האם סיומות הדומיינים הפחות מוכרות פחות אפקטיביות לקידום אתרים

 

כשאתה נכנס לגוגל ומחפש משהו בכל נושא מאוד נדיר שתמצא אתר שהסיומת שלו היא לא COM/ORG/CO.IL/.NET  האם פעם ראית אתר עם הסיומת INFO בראש רשימת החיפוש? מה עם XYZ . בפוסט הזה נסתכל האם סיומות דומיינים פחות מוכרים לא מצליחים להגיע לדירוג. ואם ההשפעה שלהם דומה לסיומות המסורתיות. למה לא רואים אותם יותר.

 

יש דיונים רבים בנושא ברחבי קהילת קידום האתרים בעולם, חלק בטוחים שהסיומת כמילת מפתח מסוימת נותנת סימן חזק לגוגל וחלק סבורים שהנושא מאוד בקרוב ידעך ואף אחד לא ישתמש יותר בסיומות הללו, למרות הדעות הקיצוניות לכיוונים נגדיים, הקונצנזוס של הקהילה זה שסיומות אלו נותנות סימן לגוגל אבל זה סימן די חלש, היה כמה מחקרים שנעשו כדי לבדוק את ההשפעות של הסיומות דומיינים החדשים על הדירוגים, למשל בשביל עורך דין אחד מגקסונויל בארצות הברית ששינה את הסיומת של האתר ל-attorney ועכשיו נמצא במקום הראשון במילת המפתח

"Jacksonville attorney" . מה שמראה על יכולת חזקה להגיע לדירוגים במילות מפתח עיקריות ותחרותיות,מה שלא נאמר במחקר זה שבו זמנית העורך דין בנה את האתר מחדש, הוסיף תוכן איכותי,ועיצב אותו. אז במחקר הזה אין מנצח ברור.

 

גוגל בחרו להגיב בנושא, לפי מה שהם טוענים האלגוריתמים שלהם לא מתעדפים את הדומיינים הרגילים על החדשים וגם לא להפך, כל דומיין יוערך באותה צורה והסיומת של האתר לא משמשת כגורם בקידום. כמובן כולנו יודעים שדומיין EMD  בדרך כלל חזק יותר (דומיין עם הביטוי כדומיין האתר) אז אנחנו לא בטוחים כמה זה נכון, היה גם ישראלי שבדקו האם שמות דומיינים בעברית חזקים יותר משמות דומיין באנגלית על מנת לקדם אתרים בעברית,

 

לסיכום אנחנו חושבים שעדיין אין מספיק נתונים כדי להחליט באופן חד משמעי שכתובת דומיין כזאת או אחרת חזקה יותר,הכוח של הסיומות דומיינים החדשות עדיין לא מימש את הפוטנציאל שלו, ואנחנו נדע הרבה יותר בכמה שנים הקרובות כאשר דומיינים בשפות אחרות וסיומות דומיינים מיוחדות יתחילו לצוץ לעתים קרובות יותר בעמודים הראשונים בגוגל,

 

קישורים רלוונטים

http://box.co.il

http://www.isoc.org.il

תגובות פייסבוק