קידום אתרים –  איך זה עובד ?

קידום אתרים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר היא האופציה השיווקית המומלצת ביותר כיום, אם בקידום אתרים ממומן או קידום אתרים אורגני, הופעה בעמוד הראשון בגוגל היא חובה.

קידום אתרים בגוגל - קידום אתרים אפקטיבי קידום אתרים אורגני או במילים אחרות SEO  אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא סדר פעולות ממוקד וממושך אשר יוצר התאמה מוחלטת בין האתר לבין מילות המפתח על פי דרישותיהם של מנועי החיפוש. בתהליך הקידום האתר עובר שיפוץ ומיטוב כדי לתקשר ביעילות רבה יותר עם מילות המפתח במנועי החיפוש. יישום תהליך קידום אתרים נכון לאתר אינטרנט גורם לו לעלות  גבוה יותר בדירוג של מנועי החיפוש הגדולים. מנועי החיפוש מדרגים אתרי אינטרנט על בסיס שני גורמים עיקריים: תוכן ייחודי המכיל מילות מפתח רלוונטיות, וכמות הקישורים הנכנסים אליו – בעיקר קישורים איכותיים הנכנסים אל האתר . גורמים חשובים נוספים שקובעים את הדירוג של האתר במנועי החיפוש הן את הארכיטקטורה של האתר, ממשק משתמש, איכות התוכן וקוד הבסיס . ישנם עוד נקודות וטכניקות רבות לקידום אתרים  אשר משפיעות על דירוג האתר ואם לוקחים אותם בחשבון ומיישמים אותם אז משפיעים בכך על דירוג האתר ומקבלים תנועה רבה,ממוקדת יותר ואיכותית יותר.

ישנם מספר פעולות חיוניות אשר יכולות לחולל פלאים בדירוג האתר בגוגל ולהביא לכך שהאתר יופיע במיקום טוב בדף הראשון ויזרים תנועה אורגנית הישר ממנועי החיפוש אל האתר. נחלק את הפעולות לשני חלקים , החלק הראשון הוא עבודה על האתר עצמו והחלק השני הוא הוא מחוץ לאתר. על האתר עצמו צריך לבדוק מספר דברים קריטיים אשר גורמים לאתר להראות טוב פעם אחת מול הזחלן של גוגל אשר סורק את האתר לעתים ומאנדקס אותו,ופעם שניה אל מול הגולש באתר שיהיה ידידותי למשתמש.

פעולות שמבצעים על האתר הן :

כתובת האתר,כותרות באתר,תגיות,לתייג תמונות,להדגיש את מילה או הביטוי אותו אנו רוצים לקדם,מפת האתר,קישורים נכנסים,קישורים יוצאים,קישורים פנימיים,דירוג האתר בגוגל (page rank) , מספר הדפים שמאונדקסים,האם יש קישורים שבורים, דפי נחיתה מעודכנים, האם התוכן מקורי וברור, ניווט באתר והארכיטקטורה שלו.

פעולות שמבצעים מחוץ לאתר הן :

בנית קישורים מאינדקסים,בלוגים ואתרים ,עדיפות לאתרים שעוסקים באותו נושא ובעלי ותק ודירוג גבוה בגוגל,איכות הקישורים היא אולי הדבר הקריטי ביותר כאשר אתרים בעלי סיומות כגון : org . edu . gov . אלו אתרים בעלי משקל רב וקישור מאחד אתרים כאלה יכול להקפיץ את האתר גבוה אולי יותר ממאה קישורים רגילים. חשוב שהקישור יצא מטקסט עוגן שמכיל את מילת המפתח ומתוך תוכן איכותי ובעל ערך. כתיבה שיווקית באתרי תוכן כמו בלוגים והוצאת קישורים אל האתר ממילות המפתח הראשיות.

בזירה התחרותית של היום צריך לתת תשומת לב גדולה לתהליך קידום אתרים תקני ואיכותי במנועי חיפוש כדי להשיג מיקומים גבוהים ולהישאר בהם, כל זאת כדיי להגדיל את נפח התנועה ולמשוך יותר מבקרים לאתר. קידום אתרים אורגני מאפשר לנו לקבל תנועה רבה ואיכותית של גולשים מבלי לשלם על פרסום וגם מבסס את המוניטין של האתר. אתרים שמופעים בדף הראשון בראש העמוד נחשבים בעיני הגולשים כאתרים רלוונטיים יותר ואיכותיים יותר, ולכן  גם מקליקים עליהם הרבה יותר. רוב הגולשים כלל לא מגיעים לדף השני ומוצאים את מה שחיפשו כבר בדף הראשון. המיקום בדף הראשון חשוב אף הוא כיוון ששלושת התוצאות הראשונות בדף הן ראש הדף והן מקבלות את מרבית הקליקים והכניסות לאתר.

בחינת איכות המתחרים ומחקר קודם על אופן התנהלותם ופעילותם בביצוע אופטימיזציה הוא מהלך בסיסי ומקדים לכל קמפיין קידום אתרים ויש לקחת אותו ברצינות רבה. הרי בסופו של דבר אתר מקודם עולה בדירוג על חשבון אתר אחר שיורד, ובדף הראשון יש מקום רק לעשרה אתרים, הטובים והמקודמים ביותר. לכן חשוב לדעת מול מי מתחרים ומה הם עושים.

שלבים בתהליך קידום אתרים:

שלב 1 – ניתוח אתר אינטרנט: ראשית, עלינו לבדוק ביסודיות את האתר  ולמלא דו"ח על האתר הנוכחי, בהתאם לזאת להציע לבצע שינויים הנדרשים כדי להפוך את האתר יותר ידידותי למשתמש ולמנועי החיפוש.

שלב 2 – מחקר מילות מפתח: אנו מוצאים מילות מפתח היעד מבוסס על המוצר / שירות / אתר.בחירה של מילות מפתח ממוקדות היא חלק חיוני מאוד בתהליך כולו.

שלב 3 – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): ברגע שאנחנו מוכנים עם רשימה של מילות מפתח , אנחנו מתחילים עם יישום בפועל של טכניקות קידום אתרים, ראשית אנו מבצעים התאמה לקוד האתר, למטא תגים, כותרות, תגי alt, והכי חשוב להתאים את התוכן בצורה חלקה עם כל מילת מפתח. אופטימיזציה לאתר ואופטימיזציה לתוכן.

שלב 4 בנית מערך הקישורים: הגדלת כמות קישורים טבעיים,קישורים איכותיים אשר מנועי החיפוש מתייחסים אליהם כהפניה סמכותית.

שלב 5 דיווח חודשי: הצגת דוחות המתארים את עמדת הדירוג של האתר  עבור הביטויים ופעולות אופטימיזציה למנועי חיפוש שנעשו.

שלב 6 – ניטור של אתר: פיקוח על דירוג האתר כדי לזהות כל ירידה משמעותית או אם האתר הוסר מאינדקס מנוע החיפוש. זאת בשל העובדה כי האלגוריתם של מנועי החיפוש משתנה באופן קבוע כל הזמן .

קידום אתרים הוא משחק לטווח ארוך!

קידום אתרים אפקטיבי יותר כאשר עובדים עליו לאורך זמן ומתחזקים אותו. לאורך הזמן האתר צובר יותר ויותר כוח ודירוגים גבוהים עם נוכחות בתוצאות החיפוש, לכן חשוב לשמר את מה שהשגתם ולהמשיך כל הזמן ליזום פעולות אשר יטיבו עם האתר וימקסמו את הרווחים שלו.

בלתי אפשרי לדרג את האתר במיקום גבוה בין לילה ולקבל טונות של התנועה, בשביל זה צריך קידום אתרים ממומן

 

צור קשר