תוכן כפול הוא פרמטר חשוב בקידום אתריםתוכן משוכפל

רשת האינטרנט היא זירה תחרותית מאד בדיוק כמו במירוץ סוסים לטווח רחוק שבו אתרים מתחרים בינהם על ההובלה כדי להגיע אל קו הסיום ראשונים. באינטרנט, קו הסיום הוא דירוג גבוה יותר בדף התוצאות הראשון של מנועי החיפוש, במירוץ הזה על הבכורה חשוב מאד להמנע מתוכן משוכפל /  מועתק ומהעונשים שמגיעים איתו.


החיים נעשים קשים יותר ויותר בתהליך קידום של אתר בשל העובדה שהאלגוריתם של מנועי החיפוש מתבססים יותר על תוכן ייחודי ומקורי במטרה להקשות על אתרים עם תוכן מועתק לתעתע ברובוטים. תוכן טרי  וייחודי משחק תפקיד חשוב בקביעת דירוג התוכן של האתר ולכן הוא מהווה מרכיב הכרחי בכל תהליך של קידום אתר ברשת.

שכפול תוכן הוא בעצם תוכן זהה שמופיע ביותר ממקום אחד

 אם לא שולטים במאה אחוז במערכת התוכן שלכם אתם עלולים שלא במודע ליצור תוכן כפול וזה עשוי להופיע בדפים שונים באתר כך שמנועי החיפוש עשויים לראות את זאת ויענישו אתכם על כך. בהקשר של דירוג הדף במנועי חיפוש חשוב לפתור את כל הבעיות באתר הלקוח. אי ביצוע של וראות מפורשות של מנועי החיפוש עלול לגרום לכך שהם לא ידעו איזה דף לדרג על פי מילות המפתח שלכם או גרוע מכך שלא לדרג את האתר בכלל.

מנועי החיפוש חמושים במסנני תוכן כדי לזהות אתרים בעלי תוכן כפול אשר עלולים להפגע בשל כך בדירוג נמוך יותר. למרבה הצער מסנני התוכן האלה אינם תופסים רק את ה"פושעים" אלא גם דפי אינטרנט אמיתיים אשר משתמשים בתוכן משוכפל. כאשר מנועי החיפוש שולחים עכבישים עם מסנני תוכן משוכפל אל אתרי אינטרנט הכוללים תוכן זהה, הם מסיקים מכך שהאתר מכיל עותקים רבים או גרסאות רבות של דפים זהים כדי לרמות את מנועי החיפוש.

 תוכן רעול פנים באריזה שונה 

מנועי החיפוש יודעים להבחין בין תוכן מקורי לבין שכפול של דפים עם תוספת של שינויים קטנים ולא מהותיים למקור, הבעיה הגדולה היא בעיקר באתרי מסחר אלקטרוני אשר מציעים מוצרים עם תיאורים זהים גם באתר וגם באתרים אחרים. רוב אתרי מסחר אלקטרוני מפרסמים את המוצר לצד תיאור של היצרן על המוצר והתוכן הזה מופיע על עוד אלפים רבים של אתרי מסחר אלקטרוני ברשת. מנועי חיפוש מתוכנתים למצוא את המקור של המאמר ולהשוות אותו לדפים אחרים, ישנם מקרים רבים בהם לא ניתן להתחקות אחר המקור של המאמר אך המסננים יודעים לזהות דפים שאינם כפילויות אבל מכילים את חומר הליבה זהה לזה שנכתב על ידי אנשים שונים.

בדיקת דפים זהים

כתובת אתר ראשונה
כתובת אתר שניה

 


מה לעשות כדי להתגבר על המסננים?

1.יש להשתמש בכלים לבדיקה של תוכן כפול כמו www.webconfs.com –  בודק דפים דומים כדי להבטיח שהדפים באתר שלכם לא מזכירים תוכן ממקום אחר, במקרה שיש כתובות אינטרנט אחרות עם תוכן דומה או זהה הכלי יגלה לכם אותם ואתם תוכלו לבצע שינויים בדפים הרלוונטיים.

2. לבדוק אילו אתרים גנבו או העתיקו את העבודה שלכם – להיות על המשמר באמצעות www.copyscape.com

3. אם אתם משתמשים כבר בתוכן משוכפל תוכלו להוסיף פרשנות או לבצע שינויים בדף תוך כדי התמקדות ברלוונטיות של האתר על ידי יצירת תכנים מקוריים ניתן לעשות אותו ייחודי ושונה, זה יבטיח שהדפים לא יסוננו על ידי מנועי החיפוש.

4. זכור כי ברוב מנועי החיפוש, גוגל, יאהו, או אינדקסים שונים לא רוצים להיות מוצפים בדפים עם תוכן משוכפל .  כדי לקבל דירוג גבוה באמצעים הוגנים וללא עבירה יש להקפיד על תוכן ייחודי ומקורי.


תגובות פייסבוק