קידום אתרים דינמי

לראות איך העכבישים הופכים לחכמים יותר ויותר עם הזמן 

קידום אתרים SEO, הקידום האורגני שצובר תאוצה רבה בזירה השיווקית באינטרנט נתון לשינויים רבים המצריכים תגובה מיידית של פעולות יזומות באתר על מנת להישאר מעודכן. קידום אתרים דינמי הוא בעצם יצירת שינויים בדפי האתר הן מבחינת הקוד והן מבחינת התוכן וממשק משתמש. הדינמיות באה לדיי ביטוי כאשר באופן פעיל משנים את המילים של דף נחיתה מסויים באתר כדי למקד את קהל היעד הנכון וכדי למשוך אותם לאתר בעזרת מילות מפתח בעלות משמעות.

 

הדינמיות של מנועי החיפוש

אם אכפת לך מאיך שהאתר שלך נראה בתוצאות החיפוש האורגני, זה הזמן להשקיע חלק נכבד באופטימיזציה של מנועי חיפוש (קידום אתרים אורגני).  עוד מאותם הימים הרחוקים של שנת 2005, בהם הרובוטים של מנועי החיפוש עוד היו בשלבי התהוות וקידום אתרים היה סוג של טכניקה ידועה מראש. אבל במרוצת השנים, יותר ויותר שינויים התווספו לאלגוריתם של גוגל שמנסה בכל יכולתה וחוכמתה לייצר עכבישים חכמים יותר. ולכן, קידום אתרים אורגני דורש היום יותר דינמיות מאשר בשנים עברו.

אני לא רוצה להמעיט בצעדים המדהימים שנעשו על ידי גוגל בשנים האחרונות מבחינת שדרוג האלגויתם אבל היו גם לא מעט ניסויים וטעיות, כמו לדוגמא אם ניקח את פרשת הכותב לאתר (authorship) שבה החליטו בגוגל לאחר תקופה מסויימת באוויר להסיר את תמונת הכותב והזהות שלו ממעגלי הגוגל פלוס מתוצאות החיפוש. גוגל פועלת רבות כדי להפוך את מנוע החיפוש שלה לידידותי ונגיש יותר, יחד עם זאת גוגל גגגם מנסה לחבר בים עוד מגוון שירותיה לבין מנוע החיפוש שלה יותר מאי פעם.

תוכן דינמי

כאשר הגולשים מחפשים מילים מסויימות הם יכולות להיות בווריאציות שונות ומשונות, לכן חשוב להתאים את התוכן של עמוד הנחיתה המקושר למילות המפתח הנכונות. מומלץ לרענן מדיי פעם את התוכן ולהיצמד לנתונים שמספק גוגל אנליטיקס וכלי מנהל האתרים על מנת למקד את הדף במילים הנכונות, וגם לשלב מילים או נושאים חדשים שנוצרו עם הזמן. גוגל טרנדס הוא כלי נהדר שיכול לסייע במציאת מילים וביטויים טרנדים ועכשווים שמתאימים לתקופת הזמן הנוכחית.

שינויים ברמת קוד האתר

הצלחתו של קידום אתר אורגני מתחילה עם הצד הטכני ולכן קידום אתרים אורגני מצריך חשיבה אין סופית של איך לייעל את הקוד של האתר ולהתאים אותו עבור מנועי החיפוש בהתאם לדרישות המשתנות. שינוי בקוד זה לא דבר כל כך מורגש מכיוון שאינו וויזואלי, אבל קידוד חיובי של הדפים באתר קובע עד כמה מנועי חיפוש מרוצים מהאתר ובהתאם לזאת מדרגים אותו. מהירות טעינת הדפים ועלייתו של האתר הופכת לגורם חשוב ומכריע יותר ויותר ולכן יש לוודא שהקוד של האתר עומד בדרישות ומסייע לכל הדפים והתוכן שלהם באתר להתאנדקס מהר.  כלי נהדר של גוגל לבדיקת קוד האתר ומהירות הדף:  PageSpeed Insights

הגורו של גוגל

מאט קאטס הוא לא סתם צייצן, כאשר הוא מצייץ משהו שקשור לגוגל, זה נשמע מסביב לעולם. כאשר מאט קאטס מאשר שינוי אלגוריתמי ברשת, כל מי שעוסק בקידום אתרים מקצועי יודע שזה צעד נוסף בדרכה של גוגל לכיבוש יעד נוסף. העכביש של גוגל מקבל עדכון והוא מתחיל לראות דברים אחרת, מנגד אנחנו מתחילים לראות שינויים בהמיקומים של אתרים רבים. העכביש רואה את האתר בצורה אחרת ועכשיו הגיע הזמן לתהות כיצד לנצל את הרובוט החכם והחדש.

הגישה הדינמית

 ודא שאתה יודע מה העכבישים רואים לפני שאתה מסיק מסקנות ובוחן חלופות.
קידום אתרים דינמי דורש הבנה מעמיקה של תהליכים ומערכת יחסים מתמשכת של קידום אתרים מקצועי, עד כדי כך שהאתר המקודם יכול להשתנות כל פעם כאשר מנועי החיפוש דורשים זאת. בגישה זו האתר נשאר תמיד מעודכן בכל הפרמטרים החשובים במקום להישאר תקוע עם מידע מיושן. השינויים הללו הם אלה שיגרמו בסופו של דבר לאתר להצליח, להגיע להישגים ולהגדיל את הרווחים.

תגובות פייסבוק