רשימת כלים הכרחיים לקידום אתרים במנועי חיפוש

אחד היתרונות העיקריים של שיווק באינטרנט לעומת אמצעי התקשורת המסורתיים שלה הוא היכולת למדוד את תנועה הגולשים והמבקרים באתר ולנתח אותם.

האם אי פעם תהיתם כמה אפקטיבית השקעת המאמצים בשיווק וקידום אתרים באינטרנט?
אם עדיין אין לכם תמונה ברורה של כמה יעילים ערוצי השיווק השונים שלכם באינטרנט, הגיע הזמן ליישם את גוגל אנליטיקס.

גוגל אנליטיקס

הוא תג מבוסס אינטרנט המשווק חינם. כלי זה מסייע לכם לזהות את מילות המפתח, המודעות, הפניות ומסעות שתורמים הכי הרבה לקידום המטרה שלכם. זהו כלי רב עוצמה המאפשר לכם לקבוע מי באינטראקציה עם האתר שממנו התנועה באה, וכמה מבקרים כאלה מבצעים פעולה שהופכת להמרה (גול). זה מאפשר לחבר את המקורות של אתר האינטרנט מהחיפוש האורגני , פרסום מקוון ,שיווק במיל שיווק בוידאו, ועוד.



כלי מנהלי האתרים של גוגל – Webmaster Tools

הוא עוד כלי חשוב מבית היוצר של גוגל אשר בא להראות לנו כיצד האתר שלנו נראה בעיני הרובוטים שסורקים את האתר. הכלי מראה לנו נתונים חיוניים על האתר כמו מילות חיפוש, קישורים נכנסים וקישורים פנימיים, שאילתות חיפוש, מפת האתר, כותרות mete, שגיאות סריקה 404 ומדדי 1+.

על מנת למקסם את הפוטנציאל של האתר , כדאי שמישהו מקצועי ינתח את הנתונים ויתרגם אותם להמרות. בכדיי זאת אנחנו פה כדיי להפיק המיטב מכל הנתונים הללו כדי להפוך כל גולש למבקר וכל מבקר ללקוח .


כל מקדם אתרים שמעוניין לבצע את עבודתו נאמנה, חייב שיהיה באמתחתו סט של כלים יעילים לקידום אתרים. סט שכזה הכרחי עבור מקדמי אתרים, ממש כשם שטכנאי של מוצרי חשמל או נגר זקוק לארגז הכלים של. סט מאובזר היטב בכלים שימושיים לקידום אתרים, מאפשר למקדם לעבוד בצורה יסודית המתבססת על נתונים מקיפים ומדוייקים, לקצר וליעל את תהליך העבודה ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

במאמר הזה תמצאו כלים חשובים לקידום אתרים –  מחוללי דוחות, כלי מחקר וסטטיסטיקה ותוספים שונים שיעזרו לכם בתהליך העבודה השוטף.

 

כלים למחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים

אחד מהשלבים הראשוניים והחשובים ביותר בקידום אתרים, הוא ביצוע מחקר מעמיק ומקיף של מילות מפתח. לאחר שזיהיתם את המילים הרלוונטיות המובילות בנישה בה האתר עוסק, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לייעד עבורן עמודים באתר, לבנות קישורים אל העמודים המטורגטים, לבנות קמפיינים, ובעצם, פשוט להתחיל לקדם את האתר.

מספר כלים שימושיים למחקר מילות מפתח שכל מקדם אתרים חייב להכיר:

מתכנן מילות מפתח של גוגל אדוורסמתכן מילות המפתח בכלי ה-ADWORDS של גוגל הוא כלי שהוא בגדר חובה בארז הכלים של כל איש קידום – ממומן או אורגני.

הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל זמין בחינם לכולם; בין אם אתם מפרסמים מודעות ממומנות בגוגל, מקדמים אורגנית את האתר או שאתם בעצמכם בעלי עסק באינטרנט ואתם מעוניינים לברר מה הן מילות החיפוש המובילות בתחום בו אתם עוסקים.

מתכנן מילות המפתח של גוגל פשוט מאוד לשימוש, כך שהוא מתאים למשתמשים חדשים או מנוסים. הכלי עצמו מספק פנאל עזרה יעיל במיוחד, עם מענה על כל שאלה שעשויה לעלות בדרך והסברים מפורטים על אופן השימוש בו.

בעזרת מתכנן מילות המפתח של גוגל אפשר לחפש רעיונות למילות מפתח ולקבוצות של מודעות, לצפות בחיזוי ביצועים של רשימת מילים, או ליצור רשימה חדשה משילוב של מילות מפתח מרשימות שונות.

Keywordtool.io – כלי שעושה שימוש ב-API של ההצעות שגוגל מעלה (Google Suggest) ומלקט תוצאות מההשלמות הואוטומטיות של גוגל. הכלי הזה מעולה על מנת לבדוק מה מחפשים הגולשים ולשאוב רעיונות לביטויי לונג-טייל. נוח לשימוש.

SEM Rush – כלי מצוין למחקר מתחרים. השימוש בו כרוך בתשלום. הכלי הזה מספק מידע חיוני רב על שוק המתחרים, שיסיע לכם רבות בקידום אורגני וממומן כאחד.

Keyword Eye – כלי נוסף ושימושי למחקר מילים ומחקר מתחרים – קישורים, תוכן ועוד.

 

כלים לניתוח קישורים (Backlinks)

Majestic SEOמג'סטיק SEO הוא כלי וותיק ופופולרי מאוד לבדיקת קישורים. השימוש בו מאפשר עבודה ב-2 כיוונים: ביצוע מחקר על האתר שלכם (מותנה באימות בעלותכם על האתר), וביצוע מחקר על אתרים אחרים (שאז לא כל הנתונים גלויים עבורכם).

במחקר האתר שלכם תמצאו שהמג'סטיק יעיל במיוחד ומספק היקף מידע שימושי מרשים.

לדוגמה:

  • התפלגות קישורים עפ"י IP
  • התפלגות לפי מדינות
  • אנקור טקסט
  • שפות בשימוש
  • פייג'ראנק, ועוד.

עוד יתרון נוסף של מג'סטיק, הוא האפשרות לבחון את קצב גדילת הקישורים על ציר הזמן (Link Growth Profile) של כל אתר – פרמטר חשוב מאוד בבניית קישורים.

Ahrefs – כלי מוביל למחקר קישורים, עם ממשק נוח במיוחד, שמתעדכן לעתים תכופות (ולא מעט פעמים, הרבה יותר מהר ביחס לגוגל, שאולי מוצאת את הקישורים אבל לא אצה לה הדרך לאנדקס אותם). השימוש בכלי זה כרוך בתשלום, והוא אפילו לא ממש זול, אבל בהחלט שווה את זה מבחינת היתרונות שהוא מספק.

כלים לבדיקת תוכן משוכפל באתר עצמו ובאתרים אחרים

CopyScape – כלי ותיק ופופולרי מאוד לבדיקת תוכן משוכפל. קופיסקייפ הוא כלי טוב ונוח למדי, אם כי חשוב לציין כי אין להסתמך רק עליו, מאחר ולא מעט פעמים הוא מפספס. לכן, בייחוד כשה כרוך בעיניינים משפטיים, מומלץ להשתמש בכלים נוספים.

Plagiarism Checker – כלי חינמי, שבדומה לקופיסקייפ פרימיום (החבילה המשודרגת של CopyScape אשר כרוכה בתשלום), מאפשר איתור של תכנים משוכפלים ברשת.

Copylo  – כלי המספק שירות בתשלום חודשי. ניתן להוסיף אתראתרים והכלי מבצע סריקה אוטומטית ברשת אחר תכנים משוכפלים באתר שלכם ובאתרים אחרים.

Siteliner –  כלי לבדיקת תוכן משוכפל פנימי באתר שלכם. נוסף על כך, כלי זה מספק מגוון נתונים סטטיסטיים רלוונטיים כמו אורך מאמרים בממוצע, יחס בין טקסט ל- HTML, ועוד.

כלי להשוואה בין מאמרים – כלי שימושי להשוואת שני קטעים של טקסט – לאיתור חלקים משכופלים בין שני המאמרים.

 

 

שירותי ALL IN ONE SEO

ALL IN ONE SEO הוא סוג של ארגז כלים שלם, שמגיע מאובזר ברוב הציוד לו אתם זקוקים בעבודת קידום אתרים. במקום שתצטרכו ללקט כלי מפה וכלי משם, שירותי ALL IN ONE SEO  מספקים מגוון רחב של כלים שימושיים לקידום אתרים – בסט אחד.

זה לא אומר שלא תמצאו לנכון להיעזר בכלים נוספים פרט ל ALL IN ONE SEO  שאתם משתמשים בו, זה רק אומר שיעמוד לרשותכם אוגדן כלים מוכן מראש, שעונה על רוב הצרכים שלכם בתור מקדמי אתרים.

Zefo – זפו היא פלטפורמת ה- ALL IN ONE SEO המובילה בארץ, שנמצאת בשימוש נרחב בקרב מקדמי אתרים פירלנסרים, חברות קידום, ובעלי עסקים ברשת. המערכת מבצעת בדיקת מיקומי מילים על בסיס יומי, מאפשרת מעקב אחר קישורים, קבלת נתונים סטטיסטיים ונתונים שונים על האתרים שלכם והנפקת דו"חות. הממשק נוח וידידותי ביותר.

בדיקת SEO במובייל – כלי חדש שמאפשר לבחון את האתר מבחינת אופטימיזציה במובייל