בניית קישורים

 דירוג טוב יותר ? עוד תנועה ? יותר המרות ? יציבות ? מה בדיוק אתם מקווים להשיג על ידי בניית קישורים ? ללא מטרה ברורה, אי אפשר למדוד במדויק את ההתקדמות של האתר ברשת.

לעתים קרובות אנו נשאלים להגדיר את מספר הקישורים או את פרק הזמן שייקח כדי להביא את האתר למיקום גבוה בדף הראשון. אנשים מצפים כי דירוג גבוה יותר יוביל באופן אוטומטי לתנועה רבה יותר ולמכירות רבות יותר. אז זהו, שזה לא תמיד נכון. עם זאת, בהתחשב במידע מבוסס, ישנו סדר מטרות אשר עשוי להיטיב עם התהליך. ניתן להגדיר זאת כך: הגדרת המטרה עוזרת לנו להגדיר את האסטרטגיה של בנית הקישורים וקידום האתר, כאשר לא מוגדרת המטרה אנו נתחיל עם המטרות הנפוצות ביותר לפי סדר חשיבות מנקודת מבטינו:

שיפור הדירוג

נניח שברצונך בדירוג טוב יותר. (כולם, לא?)  קודם כל צריך להגדיר מהי הנקודה שתעשה אותך מסופק עבור מילות המפתח הממוקדות בהתאם לתחרות ולמתחרים. הזזת אתר מדף 4 לדף 2 היא די פשוטה בדרך כלל, אבל לקדם אתר ממקום מספר 3 למקום מספר 2 בדף הראשון לוקח הרבה מאד זמן ומאמץ, בעיקר אם הנישה היא תחרותית למדי. אם אתם הולכים כל הדרך לפסגה והמטרה היא להגיע אל ראש הדף הראשון אז עליכם להתכונן לבלות יותר זמן ברגע שאתם נמצאים בעמוד הראשון אלא אם בחירת מילות המפתח שלכם היא longtail שאינו תחרותי כלל.

קבלת תוצאות דירוג שונה לכל משתמש עקב חיפוש מותאם אישית לוקח את נושא הדירוג לחלוטין למקום אחר, למשל כשאני רואה אתר במיקום שלוש הוא עשוי להופיע מספר ארבע בשבילך, רק בגלל שאני מחובר ל-Google, לפעמים ניתן לראות את דירוג האתר  במקום ראשון, אך זה לא אומר שהוא במקום הראשון עבור משתמשים אחרים.
לדוגמה:
SEOMoz.com הדירוג במקום מספר 3 כאשר אני מחובר ל-Google

SEOMoz.com הדירוג במקום מספר 9 כאשר אני לא מחובר ל-Google

כשמדובר במדידה מדויקת בדירוג, אם אכן זוהי המטרה שלכם, אתם עשויים לגלות כי באמצעות המגמה הכללית של בניית קישורים ישנם מקרים בהם האתר מאבד את מיקומו בצורה דרסטית, למשל אם הייתם במקום שלשי בדף הראשון מעל לשנה ופתאום האתר נופל לעמוד 5, מקרה כזה בהחלט צריך להדאיג אותכם ולהדליק נורה אדומה, אבל אם רואים קצת תנודות זה לא בהכרח אומר שהאתר עומד לקרוס, בדרך כלל התנודות האלה מסמלות תהליך טבעי של אינדוקס האתר.

הגדלת התנועה לאתר

גידול בנפח התנועה לאתר אמור להשתפר באופן תיאורטי עם שיפור הדירוג אבל זה לא תמיד מה שקורה. קודם כל יש לוודא כי הטקסט שמופיע בעמוד התוצאות (SERP) גורם לגולשים ללחוץ עליו כדי להיכנס לאתר,  כך נקבל תנועה שגם עוזרת לשפר את הדירוג, כמובן.

אם אתם מחפשים באופן פעיל קישורים כדי לבנות תנועה (על ידי החלפה או קניית קישורים ) אתם צריכים להעריך בזהירות את הפוטנציאל של המדדים באתר על מנת לקבוע אם זה יעזור לקידום המטרה או לא. קישור אשר מוצב בראש הדף ומקבל תנועה וקישור חברתי טוב למילות מפתח רלוונטיות יכול להיות מקור מדהים של תנועה . לעומת זאת קישור אשר מוצב ברשימת קישורים ענקית באתר שמקבל תנועה רבה אך אינה רלוונטית לחלוטין לנישה שלנו כנראה שלא תועיל לאף אחד. אם מישהו נותן לנו קישור, אז סבבה, יש לנו מזל ולא נתלונן, אבל אם אתם הולכים להשקיע משאבים וכסף כדי להשיג קישור אז רצוי לוודא שזה הולך להועיל למטרה. הרלוונטיות חשובה מאוד כמו גם מיקום הקישור. אם נקבל קישור מסוף רשימה של 50 קישורים, ייתכן שלא נראה תנועה רבה ממנו גם אם הנישה היא רלוונטית ביותר.

תנועה של מבקרים באתר ניתן למדוד בעזרת כל סוג של כלי לניתוח נתונים סטטיסטיים, כמו גוגל אנליטיקס לדוגמה. בעיקרון כאשר בונים קישורים ניתן להבחין בהגברת קצב התנועה לאתר על ידי הפניות מדומיינים שונים, חשוב מאד לפקוח עין ולעקוב אחר הפניות אלה על מנת להבין אילו הפניות יועילו לנו בסופו של דבר.

להגדיל את ההמרות

בדיוק כמו עם השיקולים לגבי התנועה, הרלוונטיות היא נושא קריטי אם המטרה היא לגדיל את כמות ההמרות וזה לא משנה מאיזה סוג של המרה. ניתן לקבל דירוג טוב יותר ותנועה גדולה יותר, אבל שיפור ההמרה לא יקרה באופן אוטומטי אם התנועה אינה רלוונטית. השקעת מחשבה מראש בהחלט יכולה להבטיח כמות המרות גדולה יותר. שיעור ההמרות למשל עומד בדרך כלל על 2% מכלל המבקרים באתר. שום דבר ממה שאנחנו עושים לא יכול לגרום למישהו להמיר באופן ודאי באתר, לכן רצוי לבדוק טוב את החלק הפנימי של האתר אם ההמרות לא קורות כמו שציפינו שיקרו.

בעולם השיווק המקוון ובתחום קידום אתרים בפרט בלתי אפשרי לנוח על זרי הדפנה, אז הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם למנוע סוג כזה של קיפאון:

  1. אל תסמכו על קישורים בתשלום. כאשר ההסכם לקישור והכסף נגמרים, אתם בבעיה. באותה הרוח מומלץ לא להסתמך על שיטה אחת לבניית קישורים.
  2. אין להסתמך על מקור אחד של בניית קישורים מבלי לדעת בדיוק איך זה נעשה.
  3. חשבו על רעיונות המשך ליצירת קישורים לאחר הדחיפה הראשונית.
  4. להגדיל להשתמש במדיה חברתית כדי להמשיך לשמור על המוניטין שם בחוץ.
  5. שימו עין על פרופיל הקישורים הקיים. אם קישור חזק אשר מפנה הרבה תנועה רלוונטית מוסר לפתע, פנה מיד למנהל האתר כדי לברר על זה.
תגובות פייסבוק