פקטור הבנארים

גוגל הוציאה הודעה רשמית בבלוג מנהלי האתרים שלה בה היא מתריעה שהחל מה-1 בנובמבר, אתרי מובייל שמציגים באנרים להתקנת אפליקציות שמכסים שטח גדול מהתצוגה – לא ייחשבו יותר כאתרים מותאמים לנייד, ובהתאם לכך הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש עלול לרדת.

בהודעה שהוציאה, מסבירה גוגל כי היא עושה את המאמצים המירביים לספק לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורם, בין אם התוצאה היא עמוד באתר או אפליקציה. יחד עם זאת, לעתים גולשים בנייד לוחצים על תוצאת חיפוש ומגיעים לעמוד שבנאר להתקנת אפליקציה מכסה את מרבית תוכנו. לפי בדיקות שערכה החברה, נמצא כי מצב כזה מספק חווייה שלילית למשתמש שברוב הפעמים רוצה פשוט להגיע לתוכן של העמוד בלי עיכובים בדרך.

עקב כך, גוגל מעדכנת, הוחלט להכניס את פקטור הבנארים להתקנת אפליקציות כפרמטר בבדיקת התאמה של אתרים לנייד. מנהלי אתרים יוכלו לבדוק אילו דפים באתר שלהם בעייתיים בכלי מנהל האתרים של גוגל. את מי שיש לו שאלות בנושא מפנה גוגל אל פורום מנהלי האתרים שלה, שם, היא מציינת, תשמח לענות על כל השאלות.

ההודעה עוררה ביקורת מוחה מכיוונם של גורמי SEO  רבים, שציינו כי גוגל עצמה עושה שימוש בפרסום באנרים גדולים באתרים שונים, כך שחלק נכבד מהפופולאריות של הבנארים הגדולים ניתן לנקוף בעצם "לזכותה". עוד נקודות בעייתיות הן העובדה שאתרים המפרסמים אתרים אחרים ועמודי נחיתה (לא של אפליקציות) לא ייענשו, ושכרגע הכלי של גוגל לבדיקת התאמה למכשירים ניידים עוד לא מדייק מספיק, בייחוד במקרים בהם הבאנר נמתח על גבי המסך כולו ומאפיל את העמוד מאחוריו.

פקטור המובייל

עם כל הכבוד לטענות, בהחלט ייתכן והן מוצדקות, כולנו יודעים מי בסופו של דבר מכתיב את כללי המשחק. המגרש הוא של גוגל, היא מעבירה לנו את הכדור ואנחנו צריכים להמשיך משם. חשיבות התאימות למובייל כבר מזמן מובנת. יש יותר משתמשים ממכשירים ניידים מאי פעם והנתון הזה רק הולך וגדל. ראינו את השפעת עדכון המובייל האחרון בשטח, לא חסרות דוגמאות, כמו האתר של וולמארט, שבעקבות אתר רספונסיבי הגדילו את יחס ההמרה שלהם משמעותית (בכ-20%). גוגל נמצאת בעשייה מתמדת לשיפור חוויית המשתמש, והעדכון הזה הוא לא עוד נדבך בדרך, אלא פרמטר חשוב שישפיע על תוצאות הדירוג.

תגובות פייסבוק