העיקרון הכי חשוב, שמהווה את בסיס ההבנה של תחום ה SEO, הוא פשוט ביותר: גוגל רוצה לעזור למשתמשים שלה. זה באמת עד כדי כך פשוט.

כשגוגל סורקת אתרים ומחליטה איך לדרג אותם, מה שהיא בעצם עושה זה לבחור את האתרים שיהיו הרלוונטיים והשימושיים ביותר עבור הגולשים.

פה ושם, גבולות העיקרון הזה עשויים להיטשטש, אבל זה העיקרון החשוב ביותר שצריך לשמור כל הזמן בראש: גוגל בוחרת אתרים לפי מידת הרלוונטיות והשימושיות שלהם עבור הגולש. גוגל חושבת על הגולש.

האלגוריתם משתנה לעתים קרובות מאוד ומטלטל את השחקנים על מגרש ה SEO, שמנסים לעמוד בקצב ולהבין כל פעם מחדש את טקטיקת המשחק. אבל כל עוד מפנימים את עיקרון העל הזה ופועלים בהתאם – לא הרבה באמת יכול להשתבש.

קידום אתרים

10 היסודות החזקים של קידום אתרים

 

1: בלי תוכן איכותי אתם אבודים

בעידן הזה של תוכן שיווקי, אפשר בקלות ליפול למלכודת המחשבה כי כל תוכן שהוא הוא תוכן איכותי. אבל אין טעות גדולה מזו. ברגע שאתה מתחיל להתפשר על איכות עבור כמות – את מתחיל להתגלגל במדרון תלול מטה. אנשים לא יטרחו להישאר באתר שלך, או להגיע אליו בכלל, אם הם לא מוצאים שם תוכן מועיל, שעונה על הצורך שלהם באמת. גוגל הבינה את זה – וגוגל לא מפסיקה לשכלל את השיטות שלה להבחין בין אתרים איכותיים לפחות, ולדרג אותם בתוצאות החיפוש בהתאם.

בנובמבר האחרון, גוגל חשפה את ההנחיות העדכניות לדירוג תוצאות חיפוש איכותיות שלה. המסמך כולל 160 עמודים, בהם גוגל מעלה את השערותיה ומסקנותיה לגבי מה שהיא חושבת שהגולש המחפש רוצה למצוא. המסמך הזה משמש את מבקרי האיכות של גוגל – אנשים אמתיים, בשר ודם, שתפקידם לשבת ולהקליד שאילתות ככל גולש אחר – ולדרג את תוצאות החיפוש בהתאם לאותן הנחיות שמופיעות במסמך שהוציאה גוגל. על סמך המשוב של אותם "מבקרי איכות אתרים" – גוגל מפתחת שינויים באלגוריתמים שלה שאחראים על דירוג אתרים.

 

 

2: תוכן משוכפל = צרות

תוכן משוכפל הוא בעיה שיש כמעט בכל אתר. תוכן כפול הוא לא תוכן שימושי וגוגל מענישה אתרים או בלוגים שהתוכן שלהם משוכפל.

אבל מה אם האתר מכיל דפים עם תוכן משוכפל שאתם צריכים? למשל דפים מסוימים של מוצרים, שהתוכן בהם אמור לחזור על עצמו?

במצב כזה, תג קנוניקל (canonical URLs) יבוא לעזרתכם. תג Canonical הוא תג מטא שממוקם באזור ה Head של הדף, שמסייע לבעלי אתרים "לספר" לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים, מהי כתובת ה-URL המועדפת מבין מספר כתובות URL אשר מכילות תוכן משוכפל. ללא קנוניקל, גוגל תסווג את כתובות ה URL השונות כתוכן משוכפל – ותעניש בהתאם.

איך בודקים תוכן משוכפל באתר? אפשר לעשות זאת בקלות בעזרת כלי לבדיקת תוכן משוכפל כמו Copyscape.

 

3: אל תתנו לתוכן שלכם להיות רזה

תוכן רזה ודל גרוע לא פחות מתוכן משוכפל. מדוע? אם נחזור רגע לעקרון העל שלנו – שאומר שגוגל רוצה לעזור למשתמשים שלה –תוכן רזה הוא פשוט לא שימושי עבור הגולש שמחפש מידע באותו הנושא.

נכון שבעבר האלגוריתם של גוגל תעדף קישורים נכנסים על פני תוכן, אבל היום המצב שונה. מאז שגוגל עדכנה את הפנדה הלא-כל-כך ידידותית שלה, גוגל מענישה אתרים שמציעים תוכן דל לגולש המחפש.

תחשבו על תוכן עשיר, מעשיר ומעמיק – ואתם חושבים כמו גוגל. זה בדיוק התוכן שהיא מחפשת עבור הגולשים שלה. זה גם התוכן שאתם, כשאתם מחפשים משהו, רוצים למצוא. זה באמת פשוט. התוכן שאתם צריכים לייצר הוא תוכן שאתם, אם הייתם גולשים שמחפשים, הייתם רוצים למצוא. לשם גוגל מכוונת – ולשם אתם צריכים לכוון.

כמו בכל שינוי שעושה גוגל, גם עכשיו האתרים שנענשים הם אתרים ששמו את הדירוג שלהם לפניי הגולש. תמיד תחשבו איך אתם יכולים להפוך את האתר שלכם ליותר רלוונטי, שימושי וקל לשימוש הגולשים, וגוגל תתגמל אתכם בהתאם.

 

 

4: אופטימיזציית-יתר של מילות מפתח

SEO  הוא תמיד דינמי – קידום אתרים הוא חיפוש ושינוי אסטרטגיה מתמיד. מנהלי אתרים הם שחקנים על המגרש של גוגל, וגוגל מכתיבה את חוקי המשחק. גוגל משנה את החוקים – מנהלי האתרים משנים את אסטרטגיית המשחק שלהם בהתאם, וחוזר חלילה.

בזמנים עברו, קידום אתרים היה פשוט וקל:

  • זיהוי מילות מפתח
  • שילוב מילות המפתח מספר פעמים בתוכן
  • בניית קישורים מתוך מילות המפתח
  • שלום מקום 1!

ובכן, הימים האלה עברו מזמן. היום כבר אי אפשר לדחוס מילות מפתח, מבלי להעניק לגולש שום ערך מוסף בתוכן אליו דוחסים את המילים. זה פשוט לא עובד. לא רק שזה לא עובד – אתרים שעדיין פועלים בשיטה זו ומבצעים אופטימיזציית-יתר של מילות המפתח בתוך תוכן דל ולא שימושי לגולש, נענשים על ידי גוגל.

בימנו, המפתח להצלחה טמון בבניית "בנק" תוכן עשיר, מעניין ויעל עבור הגולש – במקום סתם לפזר מילות מפתח מעל כל תוכן שהוא.

מילות מפתח עדיין חשובות, כמובן. בלעדיהן גוגל לא יכולה לזהות את רלוונטיות הנושא בו עוסק התוכן. אבל אל תגזימו עם אופטימיזציה של מילות מפתח בתוכן שלכם, על חשבון יצירת תוכן מדהים מתוך מחשבה על הגולש. תחשבו קודם כל על הגולש – ורק אחר כך על מנוע החיפוש.

 

5: קישורים נכנסים מזיקים

קישורים נכנסים הם עדיין אחד הגורמים החזקים והמשפיעים ביותר בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש. גוגל משתמשת בקישורים נכנסים על מנת לקבוע עד כמה רלוונטי ובעל ערך התוכן בעמוד – קישור הוא למעשה "המלצה" של דף אחד על דף אחר.

בעבר, ובדומה לדחיסת מילות מפתח שהייתה נהוגה, מנהלי אתרים עלו על הטריק של קישורים נכנסים והתחילו לדחוף לאתר שלהם כמויות אדירות של קישורים מכל מקום – מאתרי ספאם, מאתרי סקס, או סתם אתרים שלא קשורים בכלל לנושא בו עוסק האתר. בהתחלה זה עבד, אבל בסופו של דבר גם את המניפולציה הזו גוגל הצליחה לחסל, והיום לא רק שהיא כבר לא עובדת – היא עשויה להוביל להענשה חמורה של האתר על ידי גוגל, עד כדי הסרתו מהאינדקס של גוגל לחלוטין.

הקישורים הנכנסים שלכם צריכים להיות קישורים נכנסים טובים:

  • קישורים טבעיים
  • מאתריםאינדקסיםבלוגים איכותיים
  • מאתר ועמוד שהנושא והתוכן שלו קשור בדרך ישירה או עקיפה לתחום שלכם

אגב, ככל שהאתר שלכם יהיה יותר איכותי – כך גם יותר אתרים איכותיים ירצו להפנות אליו, באופן טבעי.

 

איך פוסט אורח בבלוג אמור להיות ?

כל הקריטריונים שצוינו לעיל, תקפים גם לגבי פוסט אורח בבלוג. זו עדיין שיטה יעילה ולגיטימית, והיא גם תעבוד – כל עוד המאמר שלכם הוא מאמר איכותי, שנמצא בבלוג איכותי, שהנושא בו הוא עוסק קשור לתחום שבו עוסק האתר שלכם. רוב הבלוגרים האיכותיים ישמחו לארח אתכם ככותבים, אם תספקו להם תוכן יוצא מן הכלל, מעניין, יעיל ושימושי עבור הקוראים שלהם. וזה גם בדיוק מה שגוגל תאהב.

גוגל, וגם הגולשים, לא אוהבים פוסטים חסרי טעם וריח, דלים ולא תורמים דבר חדש לקורא, שיושבים בבלוגים שאינם רלוונטיים לנושא בו הם עוסקים ולאתר אליו הם מקשרים.

 

6: כותרות בעמוד חשובות מאוד

SEO  הוא עניין של איזון. מצד אחד – אתם כן רוצים לחשוב על מילות מפתח, כי הן אחת מאבני היסוד של מבנה החוקיות של דירוג אתר על ידי גוגל. אבל מצד שני, אתם לא רוצים לחשוב עליהן יותר מדי, מאחר ואז זו תהייה מניפולציה ותעדוף של מנוע החיפוש על פני הגולש, ואת זה גוגל מתעבת.

לכותרות בתוכן העמוד שלכם יש חלק חשוב באבחנה של גוגל את מידת הרלוונטיות והשימושיות של העמוד שלכם.

הרעיון פה הוא למצוא כותרות שמצליחות לסכם את הנושא בו עוסקת כל פסקה של התוכן בעמוד בצורה קצרה ועניינית, שמהווה אינדיקציה טובה באשר למה התוכן מכיל.

חשוב מאוד:

  • לשלב את מילת המפתח עבורה העמוד מטורגט בכותרת העמוד
  • לשמור על היררכיה נכונה של כותרות H
  • להקפיד על כותרות קצרות, ענייניות, מעניינות – שמסכמות את המתואר בקטע
  • להקפיד על ורסיטליות של מילת המפתח בכותרות המשנה

 

7: אתר לא מאובטח

עוד חידוש מבית גוגל, שהכריזה לפניי כשנה שאבטחה באתר היא גורם שמשפיע על הדירוג שלו. כעקרון, כל אתר שכתובתו מתחילה עם https:// הוא אתר שנחשב מאובטח, ועכשיו יש לכך גם משקל בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

עדיין אי אפשר לקבוע בוודאות עד כמה השפעה תהייה לגורם הבטיחות של אתר – אבל כשזה מגיע ל SEO, שווה לנסות לענות על כל קריטריון שגוגל מציבה. נוסף על כך, יש יתרון ברור להציע לגולשים באתר אתר מאובטח, מעבר להשפעה שתהייה לאבטחת האתר על הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

 

8: לא לשכוח לאפשר לאתר להיות מאונדקס

על פניו, זה עלול להישמע מובן מאליו שהאתר צריך להיות פתוח למנועי החיפוש. אבל לא מעט פעמים, מנהלי אתרים שוכחים את הפרט הקטן והקריטי הזה, שקובע אם גוגל בכלל יודעת על קיומכם. שורה אחת של קוד שמסתתרת באתר שלכם – והוא בלתי נראה לגוגל!

זה אחד מהדברים הראשונים שאתם חייבים לבדוק – שהאתר שלכם פתוח לסריקת מנועי החיפוש.

 

9: חוויית גולשים שלילית

דירוג גבוה בתוצאות החיפוש חשוב מאוד. אבל העבודה שלכם לא מסתיימת במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. ממש לא. אם חוויית הגולש לא טובה – אתם בצרות. להביא כמות גדולה של תנועה נכנסת לאתר שלכם לא יעזור לכם אם לגולשים באתר תהייה חוויית גלישה שלילית – כי הם פשוט יצאו ממנו מהר כמו שהם נכנסו, ואתם תישארו עם אחוזי נטישה  (bounce rate) שערורייתיים.

גוגל מחפשת סימנים לכך שגולשים שמבקרים באתר שלכם מוצאים אותו יעיל ושימושי עבורם. אחד מאותם סימנים הוא זמן השהייה של הגולשים באתר. באונס רייט גבוה הוא אינדיקציה עבור גוגל לחוסר יעילות וחוויית משתמש שלילית עבור הגולשים באתר שלכם.

יש הרבה מאוד גורמים שמשפיעים על חוויית משתמש. כעיקרון, כל עמוד וכל דבר באתר שלכם שיכול להועיל ולשדרג את חוויית הגולשים בו עשוי לעזור:

  • ניווט קל באתר, חלוקה נכונה ונוחה של קטגוריות, היררכיית עמודים נכונה ונוחה

 

  • "מאמרים קשורים" וקישורים לעמודים אחרים שרלוונטיים לעמוד בו נמצא הגולש

 

  • מהירות טובה של טעינת האתר

 

  • סרטונים מוטמעים בתוכן, שמאפשרים גישה לצפייה מיידית במקום מעבר לעמוד אחר

 

  • קריאה לפעולה נגישה בכל מקום באתר ("צור קשר" "לפרטים נוספים" וכן הלאה)

 

  • תאימות האתר למכשירים ניידים

 

  • תוכן עשיר ומועיל שכתוב עבור הגולש ולא מנוע החיפוש, בנוי נכון מבחינת כותרות, חלוקה לפסקאות, מרווח ונוח לקריאה

 

  • כפתורי שיתוף זמינים

 

  • אפשרות להשאיר תגובה

 

  • עיצוב יפה, מתקדם ונוח, צבעים נעימים ומושכים

 

  • עדויות של צרכנים לקוחות

 

  • עמוד שאלות ותשובות

 

בכדיי לייצר חוויית משתמש חיובית – נסו לחשוב מהמקום של הגולש. מה אתם מוצאים מעצבן, מתסכל או לא נוח באתרים בהם אתם גולשים? מה גורם לכם לנטוש אתר?

 

10: לבחור חברת קידום אתרים טובה

עם כל המוטיבציה שיכולה להיות לכם, ועם כל הרצון הטוב, קריאה של כמה מאמרים בנושא קידום אתרים לא תהפוך אתכם למומחי SEO. עולם קידום אתרים הוא עולם מורכב, מבלבל, משתנה כל הזמן, שדורש הרבה עבודה קשה והרבה זמן – ולכן רוב בעלי האתרים שוכרים את שירותן של חברות קידום אתרים שיטפלו בקידום האתר שלהם.

למרבה הצער, יש לא מעט מקדמי אתרים שעד היום מאמינים שהם יכולים לרמות את גוגל, ולהשתמש בקידום שחור. קידום שחור לא עובד, וזה עלול לעלות לכם, בתור בעלי האתר, במחיר העסק שלכם.

רבים מבעלי האתרים לא מבינים דבר בקידום אתרים, ועלולים להסתנוור ולהאמין לקדמי אתרים לא ישרים שמבטיחים להם שהם יכולים להביא אותם למקום הראשון בגוגל.

חשוב מאוד להבין ולזכור: כשזה מגיע למיקומים בתוצאות החיפוש, שום דבר לא בטוח. ומי שמבטיח לכם אחרת – הוא ככל הנראה שרלטן.

כמו כן, מקדמי אתרים שפועלים בדרכים לא כשרות, משאירים "עקבות" קלים למעקב על ידי גוגל, שמשקיעה מיליוני דולרים במוחות המבריקים ביותר בכדי למנוע בדיוק את המניפולציות והרמאויות האלו. אם עושים לכם קידום לא כשר, קחו בחשבון שאולי שבוע אחד יהיה לכם מזל ותזנקו במהירות למיקומים הגבוהים – אבל גוגל מהר מאוד תעלה עליכם וזה יעלה לכם ביוקר: במקרה הגרוע המיקומים שלכם יפגעו נואשות, ובמקרה הגרוע יותר גוגל עלולה למחוק את האתר שלכם מהאינדקס שלה לחלוטין. בעלי עסק שמשיגים לקוחות דרך התנועה לאתר שלהם, או שמוכרים את מרכולתםשירותיהם אונליין, פשוט מאוד יפסידו בכך את פרנסתם.

 

 

איך בוחרים חברת קידום אתרים טובה? פשוט מאוד – מסתכלים מי הלקוחות שלהם. מבקשים המלצות. חברת קידום אתרים שמכבדת את עצמה תדאג שבאתר שלה יופיעו "ממליצים" או "לקוחות שלנו" נגישים לצפייה. חשוב מאוד לבחור בחברת קידום ששמה לה למטרה לייצר ערך לאתר שלכם, ושפועלת בהתאם לחוקים של גוגל ולא נגדם, דרך מניפולציות

תגובות פייסבוק