קידום אתרים אורגני וערך הזמן

הזמן הוא ערך יקר אך אם החלטתם ללכת על קידום אתרים אורגני לאתר שלכם אז קחו בחשבון את ענין הזמן. תהליך קידום אתרים טומן בחובו מספר פעולות קריטיות לשם הצלחת הקמפיין. התוצאות אינן קורות בין רגע וגם לא בעוד שבוע שבועיים. את ניצני תוצאות הקידום ניתן להתחיל לראות בתוך שלושה חודשים לפחות מתחילת העבודה על האתר, ובמקרים מסויימים גם חצי שנה עד שמתחילים לתפוס מיקומים גבוהים וזרימה רבה יותר של מבקרים. פרק הזמן בו מתחילים לקדם אתר הוא מאד קריטי להמשך התהליך ולכן חשוב מאד לבצע את הפעולות באופן שותף ועקבי, בתקופה זו מנועי החיפוש וגוגל בראשם מבקרים באתר ומאנדקסים אותו כמו את כל האתרים ברשת, התוכן החדש שמוכנס לשם על פי מילות המפתח מייצר מיקוד בעיני הרובוטים כמו גם קישורים חדשים אשר נבנים בתהליך ממקורות אחרים ברשת. את כל המידע הזה לוקחים מנועי החיפוש ומנתחים אותו לשם אפיון האתר, פעולה זו עוזרת להם לדרג את האתר על פי הפעולות שנעשות בו ומחוצה לו. כאמור יחס הזמן עשוי להשתנות בין אתר לאתר והוא מושפע בעיקר מכמה סיבות:

1. תחום האתר ורמת התחרות שבו

2. מספר הדפים שמאונדקסים במנועי החיפוש עבור מילת המפתח

3. רמת האתר מבחינת קידום אתרים שזה כולל את קוד האתר ,המבנה שלו רמת התוכן שבו

4. מיקוד גיאוגרפי – אם האתר מקודם בישראל, בעברית או בחו"ל בשפה זרה

קידום אתרים בישראל

הזירה הביתית שלנו כאן היא בהחלט זירה קטנה ביחס למה שקורה בעולם, בעיקר כי אנחנו מדינה קטנה עם מספר קטן של אנשים יחסית. קידום אתרים בישראל היא משימה לא מסובכת יחסית ואת רוב הביטויים ניתן לדרג תוך זמן קצר יחסית, אלא אם בנסיבות שהאתר הוא אתר חדש אז הקידום שלו צריך להעשות במתינות ובעדינות כדי לא להיתפס בעיני מנועי החיפוש כמנופילטיבי ולהסתכן בעונש. אתר חדש צריך לקדם באיטיות וזמן הקידום שלו ארוך יותר מאתר ותיק. יעדים נקבעים בדרך כלל לתקופה שבין חצי שנה לשנה אך את רוב הביטויים ניתן לדרג כבר תוך חצי שנה.

קידום אתרים בחו"ל

ההבדל בין קידום אתרים בחו"ל לקידום אתרים בארץ הוא בערך כמו משחק כדורגל בליגת ווינר לבין משחק בליגת אלופות !

כן כן , וזה מתבטא גם בכמות הצופים (קהל יעד) המבקרים באתר וברמת הקושי והתחרות. כדי להצליח בקידום אתרים בחו"ל צריכים לקחת את העבודה והמשאבים שמשקיעים פה ולהכפיל אותה ב-20 , זה לא אומר שבלתי ניתן לעשות זאת רק שזה לוקח הרבה יותר זמן ומשאבים, אך מי שכבר החליט לצאת ולשחק בליגה של הגדולים מבין ששם צריך להיות באמת מקצוען ולתת 200% הספק.

בכל מקרה גם של קידום בארץ וגם של קידום אתרים בינלאומי רצוי בתחילת הדרך להגדיר יעדים ברורים לביצוע המשימה ולקחת את נושא הזמן כהשקעה לטווח ארוך אשר תפיק הרבה תועלת בהמשך ובהצלחה של האתר ברשת.

תגובות פייסבוק