גוגל משחררת עוד ועוד עדכונים אז כדאי שהאתר שלכם יהיה מוכן !

לפני כמה שבועות  בלבד יצא לדרך עדכון חדש לפנדה 4.0 (אושר באופן רשמי על ידי מאט קאטס בטוויטר ) :

עדכון אלגוריתם בגוגל

גם אם לא שמתם לב לשינויים משמעותיים  בתקופה האחרונה, בגוגל עובדים במלוא המרץ כדי לשדרג את תוצאות החיפוש ולכן עדיף להיות בצד הבטוח ולבדוק האם האתר שלכם עומד בקווים המנחים של כל העדכונים. בלי פאניקה , פשוט לנקות אורוות ולשפר עמדות.

ראשית כל בואו נבין את שלושת העדכונים האחרונים (פנדה , פינגווין ויונק הדבש) ומה הם דורשים מאתנו כדי שהאתר שלנו ישאר עם הראש מעל המים.

 

אז, מי נגד מי  ומה המשמעות של כל אחד מהם?

פנדה – הוא עדכון חיפוש סמנטי אשר מעניש אתרים על פעולות ספאם ומטרתו למצוא אתרים עם תוכן באיכות נמוכה ולהציג אותם נמוך יותר בתוצאות חיפוש. כדי לקבל מושג טוב יותר של איך להתאים את אסטרטגיית השיווק של התוכן שלך לשינויים החדשים, כדי לבצע זאת נכון צריך להבין איך מנגנוני גוגל קובעים את הרלוונטיות וציון האיכות של העמוד, ואיך כל אחד מהם משפיע על האתר בסופו של דבר.

איך העדכון הזה משפיע על מאמצי הקידום ?

תוכן באתר מקבל יותר ויותר ערך חשוב בכל עדכון חדש של גוגל. שם המשחק הוא רלוונטיות וזה אומר שהתוכן צריך להיות עמוק ועשיר ולא רק דחוס במילות מפתח.

מה עושים ? 

1. נמנעים משימוש בתוכן בעל איכות נמוכה ו, או משוכפל, כפילויות תוכן ופיסות תוכן קצרות מדי. יש להתמקד ביצירת תוכן יחודי ומקורי שכתוב באיכות גבוה ובעל ערך לגולש. יש לודא שלכל הדפים באתר יש כותרות ייחודיותו תיאורי מטא תג, להשתמש בקובץ robots.txt כדי להסתיר מעיניו של גוגל דפים כפולים או להשתמש בתג הקנוני (rel=canonical).

2. זיהוי תוכן משוכפל יכול להיות פעולה מסובכת מאד באתרים גדולים עם מאות ואלפי עמודים ובכדי לעשות זאת במהירות ובאופן מדויק יש להשתמש בכלים חיצוניים שיכולים לאסוף את כל הדפים של האתר ולבדוק אם לכל אחד מהם יש תוכן משוכפל .

3. לודא כי האתר כולל מספיק תוכן טקסטואלי,  ליצור מאמרים ארוכים ומפורטים  שיכילו ערך לקוראים.

4. להוסיף מעבר לתוכן הטקסטואלי גם תוכן מדיה עשיר כמו קטעי וידאו, תמונות, וכו ' ולוודא שהתוכן שאינו טקסטואלי מעוצב בצורה כזו שמנועי חיפוש יכולים לראות את זה (כמו LT לתמונות למשל.

5. לבדוק כמה זמן שהו המבקרים באתר בכל אחד מהדפים, ולטפל באופן נקודתי בכל דף על מנת להאריך את זמן השהייה.

הסתגלות לפנדה בהיבט של קישורים

התמקדות באיכות, לשאוף לייצר תוכן באיכות הגבוהה ביותר שימשוך בכוחות עצמו קישורים טבעיים ואותות חברתיים. פנדה דורש הרבה יותר איכות מהאתרים שאתה מקבל מהם קישורים נכנסים וכמובן איכות התוכן של הדף אליו הוא מקשר. ודא כי מאמצי בניית הקישורים שלך מתמקדים במקורות קישור באיכות גבוהה, משום שבניית קישורים מחוות תוכן כבר לא עובר את המסננת של פנדה והם חסרי תועלת) . תשכחו מתגובות במאמר או פרסום פוסטים בבלוגים באיכות נמוכה. טכניקות אלו כבר לא יעבדו כל כך טוב. תוכן יצירתי לעומת זאת, שישותף בידיי משתמשים אחרים ויזכירו אותם יותר ברשתות חברתיות הם דרך טבעית לבנות קישורים רלוונטיים ואיכותיים.

 

פינגווין – עדכון המבוסס על הימנעות בשימוש יתר (דחיסה) של מילות מפתח. אחת מהמטרות העקריות של הפינגווין היא בנוגע לתוכן האתר ודחיסת מילות מפתח בתוך הדפים. בהתאם לכך יש להימנע מכמה דברים וליצור תוכן  שעומד בדרישות העדכון :

1 . להמנע מדחיסת מילות מפתח בדפים ולהיצמד להנחיות החדשות המאפשרות צפיפות מילות מפתח סבירה, יש להימנע למשל מלמקם ביותר מדי דפים את מילות המפתח בכותרת הדף.

2. להימנע משימוש מופרז של מילות מפתח בתיאור מטא של הדף על חשבון קריאה לפעולה.
3. יש להימנע מאופטימיזצית יתר של כותרות המשנה (H2,H1) . אפשר לשלב את מילות המפתח לתוך התגים האלה רק אם זה נשמע הגיוני ומתאים לתוכן המדובר, אבל אל תבזבזו זמן בניסיון לדחוף אותם לכל דף בודד או בכל כתובית של כותרת משנה.

4. להימנע משימוש של מילות מפתח בודדות ומדוייקות בתגי alt של תמונות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. יש להשתמש בתג alt במתכונת של לונג טייל ולגוון את המילים.

5. ההשפעה של פינגווין על בניית קישורים  באה לידיי ביטוי בכך שהדרישה מעכשיו היא קישור בודד מעמוד של אתר בעל פייג' ראנק  גבוה המוקף בתוכן איכותי ומספק תנועה גבוה.

הסתגלות לפינגווין בהיבט של קישורים

שמירה על פרופיל קישורים טבעי ודחייה של קישורי ספם. עדכון פינגווין נלחם בספאם של קישורים נכנסים וטכניקות בניית קישורים לא טבעיות, וזה דורש כמה דברים חשובים כמו: לשמור על פרופיל קישורים טבעי ובאיכות גבוהה כלל שניתן ולהתנקות מקישורים שעלולים להזיק.בלהימנע מקישורים נכנסים,שמגיעים מאתרים שנבנו באופן בלעדי לצורך קידום אתרים. לא השתמש בטקסט עוגן אחד יתר על מידה, לגוון, לוותר על קישורים שמגיעים מאתרים לא רלוונטיים.

היזהרו מקידום אתרים שלילי של המתחרים (כובע שחור) זה לא סוד שיש מקדמים שבונים קישורי ספאם למתחרים שלהם כדי לדחוק אותם מתוצאות החיפוש, אם בעבר קישור ספאם שמצביע על האתר שלך יכול היה לעבור בשקט על ידי גוגל והאתר לא נפגע, היום זה יותר עשוי להיות עונש אלגוריתמי ולכן חייבים להשגיח מקרוב על כל הקישורים הנכנסים לאתר, לשם כך גוגל יצרו הכלי להסרת קישורים בו אתה יכול להתנער מהקישור דרך הוובמאסטר disavow links.

 

יונק הדבש – Hummingbird – עדכון שנועד לעזור לגוגל להגיב טוב יותר עבור שאילתות מורכבות ולא רק עבור מילות מפתח גנריות. מבוסס על התאמה של רלוונטיות הנושא. בגוגל כבר לא מסתמכים רק על מילות מפתח בדף ודורשים עוד כמה דברים כמו:

מידע כללי עבור המשתמש שרוצה מידע זה.
ניווט ידידותי ונח למשתמש
המרות, קריאה לפעולה וביצוע עסקאות.
מה עושים?

1 . לודא שהתוכן שלך מכסה את כל אחד מההיבטים הנ"ל.

2. ליצור סוגים שונים של תוכן עבור סוגים שונים שאילתות חיפוש כמו ביטויים המכילים את שם המוצר או השירות

3. להמנע משימוש רק במילות מפתח בודדות, ולהשתמש גם במילןת מפתח נרדפות ומונחים הקשורים לנושאים אחרים.

4 . להרחיב את מחקר מילות המפתח שלך  תוך התמקדות במילים נרדפות ומונחים עקיפים. לנצל את Google Suggest לקבל רעיונות למילות מפתח רלוונטייות.

הסתגלות ליונק הדבש בהיבט של בניית קישורים

אחת הדרכים הקלה להנגיש לגוגל לזהות את מה שהאתר שלך או העסק שלך עושה הוא להיות שם לצד המתחרים שלך, כך שאם לדוגמה זיהית כתבה או אזכור כלשהו של המתחרה באתר איכותי, זה הזמן ליצור קשר עם אותו אתר ולבקש שגם אליך יתווסף קישור משם. בשפה פשוטה , מנגנון זה אומר שכל פעם שהמותג שלך ( או קישור לאתר שלך ) מוזכר לצד שם המתחרה שלך, זה משמש כרמז לגוגל שהאתר שלך והאתר של המתחרה שמעליך קשורים. אם המתחרים הם אתרים סמכותיים בנישה של העסק שלך אז האתר שלך מקבל עכשיו את אותו כובד המשקל.

 

האם אסטרטגיית הקידום משתנה לנגד עיננו?
זה זמן להישיר מבט באתר תוך שמירת הכללים החדשים של פנדה, פינגווין ויונק הדבש  – מקווה שמדריך זה יסייע לכם להפוך האתר נגיש יותר למנועי חיפוש.

 

 

תגובות פייסבוק