קידום לפי מילות מפתח מדוייקות? תשכחו מזה! ברוכים הבאים לעידן הלונגטייל

 

עסק מצליח – הוא עסק שהפך לשם דבר בתחומו

לנגד עיניו של כל עסק צריכה לעמוד מטרה אחת: ליהפך לסמכות הגבוהה ביותר בתחום עיסוקו.

קל להתבלבל ולחשוב שהמטרה מספר אחת של העסק שלכם צריכה להיות הרחבת מעגל הלקוחות או הגדלת נפח המכירות. ואין זה פלא, זו הרי השאיפה הטבעית של כל עסק. אך למעשה, עסקים שרודפים אחרי מכירות פשוט עושים את זה לא נכון ומשיגים, ברוב הפעמים, בדיוק את התוצאה ההפוכה: הם נשארים לאכול אבק, בזמן שעסקים אחרים על המגרש, שהבינו את חוקי המשחק ושמו לעצמם מטרה להפוך לאתרי אוטוריטה בתחומם, מנצחים בגדול. לקוחות ומכירות הם כמו אהבה – הם נמצאים דווקא כשלא מחפשים.

גם עסקים שפועלים בשיטת תחרות מחירים – לא ישיגו הרבה לאורך זמן. העלות של שימור לקוחות קיימים זולה בהרבה מ"דייג" של לקוחות חדשים. גם אם העסק שלכם משיג לקוחות בעזרת פיתיון של מחירים זולים – הרווח הזה לא שווה כלום ברגע שאינכם יכולים לשמר את הלקוחות האלה לאורך זמן.

ואיך משמרים לקוחות לאורך זמן? על ידי הפיכה לסמכות בתחום בו אתם עוסקים! חשבו על החברות הגדולות והמצליחות ביותר – שהפכו לסמכות בתחומן. אותן חברות נהנות מקהל לקוחות נאמן ביותר – שסומך עליהן, כי הוא תופס אותם כסמכות עליונה שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות.

ומאיפה הכל מתחיל? מהתוכן.

 

קידום לונג טייל: הדבר הגדול הבא

גולשים בימנו מתמקדים בעיקר ב-2 דברים:

  1. ביקורות של גולשים אחרים על המוצרהשירות, שמהווים אסמכתא לאיכות המוצריםהשירותים שהחברה מציעה.
  2. תוכן איכותי וסמכותי באתר, שמקרין ישירות על מקצועיות החברה ועד כמה היא "מבינה" במוצריםשירותים שהיא מציעה ללקוח.

 

כל מי שנמצא על מגרש ה SEOכבר מודע לעובדה שבימנו, האלגוריתמים שקובעים את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש מייחסים חשיבות רבה לתוכן באתר. עד היום היה נהוג לבצע אופטימיזציה לתוכן ע"י שימוש במילות מפתח, אבל עכשיו, עם עדכון האלגוריתם  HUMMINGBIRD, רבים ממובילי הדעה בתחום מאמינים כי  למילות המפתח חשיבות פחותה בהרבה לעומת חיפוש סמנטי, שאילתות ב"שפה אמתית", "לונג טייל", שבה משתמש הגולש – אשר יהפכו לקריטריון המרכזי שעל פיו ידורג האתר בתוצאות החיפוש.

 

איך מתרגמים את הידיעה המרעישה הזו להצלחה בפועל?

אם עניתם לעצמם "תוכן", אתם רק חצי צודקים. כן, התוכן חושב, אבל לא סתם כל תוכן. כבר מזמן פסו הימים בהם אתר היה יכול לצאת בשלום עם תוכן דל וחסר ערך ממשי לגולש. כמו כן, תוכן שעבר אופטימיזציית מילות מפתח מסורתית – כבר לא מספיק. כיום, מנועי החיפוש מחפשים תוכן איכותי שנערכה לו אופטימיזצית לונג טייל, במשפטים "טבעיים" שבהם משתמשים הגולשים כאשר הם מבצעים חיפוש.

 

אז מה זה אומר, שמחקר מילות מפתח מת?

ממש לא. דווקא עכשיו, כאתם אמורים לבצע אופטימיזצית לונג טייל, מחקר מילות מפתח חשוב במיוחד.

אבל ההתמקדות היא לא במציאת מילות מפתח רק כדי לפזר אותן בתוכן באתר. במקום זאת, ההתמקדות צריכה להיות במציאת מילות מפתח חזקות וארגונן בכותרות טובות, שמותאמות לקריטריונים החדשים של מנועי החיפוש. כך, לאט לאט, אפשר יהיה לבנות תוכן סמכותי ואיכותי.

 

מחקר מילות מפתח מעמיק צריך להתבצע על ידי:

  1. מחקר ליבה של מילות מפתח
  2. מחקר ביטויים של מילות מפתח

מה זה אומר? קודם כל, צריך למצוא כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות –  לדוגמה, אם אתה מוכר מוצרי טיפוח לשיער, הנושאים למילות המפתח הללו יכולים להיות: שמפו, מרכך, קונדישינר, וכן הלאה.

ברגע שמצאתם את מילות המפתח הרלוונטיות, אפשר להתחיל לחפש ביטויים יותר מדוייקים: לדוגמה, "שמפו לילדים", "צבע שיער קבוע", "צבע שיער טבעי וכן הלאה.

מחקר מילות מפתח מעמיק שכזה עשוי לייצר רשימה של בין 50 לאלפי ביטויים לכל מונח ליבה. כמובן שלא כל הביטויים יהיו רלוונטיים לעסק שלכם, ואת אלה שכן אי אפשר להכניס בעמוד תוכן בודד.

זה אומר, שצריך לחלק כל קבוצה של ביטויים ממוקדים למילות מפתח – וממנה לייצר עמוד תוכן איכותי שמכיל את כל ורסיות החיפוש השונות ב"לונג טייל". זה ממש פשוט.

כך לדוגמה, אם יש לכם עמוד תוכן שייעדתם לביטוי כמו "עיצוב ציפורני אקריל" – אתם לא יכולים לכלול בתוכן שלו רק את הביטוי הזה. עליכם להעשיר את התוכן בלונגטיילים של הביטוי, לדוגמה: "איך מעצבים ציפורני אקריל", "עיצוב ציפורני אקריל בציור" וכן הלאה.

בשורה התחתונה, המטרה של אופטימיזציה לפי נושאים היא לכתוב בצורה יעילה על נושא מבלי להתמקד במילת מפתח אחת. זה יעזור להפוך את התוכן שלכם ליותר יעיל עבור הגולשים ובסופו של דבר להגיע ליותר אנשים, בעיקר בשל תנועה מוגברת מחיפושים של לונגטייל על נושא, שאלות שיותר טבעיות למחפשים לשאול את מנוע החיפוש. כאשר שיטה זו נעשית ביעילות, הדירוג של העמוד המקודם צפוי לעלות. אופטימיזציה לנושאים וקבוצות של מילות מפתח הקשורות למושג תעזור לכם גם לכתוב תוכן טוב יותר – וזה בדיוק מה שהקהל שלכם רוצה.

 

תגובות פייסבוק