מהי אופטימיזציה ליחס המרה ?

CRO –  conversion rate optimization

תנועת הגולשים לאתר חשובה לאין שיעור, אבל חשוב יותר הוא להשיג מכירות! עסקים רבים מצליחים להשתמש באופטימיזציה שלהם גם כדי להשיג דירוג טוב יותר וגם כדי להשיג המרה באתר, זאת כדי להבטיח שהמבקרים שלהם ממשיכים לשלם כסף עבור השירותים או המוצרים שלהם. תהליך זה של לקיחת המבקרים באתר והפיכתם ללקוחות נקרא המרה, המרת מבקר ללקוח שהיא המטרה הסופית של כל אתר עסקי ברשת.

לכל עסק יש את המאפיינים המדויקים של ההמרה שלו וזה מאד ספציפי לתחום בו הוא עוסק. חברה אחת יכולה לבחור להתרכז בלקבל לקוחות שיבקרו בחנות המקוונת שלה כדי לרכוש מוצר מסוים. חברות אחרות עשויות להיות מעוניינות יותר לשכנע את המבקרים באתר ליצור עימם קשר לשם קבלת הצעת מחיר או להרשמה לשירות.  אופטימיזציה הוא תהליך שנועד להתמוד עם התרחישים השונים שיכולים לקרוא כאשר הגולשים מבקרים באתר. אופטימיזציה להמרות מתמקדת בלהגדיל את הסיכוי של המבקרים באתר לבצע את הפעולה שלשמה הבאנו אותם לאתר.

כאשר בוחנים את האפשרויות לשיפור יחס המרה באתר מגלים כי יש לפעול בשיטות וטקטיקות מיוחדות כדי לעזור להמיר את התנועה למכירות באתר. ישנן גישות שונות למדוד כל המרה והמרה באתר וככל שבוחנים את יחס ההמה לעומק מגלים כי ככל שהאתר משופר יותר בהתאם יחס ההמרות שלו הוא הופך להיות יותר מושך בעיני הקונים, ויחס ההמרה הולך וגדל.

למה צריכים לשפר את יחס ההמרה באתר ?

בניית האתר, אחסון שלו, שיווק והאופטימיזציה שלו עולים הרבה מאד כסף.  בשורה תחתונה צריך לוודא כי העסק רואה החזר על ההשקעה הזו.

המטרה של שיפור ההמרה באתר היא להפיק את המרב מהתנועה ולשפר את המכירות ואת ההחזר על ההשקעה. מי שלא משקיע באופטימיזציה של המרות מוותר מראש על לקוחות פוטנציאליים.

נניח שהאתר מקבל תנועה וכבר עושה מכירות פה ושם אך לא עוקבים אחרי יחס ההמרות ולא עושים אופטימיזציה של המרות, אז מאבדים הרבה הרבה כסף. הבן אדם כבר הגיע לאתר ומשהו עוצר אותו מלבצע קנייה. אנשים כאלה קרוב לוודאי כבר הגיבו לחומר שיווקי שכבר הושקע כמו לחיצה על מודעת PPC  או מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, הם מוכנים כבר להשקיע אבל כשהם מגיעיםלאתר זה לא קורהוהם  נסוגים לאחור.

 אופטימיזצית המרות – זינוק של  בין 5% ל 20% בהמרות האתר

זהו סוד הקסם של אופטימיזציה להמרות, ההשפעה יכולה להיות דרמטית ומהירה וזה הדבר שיכול להפוך כל אתר לאתר מצליח ומרוויח.

אופטימיזצית המרות היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שאפשר לעשות בקידום אתרים מקצועי. יש אתר שיכול לקבל אלפי כניסות ביום אבל זה עדיין לא מבטיח לממש את הפוטנציאל שלו. אופטימיזציה ההמרה עשויה לסייע בזיהוי האזורים הבעיתיים באתר שבו הלקוחות נוטשים וחוזרים למנוע החיפוש שם מחכים להם  המתחרים .