50 נקודות חשובות לבניית קישורים בשנת 2015

גיבוש קמפיין בניית קישורים מוצלח הוא הליך לא קל כמו שהיה פעם וזאת בהתחשב בעובדה שהיום יש דגש הרבה יותר גדול על קישורים סמכותיים ואיכותיים. בימים אלה פרופיל קישורים טוב יהיה בדרך כלל פרופיל עם מעט קישורים אבל באיכות גבוה, כלומר קישורים כאלה שיוצאים מאתרים רלבנתיים ומתוך תוכן מקורי. גוגל שינתה מאוד בשנים האחרונות את הדרך בה היא מדרגת אתרים על פי פרופיל קישורים של אתר, ולכן אתרי אינטרנט רבים מוצאים את עצמם נענשים בשל קישורים נחותים, במיוחד לאחר עדכון הפינגווין ..
בניית אסטרטגיה

לפני כל הליך של בניית קישורים חשוב להתחיל קודם עם בניית אסטרטגיה נכונה. נניח לדוגמא שהאתר שלכם כבר ותיק ואתם צריכים להתחיל בניתוח פרופיל הקישורים הנוכחי שלו כדי לקבוע את איכות הערך של הקישורים השונים שמפנים אליו תוך שימוש בכלים שונים הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לזהות את הקישוריםה"הרעים" שיושבים עליכם כמו משקולת ועוצרים אתכם מלהתקדם, לאחר מכן יש לעבוד על הסרת אותם הקישורים לפני הסקת המסקנות של איך הולכים עכשיו ליצור עוד כמה קישורים נכנסים לאתר.

במדריך זה, אנו נבחן את כל הדרכים לבניית קישורים, להתנער מקישורים רעים ולעשות שימוש במגוון רחב של כלים שיסייעו לפשט את התהליך.

חלק 1: בניית קישורים לאתר

1. הוסף כפתורי שיתוף חברתיים לאתר שלך: עודד את השיתוף החברתי של התוכן שלך על ידי הוספת כפתורי מדיה חברתית לפוסטים בבלוגים ובדפים אחרים באתר. רוב מערכות ניהול התוכן מספקות את זה בדרך של תוסף.

2. RSS feed: הזנות RSS עשויות לסייע להגביר את החשיפה של האתר על ידי מתן דרך קלה לאנשים להירשם לעדכונים שוטפים של התוכן שלו.

3. יצירת קישורים פנימיים: קישורים פנימיים בין עמודים ופוסטים , לקישורים פנימיים ערך חשוב בעזרה למנוע החיפוש להבין את הרלבנטיות של טקסט העוגן באתר והם מסייעים לו לנווט בצורה יעילה יותר.

4. לודא שהקישורים נסרקים: למרות שנושא זה איננו קשור ישירות לבניית הקישורים לאתר, צריכים לוודא שכל הקישורים הפנימיים והחיצוניים נסרקים כראוי על ידי מנועי החיפוש, זה אומר שיש להימנע מהצבת קישורים בתוכן Javascript או Flash.

5.כתיבת תוכן ידידותי: הכתיבה לאינטרנט היא שונה לגמרי מכתיבה לדפוס ולכן יש לבחור לפרסם תוכן ידידותי למנועי חיפוש כגון מאמרים שיעודדו מעורבות ושיתוף חברתי.

6. שימוש במגוון של מדיומים: במקום להסתמך במידה רבה על תוכן טקסט כמו פיתיון, רצוי להשתמש גם בתמונות ובסרטוני וידאו כדי להרחיב את הטווח ולקבל יותר גולשים שישתפו את התוכן ברשת.

7. להישאר מעודכנים: להתעדכן במגמות וטרנדים באמצעות שירותים כמו Google Trends. תוכן שרוחב על המגמות והטרנדים העכשווים נוטה להפוך לספק קישורים מצוין.

8. פוסט אורח: כאשר האתר שלכם מתחיל לגדול, זה הזמן להתחיל לראיין גורמים אחרים בתעשייה שלכם.

9. להצתרף לתכנית שותפים: הפעלת תכנית שותפים מאפשרת לכם לאבטח את אספקת הקישורים הנכנסים לאתר האינטרנט של המשתתף שלך. רק אם אתם בטוחים שזה יפיק תועלת לקהל היעד שלכם.

10. פרסום עלון דוא"ל: אם אתה מפעיל אתר מסחר אלקטרוני או כל מיזם עסקי באינטרנט אחר, עליכם לשקול להציע לקהל היעד להירשם לדיוור האלקטרוני שלכם, חשוב ולוודא שהעלונים שלכם מכילים קישורים וכפתורי שיתוף חברתיים.

11. תיקון שגיאות דף 404: אחד התסכולים הנפוצים ביותר של האינטרנט היא דף שגיאת 404 שמופיע בעת שלא ניתן למצוא את הדף המבוקש. ודאו שאין לכם קישורים מתים באתר כדי למזער את הסיכוי לשגיאה זו. תקנו בעזרת הפניה 301 במידת הצורך.

12. השתמשו בטוויטר ופייסבוק : הצבת סימון טוויטר וסימון פייסבוק עשויים להרחיב את הגרף בקוד ה- HTML של האתר ומאפשר לכם לייעל את הדרך שבה נראה התוכן שלכם כאשר הוא משותף ברשתות חברתיות.

חלק 2: בניית פרופיל קישורים ממדיות חברתיות

13. יצירת דף פייסבוק: עם מעל -1.4 מליארד משתמשים פעילים כל עסק צריך דף בפייסבוק למתן עדכונים וכדי להגיע לקהל רחב יותר.

14. יצירת פרופיל טוויטר: משאב תקשורת חברתי נוסף שלא יסולא בפז , טוויטר הוא גם שימושי לפרסום עדכונים וגם לבניית בסיס מעריצים מושבע.

15. יצירת פרופיל גוגל+: כשיש בפרופיל גוגל+ שלכם קישורים לפוסטים טריים באופן לא מפתיע הם מתקשרים מעולה עם מנוע החיפוש של גוגל ומאותתים קישורי איכות.

16. צור עמוד לינקדין: הרשת היברתית מספר אחת לעסקים ואנשי מקצוע, קישורים נכנסים שמגיעים מלינקדין נוטים להיות סמכותיים מאוד.

17. שאלות ותשובות: אתרי שאלה ותשובה, כגון Yahoo Answers, אופציה נהדרת לתת במה לאנשים לעזור אחד לשני ולעתים קרובות אתם יכולים לכלול קישור לאתר שלכם בתוך התשובות שלכם.

18. הצטרפו לפורומים: על ידי ההשתתפות בפורומים רלוונטיים לנישה שלכם אתם יכולים גם לעזור ללקוחות פוטנציאליים ואתם גם יכולים בדרך כלל למקם קישור לאתר שלכם בחתימת שם המשתמש שלכם.

19. לפרסם קטעי וידאו ביוטיוב: לאתר שיתוף הוידאו מספר אחת בעולם יש גם אלמנטים חברתיים ובמידה רבה מאד, זה מתבטא בצורה של תגובות. גולשים בדרך כלל אוהבים לשתף קטעי וידאו ברשתות חברתיות ולכן תוכן בצורת סרטו וידאו יכול להוות מקור לקישור איכותי מאד.

20. עידוד ותגמול: לעודד את המבקרים באתר או ברשת החברתית לשתף תוכן תמורת תגמול, שכן זה גורם לאנשים לשתף את הקישורים שלכם ביעילות וגם תהנו מפרסום חינם.

21. קידום מקומי: אם אתם עסק מקומי שנותן שירותים מסויימים באזור ספציפי אז כדאי לכם להבטיח את ההרשמה של העסק שלכם באתרים כמו גוגל מקומות. תוכלו גם להציב קישור לאתר שלכם בפרופיל החברה או הארגון.

22. שימוש ברשתות חברתיות של נישות : חלק מהרשתות החברתיות הקטנות יותר מותאמות במיוחד לנישה ענף או תחום מסויים.

23. השתתפות בקבוצות חברתיות אחרות: בכל הקשור להשקעה בבניית קישורים ממדיה חברתית אל תשכחו שאתם צריכים גם להשתתף בשיחות וקבוצות של אנשים אחרים.

חלק 3: בניית קישורים עם פרסום ושיווק

24. הצעת הטבות: כולם אוהבים הטבה מיוחדת, ואנשים בדרך כלל נוטים לספר לחברים שלהם על הטבה נדיבה על ידי פרסום קישורים בפרופילים שלהם או ברשתות חברתיות ופורטלים מקוונים אחרים כמו דה מרקר וכו.

25. מציעים מתנה חינם: בדומה למתן הנחה, להציע משהו בחינם היא דרך בטוחה למשוך קישורים נכנסים אורגניים לאתר שלך.

26. חסות לאירוע רלוונטי: למרות שאתם תצטרכו לשלם על זה מהכיס שלכם, על ידי מתן חסות לאירוע קהילתי אתם תוכלו לקבל קישור וחשיפה מאתר האינטרנט שאתם נותני החסות שלו.

27. פרסום בגוגל אדוורדס: גוגל אדוורדס הוא כלי פרסום מספר אחת בעולם המודרני ועובד בשיטת תשלום של PPC תשלום לכל לחיצה על מודעות ממומנות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל. פרסום מודעות ממומנות בגוגל היא דרך מצוינת לבנות את תנועה מיידית ו רבה יותר לאתר.

28.פרסום בפייסבוק.: פרסום המודעות בפייסבוק עובד באופן די דומה, גם כאן ניתן להגדיר תקציב פרסום יומי ושיטת התשלום היא לפי מספר הקלקות.

29. השתמשו בטוויטר כמקדם ציוצים: שירותי הפרסום בתשלום של טוויטר יאפשר לכם לקדם את ציוצים שלכם כך שהם יקבלו יותר חשיפה.

30. השתמשו בפרסום של לנקדין: יש שם הזדמנויות רבות כגון פרסום באנרים בתשלום ועוד. אתם פשוט צריכים להבין מה מתאים לכם.

חלק 4:בניית קישורים מתוכן חיצוני

31. כתיבה בבלוג אורח: כתיבת בלוג אורח היא אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות קישורים סמכותיים. כלמ מה שעליכם לעשות הוא למצוא אתר רלוונטי ולהציע לכתוב עבורם מאמר מקצועי בתחום שלכם בחינם. קישורים מאתרי אוטוריטה יכולים בוודאי לסייע מאד לדירוג האתר.

32. תגובות בפוסטים: למרות שתגובות בבלוגים מנוצלות לעתים קרובות על ידי ספאמרים, זו יכולה להיות גם עוד דרך להגדיל את החשיפה של האתר שלכם בעיקר אם התגובה מנוסחת נכון ומפנה אל עמוד רלוונטי.

33. החלפת קישורים: רק אם אתם בקיאים מאד בבדיקת אתרים ודומיינים תוכלו להחליף קישורים עם מקדמי אתרים אחרים, אחרת יאכלו אתכם בלי מלח.

34.רישום באינדקסים: אתם צריכים להיות מאד זהירים בנושא של הגשת האתר שלכם למדריכים מכיוון שיש כאלה בערמות באיכות ירודה, אם לא תצליחו לזהות אותם תעשו יותר נזק מתועלת.

35. שיתוף התוכן שלכם באתרי סימניות חברתיות (social bookmarking) שירותים מסוג זה זמינים ושימושיים לשיתוף תוכן טרי.

36 מחקר מתחרים: שימוש בכלים מסויימים כמו backlinkwatch יעזורu לכם לחשוף את הקישורים שמקבלים המתחרים שלכם וכך תוכלו להגיע אל אותם מקורות ולנסות להשיג מהם גם קישור לאתר שלכם.

37. שיתופי פעולה: על ידי שימוש ברשתות החברתיות שלכם ומפגשים באירועים אונליין או שלא אתם יכולים להגיע אל שותפים פוטנציאליים ולהגיע אתם להסדר עסקי שמועיל לשני צדדים.

38. קניית שטחי פרסום : אתם יכולים לרכוש שטחי פרסום באתרי פורטל רלוונטיים וזה יכול להיות בצורת מודעות, באנר או מודעות טקסט עם קישורי טקסט עוגן.

חלק 5: הסרת קישורים

39. קישורים קנויים: למרות שאין שום דבר רע בקניית שטחי פרסום, בכל הנוגע לקניית קישורים במסה גדולה מדובר כבר על פעולה הנוגדת את התנאים של גוגל. לעומת זאת "שימוש סביר" ולא מופרז בשיטה זו יכול לגם להועיל.

40. קישורים מאתרי מאמרים: תוכן בייצור המוני, אתרי מאמרים בדרך כלל רוויים בתוכן באיכות נמוכה שנכתבים בדרך כלל כדי למשוך קליקים מתוצאות מנוע החיפוש. אל תבזבזו את הזמן שלכם עם איתם, זה כבר מזמן לא פקטור להוציא קישורים מאתרי מאמרים גדושים בתוכן לא ממוקד.

41. קישורים מאתרים באיכות נמוכה: איכות האתרים המקשרים אליכם לאתר היא במידה מסויימת גם השתקפות של איכות האתר שלכם ולכן וודאו שאתם לא מקושרים מאתרים כאלה כמו ספריות באיכות נמוכה עם תוכן דל .

42. קישורים באתרים לא רלוונטיים: באופן די דומה לאתרים באיכות נמוכה, קישורים מאתרים לא רלוונטיים גם מאותתים לרובוטים שיש כאן בעיה אבל יש להם עדיין יתרון קטן על קישורים מאתרים באיכות נמוכה (במידה והאתרים האלה באמת באיכות גבוה) .

43. דואר זבל חברתי:: בעוד המדיה חברתית ובלוגים יכולים לעזור לאתר אבל הם עשויים להיות קישורים מאד יקרים, לפרסם סתם קישור לאתר בלי להגיד משהו יכול להיתפס כספאם.

חלק 6: כלים לבדיקת קישורים

44. גוגל וובמאסטר: הוא אחד הכלים החשובים מבחינת ביצועי האתר וגם מספק מידע אודות הקישורים הנכנסים לאתר.

45. מג'סטיק SEO: הוא כלי רב ערך לבדיקת דומיינים, הכלי מבוסס אינטרנט ומאפשר לכם לראות אילו אתרים מקשרים לאתר שלכם, מאיז טקסט עוגן הם יוצאים, קישורים חדשים, קישורים שהוסרו, עמודים מובילים, תנועת הפנייה ומדד פרופיל קישורים הכולל מספר עמודים מקשרים ומספר דומיינים מקשרים לאתר שלכם.

46. גוגל אנליטיקס: כלי קידום אתרים בגוגל בסיסי וחינמי . הכלי מספק מגוון רחב של תכונות, כולל בין היתר את היכולת ללמוד עוד על פרופיל הקישורים של אתר.

47. Backlinkwatch – עוד כלי חינמי הבודק קישורים מכמסים ומאפשר לאות מאיזה טקסט עוגן הם יוצאים.

48. hrefs : עוד אחד מהכלים הנפוצים בשוק Open Site E explorer אשר מציג מדד של קישורים חדשים ופנימיים ומתעדכן כל 15 דקות, בעל ממשק ידידותי וניתוח נתונים עשיר.

linkdiagnosis.com : בודק קישורים המספק אפשרויות שונות בעת בדיקת קישורים נכנסים לאתר כולל דו"ח מפורט ומותאם, עובד מעולה עם פיירפוקס.

מסקנות

יש לשים לב יותר על האיכות מאשר על הכמות. אם בוחנים שיטות עבודה שונות לבניית קישורים צריכים לקחת גם בחשבון כי אתה שם את הדגש על איכות ולא על כמות. בהתחשב בכך שגוגל, בשנים האחרונות, סדוקה בכבדות על פעילויות קישורים לא טבעיות רבות, אתה צריך עכשיו להיות מקוד האנרגיות שלך על יצירת קישורים באופן אורגני. לבסוף, אל תשכחו שכל קישור צריך להיות שימושי בדרך כלשהי למבקרים אנושיים ושהוא לא הונח שם רק למנועי החיפוש. אם אתם זוכרים כלל יסוד זה, אתם בדרך הנכונה.

תגובות פייסבוק