה לי. יחד עם זאת, אם הייתי צריך לבחור, הייתי רוצה לדרג דף פנימי כי זה כנראה הולך להמיר טוב יותר בשל הרלוונטיות של השאילתא. וכלל אני לא דואג לגבי זה שדף הבית מתחרה עם עמודים פנימיים.

היתרונות והחסרונות

היתרונות של טירגוט דף הבית למילים רחבות הוא ברור – דף הבית הוא העמוד החזק ביותר בהיררכיה של האתר.

החסרונות – לא תמיד זה טוב לטרגט את דף הבית כי ברוב המקירם דף הבית יהיה פחות רלוונטי מאשר דף פנימי הכולל בתוכו את מילת המפתח בכל חלק בדף כמו כותרת מטא TITLE, כותרות משנה H1 H2 תיאורי מטא וכו'.

 

בסיכומו של עניין טרגוט נכון של הדפים שלכם באתר הוא נושא חשוב שיש לבנות אותו בצורה נכונה ועל פי שיקולים נכונים בהתאם למילות המפתח שרוצים לקדם וביחס למתחרים שלכם.

תגובות פייסבוק