המטרה של כל בעל אתר בסופו של דבר זה להביא גולשים לאתר בתקווה שכמה שיותר אנשים ייקראו ויהנו מהאתר שלו, אבל למרבה הצער העולם לא עובד ככה וגם עם התוכן באתר באיכות גבוהה ויש לבעל האתר הבנה עמוקה בנושא אליו הוא מתייחס, עדיין אין הבטחה שהוא יימצא על ידי המבקרים של האתר בכזאת קלות, האם אי פעם תהית איך המקצוענים מקדמים את התוכן החדש באתר שלהם?  סקר שנעשה על 1000 אתרים מצליחים מראה מה בדיוק הם עושים ואיך אפשר ליישם את זה בבלוג או בעסק האינטרנטי שאתם מנהלים.

נושא זה במיוחד חשוב בבוא השנה החדשה כאשר הרבה עסקים מתחילים להכין תכנית עסקית לשנה הקרובה, התוצאות של הסקר הזה יראו לכם מה עובד ומה לא לאתרים המצליחים, בין היתר מהבחינות של זמן, אורך התוכן, תדירות הפרסום, קידום ומדידה.

נקודות חשובות בכתיבת תוכן לקידום האתר

1. תוכן ואורך 

בהחלט נהיה טרנד בשנתיים האחרונות של תוכן ארוך יותר משנים קודמות,למעשה תוכן האתרים בממוצע חווה גידול של כ-19%, מממוצע של כ-808 מילים בשנת 2014 ו-887 בשנת 2015 ועכשיו נמצאים בכ-1054 נכון לשנת 2016.

 

הכמות של פוסטים אשר נמצאים מתחת בקו של למטה מ-500 מילים נמצא בירידה מתמדת בזמן שתוכן ארוך בעל יותר מ-2000 מילים עולה ואף מכפיל את עצמו כל שנה.

מה שאפילו יותר מעניין זה שהפוסטים עם למעלה מ-1000 מילים יצרו תוצאות יותר טובות בעיניהם של הבלוגרים מאלו שנמצאים מתחת ל-1000. ואת התוצאות החזקות ביותר ראו מפוסטים עם למעלה מ-2000 מילים, בשביל האתר שלך, כנראה שתצטרך להתנסות קצת כדי לבדוק מה עובד הכי טוב.

שימוש במדיה

נהיה עליה חדה בשנתיים האחרונות בשימוש בתמונות בזמן שהשימוש בקטעי אודיו בירידה, תמונות יכולות להשתלב מצוין בתוך כמעט כל פוסט מכיוון שהן תופסות את תשומת ליבו של הקורא ויכולות  להפריד את הטקסט ככה שיהיה יותר קל לקרוא אותו. שימוש ביותר מתמונה אחת הוא אידיאלי. במיוחד אם אתה יוצר בלוגים ארוכים יותר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השימוש בוידאו גם נמצא בעלייה כאשר יותר מ-15% מהבלוגרים משתמשים בכלי. אלו שמשמתמשים בוידאו דיווחו כי הוא מייצר תוצאות טוב יותר מאשר צורות מדיה אחרות.בעזרת האסטרטגיה הנכונה , אם וידאו פונה לקהילה שלך ולסגנון האישי שלך, עכשיו זה הזמן לשקול לשלב את זה באתר שלך.

ולמרות ששימוש באודיו בדעיכה בשנים האחרונות, אלו שמשתמשים בזה מדווחים על תוצאות טובות. אם הוספת  קטעי אודיו בצורת תשדיר זה רעיון טוב לאתר שלך, אל תסטה מלהשתמש בזה. בנוסף יש עלייה משמעותית בכמות האתרים המשתמשים ברשימות עם כמעט חצי מכל האתרים במחקר משתמשים ברשימות.

רשימות יכולות להיות כלי מצוין לקוראים, אבל כאשר יש שימוש כה גדול בהם, זה יהיה חכם לא להשתמש בהם בצורה מוגזמת כאשר תראה כמו כל אתר אחר המשתמש באותם הרשימות כמוך כאשר רשימה אחת מדי פעם יכולה להיות תוספת מעניינת לאתר גיוון הוא המפתח.

2. תדירות פרסום

כולם רוצים לדעת מה התדירות האופטימלית שעליהם לפרסם באתר כדי לראות תוצאות, תדירות יכולה להשתנות מיותר מפעם ביום לכמה פעמים במהלך השנה כאשר הממוצע נופל איפשהו באזור הפעם בשבוע

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התדירות בה תקבע לפרסם באתר כנראה תהיה תלויה במשאבים שברשותך – פרסום פעם ביום מצריכה הרבה יותר משאבים מאשר פרסום פעם בשבוע, במיוחד אם האתר יוצר תוכן איכותי.

חשוב לציין שבעלי האתרים שמפרסמים בתדירות הכי גבוהה ראו את התוצאות הכי טובות,בעיקרון הכלל הוא שהמהירות בה תוכל להוציא כתבה טובה מבלי להתפשר על האיכות, זה אורך הזמן בו אתה צריך לפרסם.

3. כתיבה ועריכה 

כמות הזמן אשר לוקח לכתוב כתבה תשתנה וזה מאוד תלוי כמה פקטורים כגון: על איזה נושא הכתבה,מה עומק המחקר,ההכרות האישית שלך עם הנושא וכל זאת בשילוב כללי עם יכולות הכתיבה והמחקר שלך.

 

בשביל רוב העסקים בשנת 2016 הזמן הממוצע לכתיבת פוסט הוא כ-3 שעות ו-16 דקות. זה עלייה של 26% משנה שעברה, רוב האתרים דיווחו על תוצאות חזקות יותר מהפוסטים אשר לקחו יותר מ-6 שעות לכתוב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה

המחקר גם הראה כי לחצי מבעלי האתר  יש עוד זוג עיניים אשר קוראות את התוכן, הסיבה שזה כל כך חשוב שעוד בן אדם יעבור על התוכן לפני הפרסום היא כי זה לא משנה כמה אתה מבין בתחום עליו אתה כותב, גם לכותבים מקצועיים קשה לערוך את העבודה של עצמם, זוג עיניים נוסף עוזר להבטיח כי מרבית הטעויות יתפסו לפני שהפוסט יפורסם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שווה לציין כי בעלי האתרים אשר היה להם תהליך עריכה ראו תוצאות טובות יותר.

4. קידום האתר והתוכן החדש

בזמן שחשוב ליצור תוכן טוב,אין שום הגיון בליצור אותו אם אף אחד לא קורא אותו. בגלל זה קידום האתר כל כך חשוב.

אז איך רוב העסקים מקדמים את תוכן האתר שלהם?

מעל 95% מבעלי האתרים במחקר מקדמים את האתר בעזרת מדיה חברתית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מספר האתרים אשר משתמשים במייל על מנת לקדם את תוכן האתר עלה בשנתיים האחרונות ב-55%.

קידום על ידי יצירת קשר עם בעלי השפעה בתחום (influencer outreach) גם ראה עלייה של כמעט 25%.

מעל 14% עכשיו כוללים גם קידום ממומן של התוכן שלהם באסטרטגיית השיווק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עסקים אשר השתמשו בקידום ממומן ויצירת קשר עם בעלי השפעה ראו את התוצאות הכי טובות בהשוואה למדיה חברתית אשר הייתה הכי פחות אפקטיבית.

5. מדידת האתר

הנושא האחרון עליו נדבר הוא זה שכשבעלי האתר נשאלו כל כמה זמן הם בודקים את נתוני האתר מעל 50% בודקים את הנתונים על בסיס קבוע, מתחת ל20% אומרים שהם לא בודקים אף פעם. המספר הזה מדהים בגודלו, מכיוון שאם אתה לא יודע איך הולך לפוסטים שלך איך תדע מה עבד ומה לא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אם אתה לא יודע את הנושאים אשר הקהילה בה אתה נמצא אוהבת אתה תבזבז הרבה זמן ומאמץ במקומות הלא נכונים. וכהוכחה המחקר מראה כי אלו שבדקו את נתוני האתר בצורה עקבית ראו את התוצאות הכי טובות.

 

מוסר ההשכל הוא ככל שתנתח בצורה יסודית יותר את התוכן שלך, אתה תשתפר ותצליח מכיוון שתדע בדיוק מה תיפקד בצורה טובה ומה לא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יצירת תוכנית שיווק באמצעות תוכן לשנת 2017

אין דבר כזה תבנית אחת שמתאימה להכל כשזה קשור לכתיבה וקידום תוכן באינטרנט – מה שיעבוד לעסק שלך לא בהכרח יעבוד לעסק אחר, ולהפך, חשוב על האפשרויות הקיימות בשבילך ליצירת תוכנית השיווק על מנת לשפר את פעילות האתר, בכללי כנראה שתצטרך להריץ בדיקות של חלק מהטיפים שניתנו פה כדי לוודא מה באמת יעבוד בשבילך.