כמות הקליקים שקיבלה מילת מפתח מתוך כמות החשיפות שלה

Click Through Rate – CTR

שיעור קליקים,(אחוז הקלקות מתוך חשיפות) הוא מדד מאוד שימושי ואנחנו מסתמכים עליו בכובד ראש בתהליך קידום אתרים בעולם. שיעור הקליקים נותן לנו להבין טוב יותר את הפוטנציאל של מילות המפתח כדי להמיר חשיפה לביקור בחיפושים האורגניים, מה שעוזר לנו למדוד את ההצלחה של מסע הקידום או הפרסום שלנו. זה נכון שבשורה תחתונה אנו משכנעים את הלקוח בדירוגים אך קידום אתרים תלוי בעיקר בקשר ההדוק בין ההמרה של מילות מפתח והדירוג.


מחקר יסודי של מילות מפתח עם יחס המרה גבוה הוא צעד ראשון בתהליך קידום אתרים מוצלח

עם דירוג גבוה יותר ההמרות שלנו עשויות להשתפר, וכך גם תפקידו של מקדם האתר הוא לשפר את ההחזר על ההשקעה הכוללת של הלקוחות שלו ROI, והדרך המהירה ביותר אל היעד היא להבין את משמעות ה-CTR ולדעת אילו מילות מפתח הן בעלות פוטנציאל רב יותר להמיר כדי למקד ולדחוף אותן קדימה.

הבעיה הגדולה ביותר כרגע היא שאת ה-CTR שיעור הקליקים , קשה מאד לחזות בחיפושים האורגניים, אך במסעות פרסום PPC ניתן לראות את כל הנתונים בלוח הבקרה של גוגל אדוורדס ושאר מנועי החיפוש המציעים פרסום על פי שיטה זו. ניהול מסע פרסום מקדים לקידום אתרים אורגני יכול לתת לנו אינדיקציה לגבי אילו מילות מפתח יש בהן את הפוטנציאל המרבי להמיר. למרות שאנחנו לא יכולים להיות מדויקים ב 100% זה נותן לנו להבין טוב יותר את הפוטנציאל של מילות מפתח.

מה שמקשה על אחוז שיעור קליקים גבוה הוא "הבלתי ידוע" בחיפוש האורגני, ישנם מספר גורמים שמעורבים בשיפור CTR, קודם כל זה דורש המון זמן ומשאבים, מספר רב של דגימות מילות מפתח ולאחר מכן מגיע החלק הקשה בו אנחנו צריכים לנתח וריאציות בשווקים באתרים שונים, שהרי כל מילת מפתח ממירה באופן שונה וצריך לשקול שינויים  המבוססים על מיקום גאוגרפי ושפה.
לסיכום – שיעור קליקים הוא פרמטר חשוב עבור כל מחקר מקדים של מילות מפתח בתהליך קידום אתרים, הוא נותן לנו להתמקד בביטויים הנכונים ביותר וחוסך מאיתנו בזבוז של אנרגיה על מילים מיותרות. בלי זה לא היינו מסוגלים להשיג תוצאות מוצלחות כל כך . 

תגובות פייסבוק