כיצד להפיק חשיפה ורווחים באינטרנט?

80% מפעולות השיווק באינטרנט כמו הורדות, הרשמות, קניות ומכירות נעשות באתרים שהגיעו אליהם דרך מנועי חיפוש.

היום יותר מתמיד עסקים משקיעים בשיווק וקידום האתר שלהם מפני שכולם כבר הבינו את כוחו של האינטרנט ככלי שיווקי חזק אשר מאפשר להגדיל את מעגל הלקוחות והיקף המכירות. הנה נתון אדיר של כמות החיפושים שנעשים באינטרנט:

 

בכל שניה מתבצעים כ 34,000 חיפושים, שהם 2 מיליון חיפושים בדקה, 121 מיליון חיפושים בשעה, 3 מיליארד  חיפושים ביממה, 88 מיליארד חיפושים בחודש.

זהו נתון מרשים המסביר את הפוטנציאל העצום שיש לשיווק וקידום אתרים להציע לעסקים שמעוניינים להגיע אל כמה שיותר צרכנים, כדיי לתרגם נתון זה לרווחים עלינו להגיע קודם אל קהל היעד ולהביא אותו לאתר, וכדיי לעשות את זה נכון ומדויק אנו צריכים להביא את האתר שלנו לידיעת הגולשים ולידיעת מנועי החיפוש הגדולים.

ישנם אסטרטגיות שונות בשיווק המתאימות לגודל התקציב ולמטרות היעדים,אפשר לפרסם מודעות בתשלום לפי הקלקה ואפשר בתשלום לפי ליד,פרסום באנרים באתרים גדולים ורשתות חברתיות,והפקת סרטון וידאו. כך תגדל החשיפה והפרסום ואיתה גם התנועה לאתר. נכון להיום פרסום בגוגל היא דרך נהדרת להשיג חשיפה וזרימה מיידית של גולשים לאתר.

שיווק וקידום אתרים בשני מישורים.

במישור הראשון אנו משווקים את האתר בדרך הטבעית למנועי החיפוש כדי שזה ידרג אותו במיקום גבוה בתוצאות החיפוש על פי מילות מפתח ממוקדות. פעולה זו נקראת קידום אתרים אורגני, שכן היא מספקת לנו תנועה טבעית של גולשים אשר חיפשו דבר מסוים מבלי לשלם על כך (מלבד מקדם האתר).

המישור השני הוא שיווק ברשת האינטרנט כמו רשתות חברתיות, בלוגים, פורטלים, תכניות שותפים, פרסום באנרים ומודעות בתשלום ועוד.  חלק זה נקרא קידום אתרים ממומן וברוב המקרים התשלום הוא על פי כמות הקליקים שצברה המודעה PPC.

בשני המקרים אנו יוצרים נוכחות שיוצרת חשיפה, מוניטין ופרסום, אבל בעיקר תנועה איכותית  וממוקדת של לקוחות פוטנציאליים.

אך מה קורה עם הגולש שהבאנו לאתר ?  האם האתר שלנו בנוי בצורה שהגולש יתמצא בו ?  האם הוא הגיע לדף הנחיתה בהתאם לחיפוש שביצע ?

האם הוא ישהה באתר מספיק זמן ולא ינטוש אותו טרם ביצע את הפעולה שלשמה הבאנו אותו ?

ובכן, כל הסוגיות האלה חשובות מאד לשם השגת היעדים והמטרות שלנו,ולכן כשנבנה את האתר נדאג קודם שהוא באמת נותן מענה לכל הצרכים אלה , ולצרכי מנועי החיפוש. אם האתר כבר בנוי נבצע בו שינויים שיתאימו לצרכים אלה. אחרי שווידאנו שהאתר שלנו מוכן ומזומן ישנו התחום של מנועי חיפוש בו האתר שלנו צריך להופיע במיקום טוב ביחס לתחרות על מנת שיספק לנו תנועת מבקרים ולכן יש לפעול בצד הטכני כדיי לדחוף אותו כלפיי מעלה אל העמוד הראשון.

שיווק וקידום אתרים באינטרנט הוא תחום דינמי מאד ונתון כל הזמן למשתנים רבים. החדשנות והשינויים שנוצרים בכל יום בסביבה הרועשת והתחרותית גורמים לתנודות רבות בדף התוצאות ובנוסף לכך גוגל משנה ומוסיפה פרמטרים חדשים שמשפיעים על דירוג האתר , לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהתאים את קידום האתר כל הזמן לקצב השינויים.

תגובות פייסבוק