קידום אורגני בגוגל שכל אתר צריך לקחת בחשבון

ישנן הרבה הדרכות SEO זמינות ברשת, והרבה בלוגים שמציעים הסברים בנושא. אך למעשה, רבים מהם מכילים מידע מיושן או פשוט מוטעה, ועצות שבמקרה הטוב לא יועילו – ובמקרה הרע יזיקו. במאמר הבא נסקור 11 גורמים חשובים ביותר בקידום אתרים מהם אנשים נוטים להתעלם או פשוט שוכחים ליישם:

אופטימיזציה של Meta Tags באמצעות שימוש בכותרת נכונה

כמות האתרים בהם "דוחפים" מילות חיפוש בתוך תג הכותרת, פשוט מדהימה. לדוגמה, אתר של משרד עורכי דין, שעמוד הבית שלהם בעל meta title כגון: "עורך דין לפשיטת רגל בחולון | שירותי עורך דין לפשיטת רגל בחולון | העורך דין הטוב ביותר לפשיטת רגל בחולון" יתפרש על ידי מנועי החיפוש כמניפולציה, לעומת כותרת כמו: "משרד עורכי דין עבדי ושות'– עורך הדין שלך בחולון" שהיא כותרת טבעית יותר, אשר עדיין כוללת את מילות המפתח.

דבוק בכותרות הגיוניות, העושות שימוש במילות המפתח שלך – רק אם הן משתלבות בכותרת באופן טבעי. אתה בהחלט רוצה להשתמש בכותרות אשר ימשכו טראפיק (תנועה לאתר), כאשר ילחצו עליהן בתוצאות.

אופטימיזציה של ה-CTR באמצעות כתיבת Descriptions נכונה

התיאור שלך (meta description) צריך להיכתב כשמטרה אחת עומדת לנגד עינך – וזה להביא לכך שתנועת החיפוש תוביל לכניסות לאתר שלך. לתג המטא תיאור אין שום ערך מבחינת קידום מיקום האתר בתוצאות החיפוש (מבחינת ה-PageRank של האתר), אבל הוא משמעותי מאוד כשזה נוגע ל-CTR.
תיאור טוב יציע למחפש פתרונות או מענה עבור מה שחיפש, ושגרם להצגת הדף שלך בתוצאות. לדוגמא, אם מישהו מבצע חיפוש עבור "מילון כיס", כי הם רוצים "לקנות מילון כיס" אתה רוצה שבתיאור שלך יצוין שיש לך את המבחר הגדול ביותר והמחירים הנמוכים ביותר של מילוני כיס לקנייה.

מבנה ידידותי של URL – כתובת ידידותית

מבנה ידידותי של כתובת האתר גם יעזור מבחינת SEO וגם פשוט נראה יותר טוב, ויהיה יותר מזמין לעין עבור אנשים, מה שיעודד יותר כניסות לאתר.
כתובת כזו:
כותרת-שמכילה-את-מילות-המפתחyoursite.co.il
עדיפה על כתובת כזו:
yoursite.com/10/30/14/sdffuhkoiaiofuhsdfkj.html; or
אם אתם משתמשים בוורדפרס אתם יכולים לשנות בקלות את כותרת הדף ב"הגדרות כלליות" תחת ה-permalink structure. בחרו באופציית "post name" והרי לכם כתובת ידידותית לכל העמודים והפוסטים שלכם.

כותרות וכותרות משנה עוזרות לקריאות של התוכן

התוכן שלך צריך להכיל כותרות (headings) וכותרות משנה (H) כדי לייצר מרווחים בתוך הטקסט שלך ולהפוך אותו קל יותר לקריאה ברפרוף, תוך שמירה על הנקודה העיקרית בה התוכן עוסק. למה? רוב המבקרים באתר שלך לא הולכים לקרוא את התוכן שלך. הם הולכים לרפרף במהירות על התוכן, ואם הוא יהיה מורכב מפסקאות בלתי נגמרות בלי כותרות משנה אז הם לא הולכים להפיק שום תועלת מהקריאה-ברפרוף הזו.
בנוסף, מנועי החיפוש שמים לב לתגי ה- H1 ו- H2, כך שזה רעיון טוב להשתמש במשפטים המכילים את האינפורמציה העיקרית החשובה בתור כותרות. זכור, אתה צריך לכתוב עבור הקורא קודם כל ולפני הכול, אבל עשה זאת תוך שימוש בטקטיקות של קידום אתרים, שצריכות להיות תמיד שמורות בחלק האחורי של המוח שלך. אתה כותב עבור הקורא – אבל לא שוכח את האספקטים של ה-SEO. במקרה זה, השימוש בH1 ו- H2 יעזור ל- SEO שלך, כמו גם יספק חוויית קריאת טובה יותר עבור המבקרים באתר שלך.

לחרוג מעבר לתוכן כתוב – להוסיף שימוש במדיה

רוב תוכן אתר הוא טקסט. הצרכן הממוצע בא במגע עם תכנים טקסטואליים משעממים על בסיס יומי, אז מה אפשר לעשות כדי באמת לתפוס את תשומת הלב שלהם? לתבל את התוכן על ידי הוספה של אלמנטים אחרים של מדיה.

קטעי וידאו הם תוסף נהדר וכך גם infographics. למשל, משרד עורכי דין יכול לייצר סדרת וידאו שבועית שבה נציג של החברה עונה על שאלות נפוצות שיש להרבה לקוחות פוטנציאליים. זו גם דרך "להאניש" את החברה, לתת לה "פנים" אנושיות, מה שיעזור לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות טרם בכלל נוצר קשר בינם לבין החברה. הווידאו לא צריך להיות ארוך במיוחד בשביל להיות יעיל ביותר. ואין צורך להשקיע בציוד יקר בכדי לייצר וידאו כזה. הכלים הפשוטים ביותר יספיקו, והסרטונים יעשו את העבודה שלהם גם אם הם לא יהיו מקצועיים ברמת ההפקה.

הימנעו מדחיסת מילות מפתח

דחיסת מילות מפתח והתמקדות בצפיפות מילות מפתח היה פופולרי בעבר. יש הרבה אתרים שעדיין יש להם תוכן מלא בדחיסת מילות מפתח, וזה מפליא עד מאוד שהם טרם נענשו על כך. זה רעיון טוב לעבור על כל התכנים באתר שלך, גם על תכנים ישנים מלפני כמה שנים, בכדי לוודא שאינם מכילים דחיסת מילות מפתח – ותקן זאת במידה והם כן. כל תוכן באיכות נמוכה יכול להוביל לענישה, לא משנה כמה זמן זה הוא נמצא באתר שלך, לכן חשוב לנקוט צעדים הנדרשים על מנת "לנקות" תכנים שכאלה. הזמנים של שימוש בביטויים מדויקים המכילים מילות מפתח גם כשהם אינם מתאימים לתוכן וללא זרימה בכתיבה, נעלמו כבר מזמן.

תמונה בחלק העליון של כל פוסט בבלוג

חשוב שכל פוסט תמיד יכיל תמונה. חשוב שהתמונה תהא בעלת alt tag (ה-"alt text" היא המקבילה הטקסטואלית של התמונה). זה מוסיף ערך מבחינת ה- SEO וזה תופס את תשומת לבו של הקורא. הקפידו שתחילת התוכן תכיל את התמונה. תמונה אשר מופיעה בתחילתו של פוסט מועילה הכי הרבה. ניתן כמובן להשתמש בתמונה קנויה ממאגר תמונות, או להשתמש בתמונה חינמית שאפשר למצוא במגוון אתרים שונים המציעים תמונות חופשיות לשימוש ללא עלות כספית.

לכתוב עבור הגולשים ולא עבור Google

כבר הזכרנו את נושא דחיסת מילות המפתח, אבל נושא הכתיבה עבור המבקרים באתר ראוי להיות סעיף בפני עצמו. התוכן באתר האינטרנט שלך הוא שמלמד את הגולשים על המוצרים או השירותים שאתה מציע. אם אתה כותב תוכן מהמקום של מחשבה על מה יקדם אותך במנועי החיפוש, התוכן שלך לא יזרום באופן טבעי וזה ירתיע את הגולשים שנכנסים לאתר.
אם המבקרים באתר לא מתחברים לחברה שלך דרך התוכן – תהיה לכך פגיעה ישירה ביחס ההמרה (Conversion Rate). ומלבד המבקרים שלך, אתרים אחרים לא יקשרו אל התוכן שלך אם הוא באיכות נמוכה. תוכן שברור שנכתב במטרה לעשות מניפולציה על מנועי החיפוש, יצמצם לאפס את ההזדמנויות לקבלת קישורים.

יצירת קישורים חיצוניים לאתרי אוטוריטה

קישור לאתרי אוטוריטה, אתרים באיכות גבוהה שהנם רלוונטיים ואמינים, היא דרך טובה לגרום למנועי החיפוש להבין שהתוכן שלך גם הוא באיכות גבוהה. טוב לקשר לאתר אוטוריטה אחד לפחות בכל מאמר או פוסט הנמצא באתר האינטרנט שלך.

אם יש באתר שלך קישורים חיצוניים, אתה חייב לוודא שהקישורים היוצאים הללו מובילים לאתרים איכותיים ורלוונטיים. יש לשים לב שהקישורים החיצוניים מהאתר שלך לא מגיעים לאתרים באיכות ירודה, אתרי ספאם, או אתרים שכבר אינם קיימים.

קישורים פנימיים (Internal links)

הדבר הכול כך פשוט לביצוע הזה מספק יתרוןSEO גדול כמו גם גורם לגולשים להישאר באתר שלך זמן רב יותר. אם אין קישורים פנימיים באתר שלך, חשוב להתחיל לייצר כאלו וכמו כן לעבור על תכנים ישנים ולהוסיף גם להם.

הוספת קישורים פנימיים עושה שימוש בכוח שהאתר כבר צבר, במיוחד כשמדובר בעמודים חדשים אשר מקשרים אותם לעמודים ותיקים יותר שכבר צברו כוח. יתרון נוסף של קישורים פנימיים הוא הגדלת זמן השהייה של הגולש באתר, שכן קישור מנושא אחד לנושא אחר רלוונטי יוביל את הגולש לקרוא עוד תכנים באתר. פעולה זו מפחיתה את שיעור נטישה (bounce rate) ומגדילה את הסיכויים להנעה לפעולה של המבקר באתר, וליחס המרה (Conversion Rate) גבוה יותר, בין אם מדובר בשליחת טופס "צור קשר", התקשרות טלפונית עם החברה, או ביצוע רכישה.

קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים

קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים איכותיים חשובים הם גורם מכריע בדירוג האתר. כמות גדולה ואיכותית של קישורים נכנסים תסייע בידכם להגיע לתוצאות דירוג טובות. ניתן להשיג קישורים נכנסים במגוון דרכים:
החלפת קישורים: החלפת קישורים בדרך המסורתית, כאשר פונים לבעלי אתר בעל תוכן רלוונטי עבורכם ומציעים להחליף עמו קישורים, כמובן במידה וגם לכם יש תוכן רלוונטי עבורם באתר שלכם.
כתיבת פוסט אורח: ניתן ליצור קשר עם אתרים העוסקים בנישות בהן אתם מתעסקים, ולהציע לכתוב פוסט אורח באתר שלהם. הקישור שלכם יכול להופיע בצורת קרדיט לכותב, עם מילות המפתח שלכם.
כתיבת מאמרים והפצתם באתרי מאמרים שונים ברשת: הקפידו על כללי הכתיבה שהוזכרו בסעיפים קודמים, זכרו שהתוכן חייב להיות איכותי ומעניין ולשרת קודם כל ולפניי הכול את הגולש שהגיע אל המאמר שלכם בחיפושיו אחר הנושא הנדון.
הרשמה לאינדקסים: דרך נוספת לייצר קישורים נכנסים, היא הרשמה לאינדקסים שמתאימים למהות האתר שלכם. נכון שבאינדקסים יש לעיתים קרובות ריבוי קישורים יוצאים, דבר שפחית את עוצמת הקישורים היוצאים מהם, אך במידה ומדובר באינדקס איכותי שאינו "ספאמי", יש בכך תועלת.
הוספת קישורים ברשתות חברתיות: פייסבוק היא דוגמה מובנת מאליה לקישור מסוג זה.
תגובות בבלוגים ובאתרי תוכן: התגובה שלכם צריכה להיות לעניין. יש להימנע מהכנסת קישור ללא תגובה איכותית ורלוונטית לנושא בו עוסק הדיון. העדיפות היא להכניס את הקישור בתוך טקסט העוגן שלו כחלק מן התגובה עצמה ולא בנפרד ממנה.

 

לסיכום: אלו הם 11 הדברים הבסיסיים עליהם צריך לשמור בשנת 2015 על מנת לדרג גבוה בגוגל, אבל לא רק.

קידום אתרים בגוגל תלוי בלמעלה מ 200 פרמטרים שמשפיעים על קידום האתר והם גם דינמיים. לכן, חשוב להתעדכן בשינויים החלים באלגוריתם של גוגל מדי פעם כמו עדכוני פינגווין ופנדה שנועדו לזעזע את תוצאות החיפוש ולגרום לכך שהגולשים יקבלו את התוצאות הטובות ביותר עבור מילות החיפוש. מעבר לכך "טרנדים" תמיד היו אסטרטגיה חשובה בקידום אתרים, שהת 2015 הולכת להביא איתה כמה טרנדים לוהטים שניתן בחוכמה רבה לנצל אותם לטובת SEO.

 

בהצלחה,

תגובות פייסבוק