למה העמוד הראשון?

  • כי בעמוד התוצאות הראשון יש סיכוי שיגיעו לאתר שלכם.
  • כי מי שמחפש מוצא בדרך כלל את מה שחיפש בעמוד התוצאות הראשון.
  • כי מי שמופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל רואים אותו.
  • כל התשובות נכונות.

קידום אתרים לעמוד הראשון בגוגל

אתר שמקודם בצורה טובה ועבר אופטימיזציה יודע לתקשר טוב יותר עם מנועי חיפוש וכך הם מדרגים אותו גבוה יותר. כאשר אתר עובר התאמה לדרישות מנועי חיפוש ומבצע את כל הפעולות הנדרשות לכך באופן עקבי וללא שום התחכמויות וקיצורי דרך למיניהם, התוצאות לא יאחרו לבוא.

קידום אתר לבד או השכרת שירות חיצוני?

בכדי לקדם אתר אל המקום הראשון בגוגל, בין אם זה אתר חדש או אתר ותיק יש לשקול ייעוץ בנושא שירותי קידום אתרים של חברה מקצועית אשר יש לה לקוחות ותיקים ושהיא כבר קידמה אתרים בגוגל וניתן לראות את התוצאות שלה ברשת. אפשר לשאול אילו לקוחות היא מייצגת ולבחון זאת בעצמכם את המיקומים. אם תבחרו ללכת על קידום אתר באופן עצמאי ואין לכם את הרקע, הידע והניסיון בתחום אז תצטרכו לעשות זאת דרך לימוד עצמי הדורש זמן רב והתעסקות כולל כל המהמורות שבדרך. (מומלץ לקחת קורס קידום אתרים באחת מהמכללות בארץ שמלמדות את המקצוע).

 הפעולות הנדרשות לקידום אתר

כמו בכל פרויקט בחיים יש לבצע הכנה מוקדמת לקידום אתר אשר כוללת סדר פעולות מתוכן היטב הכולל :

אפיון אתר – מבנה אתר, עיצוב, ממשק משתמש, ניווט, היררכיה.

בניית אסטרטגיה שיווקית – תכנון מקדים המבוסס על התחום בו האתר מתחרה, כולל ניתוח מתחרים בדף הראשון ובחירת הכלים והפעולות שיש לנקוט לטובת המטרה. הערכת זמן ועלויות תפעול של הפרויקט.

מחקר מילות מפתח – החלק החשוב ביותר בכל קמפיין קידום אתרים, בחירת המילים הנכונות שמהם ניתן להפיק תנועה רלבנטית וממוקדת של קהלי יעד. רצוי להקיף את כל מילות המפתח החזקות שיש עליהן חיפושים רבים יותר, אבל בטח שלא לשכוח להתמקד גם במילים "זנב ארוך" שהם משפטים המכילים צירופי מילים (השלמות אוטומטיות של גוגל)וניתן לראות אותן מופיעות בתחתית כל עמוד תוצאות בגוגל.

מחקר שוק ומתחרים – להבין מול מי אתם מתחרים, מה הכוח שלהם, מה הותק שלהם ומאיפה הם מקבלים קישורים.

כתיבת תוכן – המלך תמיד נשאר מלך. לתוכן יש את הערך הרב ביותר שכן מנועי חיפוש הגדירו אותו כבר מזמן כפקטור ראשי בכל היבט של קידום אתרים אורגני. המשמעות: לספק תוכן מקורי ואיכותי המעניק לגולשים ערך ומתבטא בכך שגולשים משתפים אותו או מקשרים אליו.

הגדרות מתא תג – עוד פרמטר חשוב מאד מאד. מנהלי אתרים רבים נוטים לייחס לכך חשיבה בסיסית, אבל כל מקדם אתרים מקצועי ומנוסה יאמר לכם שהגדרת מטא תג צריכה להיעשות תוך חשיבה יצירתית היום. נגמר העידן של לדחוף את המילת המפתח ושלום על ישראל. כותרות משוכפלות שחוזרות על עצמן לא יקדמו אתכם לשום מקום, ולכן צריך לצאת קצת מהקופסא ולייצר כותרות יחודיות ואיכותיות שמספקות CTR גבוה.

הגדרות תג קנוניקל – תג שיעזור לכם להתגבר על תוכן משוכפל באתר. ניתן להגדיר בעזרתו דף מקור ובכך להימנע בכפילויות תוכן.

טקסט אלטרנטיבי לתמונות – מנועי חיפוש אינם מסוגלים להבין את פשר התמונה. (עדיין לא. אמנם בגוגל כבר מזמן עובדים על בינה אנושית אבל טרם פיתחו רובוט שיודע לפענח תמונה) ולכן הגדרת ALT טקסט לתמונה היא בעלת ערך חשוב כאשר מדברים על קידום אתרים וקידום בגוגל תמונות בפרט.

הגשת מפת אתר – מפות אתר המכונות SITEMAP.XML הן אלו שמנועי חיפוש רואים בדרך לסריקת האתר שלכם, ואם יש לכם אחת כזו היא פשוט עוזרת למנוע החיפוש להבין את ההיררכיה באתר שלכם עוד לפני שנכנס לסרוק את האתר. בדרך זו ניתן להגדיר איזה עמודים באתר חשובים יותר לסריקה מחודשת ואיזה פחות.

חיבור האתר עם כלים למעקב – לדוגמת גוגל אנליטיקס או קונסולת החיפוש של גוגל שהם שני כלים שחובה להטמיע בכל אתר שרוצים לקדם.

בניית קישורים נכנסים – חלק נכבד וחשוב מאין כמותו שמוטב להשאיר אותו למומחים, שכן טעות אחת קטנה יכולה לסבך את האתר ולגרום לו לנזק. קישורים נכנסים המכונים: Backlinks הם בעלי ערך רב התנאי שהם עומדים בתנאי השימוש ודרישות של מנועי החיפוש. תוכן איכותי וייחודי מאתרים בעלי תחום זהה או מאתרי אוטוריטה. גיוון מילות מפתח של טקסט עוגן.

מיתוג – פתיחת חשבונות פייסבוק, גוגל+, טוויטר וכל שאר הרשתות החברתיות תאפשר לכם לקשר את האתר אליו ולחזק את שם המותג שלכם. בנוסף מומלץ לפתוח חשבון גוגל לעסקים ולהוסיף את האתר לאינדקסים השונים. יצירת טקסט עוגן של קישורים עם שם המותג.

אחסון – חשוב שהאתר יטען ויעלה מהר, זמן טעינת עמוד קצר הוא טוב לקידום אתרים ולכן חשוב שהאחסון יהיה אמין , מהיר ומאובטח כראוי.

 

לוחות זמנים בקידום אתר למקום הראשון בגוגל

להגיע למקום הראשון בגוגל במילת מפתח מסויימת זו שאיפה של כל אתר, התנועה האורגנית אשר מגיעה מהמקום הראשון בגוגל הינה תנועה איכותית, חינמית, ואפקטיבית מאד להמרות. התהליך לוקח לא מעט זמן במקרה של אתר חדש, אך מחזיר את ההשקעה ובגדול בטווח ארוך יותר.

השבועות הראשונים בתהליך קידום אתר:

השבועות הראשונים מוקדשים ללא ספק למיטוב האתר על ידי אופטימיזציה ויישום כל הנקודות שהועלו קודם לכן. במקרה של אתר חדש השבועות הראשונים מיועדים לאינדוקס, ולדחיפה של האינדוקס על ידי פעולות יזומות. אתר ותיק יוכל להנות כבר בשבועות הראשונים משינויים במיקומים ואף לקפוף הישר לעמוד הראשון אם עושים זאת נכון.

 3 – 6 חודשים

האתר כבר מופיע במילות מפתח שטורגטו וניתן להבחין בגוגל אנליטיקס בנתונים שנאספו ולהתחיל לנתח אותם. איזה סוג של תנועה? מאיזה מילים היא מגיע? מילים מובילות בתנועה, עמוד הנחיתה המוביל, דמוגרפיה וכו. בשלב זה ניתן גם להתחיל לעקוב אחר קישורים נכנסים לאתר ולראות שהם חיים והם FOLLOW.

6 – 12 חודשים

צריך כבר לסמן וי על מילות מפתח שיועדו כמטרה ולראות שהם בדף הראשון, בטח במילים מקיפות כמו לונג טיילס אשר התחרות בהן קטנה יותר. אז מבחינת מיקומים חייבים להגיע לתוצאות תוך 6 חודשים ולהתחיל לקצור פירות. אמנם אלו מילים פחות תחרותיות שמניבות פחות תנועה אבל הן פותחות את השער למילים תחרותיות לעמוד הראשן בגוגל. בין שישה חודשים לשנה יש לכם מילים תחרותיות בדף הראשון בגוגל.

מחפשים מקום ראשון בגוגל?

בשביל זה תצטרכו לעבוד קשה יותר ולהוכיח לגוגל שאתם ראויים לזה. אבל ההשקעה משתלמת. מקום ראשון בגוגל הוא המקום ממנו מקבלים את מרבית התנועה והחשיפה שכולנו שואפים אליה. בהצלחה.

 

 

 

 

 

 

תגובות פייסבוק