דחיקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש זו תופעה מתפשטת שצריכים להשתמש בה כאשר  ישנו אזכור שלילי שמופיע בגוגל תחת חיפוש השם שלכם או שם המותג שלכם. אזכור שלילי עלול לפגוע בשמכם הטוב ואף למוטט אותו.

מה עושים וכיצד מתמודדים עם אזכורים שליליים בגוגל?

הסרת אזכורים שליליים – ברוב המקרים אין לכם דרך להסיר את זה, אבל הכי חשוב זה לא לדלג על הצעד הראשון ולפנות לאתר שבו מופיע האזכור ולבקש להסיר אותו. הסיכוי אמנם אינו גדול אבל בכל זאת שווה לנסות, ולפעמים יש גם הפתעות.

ניקוי הדף הראשון – במידה ולא צלח לכם הדיבור הישיר והאזכור השלילי נשאר באוויר נשארה לכם הדרך לדחוק אותו, כלומר להדוף אותו מדף התוצאות הראשון כלפי מטה, כך שמי שיגיע לעמוד הראשון לא יחשף אליו. את זאת ניתן לבצע על ידי בניית תכנית ואיפיון הפעולות שיש לנקוט בכדי להגיע לתוצאה תוךפרק זמן מסויים. בדרך כלל זה מסלול של שנה ויתכן כי עוד לפני שנה תושג המטרה.

המטרה: דחיקת אזכור שלילי מעבר לדף הראשון.

בשלב הראשון נרצה לדחוק את האזכורים השליליים אל הדף השני, בשלב מאוחר יותר נטפל בהם ונקבור אותם עמוק יותר בדפים פנימיים כך שמי שייחשף לדף הראשון לא יראה אותם ויקבל עמוד תוצאות נקי מאזכורים שליליים.

בניית תכנית אסטרטגית

חשובה יותר מכל התכנית אשר לוקחת בחשבון באילו אתרים מופיע האזכור השלילי ועד כמה הם חזקים או אפילו מקודמים. בדיקה ראשונה היא בדיקת קישורים נכנסים כדי לודא באמת שאין מישהו (למשל מתחרה) שהחליט לקדם את האזכור השלילי עליכם ודואג לדחוף אותו למעלה.

לאחר מכן יש לבדוק האם ישנם קישורים מאתרים חיצוניים בכלל ומאתרי אוטוטריטה  בפרט ועד כמה הם משפיעים על מיקום האזכור השלילי בדף התוצאות הראשון.

במידה ואין קישורים לדף שבו מופיע האזכור השלילי אז נקודת המוצא שלכם טוב יחסית.

  1. חפשו תוצאות טובות יותר שכבר מאונדקסות בגוגל מתחת לאזכור השלילי וסמנו אותו כמטרה לקידום על חשבון התוצאה השלילית. לפעמים מספיק קישור אחד כדי להקפיץ אותו מעל.
  2. נסו לחשב כמה עמודי מטרה כאלה צריך להריץ כדי לדחוק את האזכור השלילי כלפי מטה. למשל אם האזכור השלילי מופיע במקום השני, תצתרכו לסמן או לייצר תשעה עמודי מטרה שאותם תדחפו (תקדמו) למעלה.
  3. חפשו מקורות טובים של אתרים חזקים לפרסם בהם כתבות חדשות שאותם תוכלו לקדם למעלה.
  4. צרו תשתית חזקה של רשתות חברתיות
  5. בצעו אופטימיזציה לתוכן שאתם מעלים.
  6. בנו קישורים תומכים אחד בשני.
  7. בנו קישורים חיצוניים מבלוגים ואתרים חזקים שיפנו לדפי המטרה.

זיכרו: דחיקת אזכורים שליליים בגוגל זה תהליך שלוקח זמן כדי לראות תוצאות ועשוי להתפרש על גבי מספר חודשים כאשר בכל הזמן בודקים מה הגיע לאן ומעריכים מחדש את כמות הפעולות שיש לבצע על מנת להגיע בסופו של דבר אל המטרה שהיא דחיקת האיזכור השלילי בגוגל אל עמודים פנימיים.

בהצלחה,  צוות גול – ניהול מוניטין בגוגל

 

 

 

תגובות פייסבוק