עדכון גוגל מובייל – כתבת המשך

ההודעה הרשמית והראשונה מסוגה ששחררה גוגל בנוגע לתאריך היעד לעדכון המובייל החדש, 21 באפריל, בניגוד לעדכונים אחרים שבוצעו ללא כל התרעה, השאירה את מגרש הSEO גועש ורוחש עם לא מעט שאלות, תהיות וחששות.
גורם בכיר בגולל הוסיף גחל למדורה כשציין כי העדכון המדובר עומד להיות גדול יותר מפינגווין ופנדה. אבל אם עוצרים לחשוב על זה, זה לא באמת מפתיע. הרי עדכון המובייל החדש עומד להשפיע על כל השפות- ובנוסף, וודאי שמתם לב לצמיחה בכמות הכניסות מהומבייל לאתרים. עם כמות כניסות כזו, וודאי שלעדכון תהייה השפעה מכרעת. למעשה, מחקרים אחרונים מלמדים כי 23% בקירוב מהתנועה האורגנית לאתרים מגיעה מהמובייל. זו הערכת ממוצע זהירה, בפועל ככל הנראה בפועל מדובר בנתח אפילו יותר גבוהה של כניסות ממכשירים ניידים.

מה עדכון המובייל החדש בעצם אומר?

מדובר באלגוריתם חדש שישפיע על החיפושים בכל השפות ובכל מדינה, אשר יבדוק את תאימות האתר למובייל, ויתעדף אתרים מותאמים על פני אלו שלא. לא בטוחים אם האתר שלכם מותאם למובייל? גוגל לא זונחת אתכם לאנחות! אתם מוזמנים לבדוק את העניין בקלות דרך הכלי החדש שבודק התאמת אתר למובייל. אם האתר שלכם אינו מותאם, תקבלו מפרט של הבעיות בהן יש לטפל. בתאימות האתר למובייל ניתן להבחין למעשה גם בתוצאות החיפוש, כאשר מופיע סימון "מותאם לנייד" (mobile friendly) ליד תוצאת החיפוש. העדכון החדש לא ישפיע על המיקומים בדסקטופ, והוא אינו רלוונטי לטאבלטים.

  • עדכון המובייל החדש הוא עדכון רץ, ולכן גם אתרים שיעדכנו גרסאת מובייל אחרי תאריך היעד שנקבע (21 באפריל) יזוהו כמותאים בסריקה הבאה של גוגל. (ואז סימן ה"מותאם לנייד" יופיע בצד תוצאת החיפוש)
  • אין צורך לבנות קישורים למובייל בנפרד. העדיפות היא לעבוד עם אתר רספונסיבי שמספקURL זהה לגמרי.

 

איזה בעיות עשויות לגרום לגוגל לקטלג את האתר כלא מותאם למובייל?

אולי יצא לכם לקבל הודעות של וובמאסטר, שנשלחות בשבועות האחרונים בנדיבות כמעט לכל אתר, ומתריעות על בעיות של תאימות למובייל או כאלו המונעות תאימות. בעיה נפוצה אחת היא faulty redirects, כשכל דף שאתם נכנסים אליו למעשה מפנה לדף הבית. בכדי להימנע מהבעיה הזו, כל דף פנימי בדסקטופ צריך להפנות לגרסה המותאמת שלו. עוד בעיה נפוצה היא חסימה על ידי מטא-רובוטס או  robots.txt הסרת תג החסימה של דפי המובייל יפתור את בעיית התאימות.

תגובות פייסבוק