תוכן לקידום אתריםאם פשפשתם קצת בעולם קידום האתרים, בטח יצא לכם להיתקל יותר מפעם אחת בהסבר על חשיבות התוכן באתר ובטח כבר יצא לכם לשמוע את המשפט:

התוכן הוא המלך

כל אחד יכול לכתוב מאמר בבלוג, ורוב בעלי אתרים יודעים לכלול מילות מפתח בתפקיד שלהם, אבל מה שהם לא יודעים הוא איך להשתמש בהם ביעילות. יש הבדל גדול בין לכתוב פוסט ולכתוב פוסט בעל אופטימיזציה נכונה המספק טקסט עוגן מוצק, צפיפות מילות מפתח מאוזנת בדף ותפיסת עיני הגולש בדף. אז למה התוכן באתר כל כך חשוב? איך התוכן באתר צריך להיות בנוי?

תוכן הוא הערך החשוב ביותר כשזה מגיע לקידום אתרים

 התוכן הוא אחד מהפרמטרים העיקריים לפיהם מנועי החיפוש שסורקים את האתר מחליטים אם כדאי למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש. כשמנועי החיפוש של גוגל סורקים אתר מסוים, הם מייחסים חשיבות רבה לתוכן באתר; אם התוכן לא עונה על הקריטריונים שלהם, אין הרבה סיכויים שהאתר ידורג גבוה בתוצאות של מילות החיפוש הקשורות אליו. אתר שלא ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש (בעמוד הראשון בגוגל) – הוא אתר שמפסיד לקוחות פוטנציאליים, פשוט כי הגולשים לא יגיעו אליו.

רוב הגולשים בימנו משתמשים בשירותיה של גוגל – ענקית מנועי החיפוש. כשהם מקלידים ביטוי בנושא מסוים בשורת החיפוש בגוגל – העמוד הראשון של התוצאות שהם יקבלו יכיל את האתרים המובילים ביותר על פי הפרמטרים של גוגל. האתרים האלה הגיעו למיקומים הללו לאחר שגוגל שסרקה אותם ומצאה כי הם יתנו את המענה הטוב ביותר לאותו חיפוש מסוים של הגולש.

למה גוגל החליטה שהם יתנו את המענה הטוב ביותר לגולש? כי הם בנויים נכון.

רוב הגולשים בכלל לא יגיעו לעמוד השני – הם לא יטרחו להכנס אליו. הרוב המכריע של הגולשים יכנס לאחת מהתוצאות הראשונות שיתקבלו בעמוד הראשון. לשם אתם, כבעלי אתרים, רוצים להגיע.

תוכן איכותי, הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר בדירוג אתר בתוצאות החיפוש של גוגל – תוכן טוב הופך את האתר לאופטימלי עבור מנועי החיפוש, אלא גם עבור הגולש.

מה זה תוכן טוב – ולמה אי אפשר "פשוט לכתוב"

התוכן באתר שלכם צריך להיות אטרקטיבי עבור הגולש ועבור מנועי החיפוש גם יחד. בשביל להיות כזה הוא צריך להיות מועיל לגולש ובו בזמן לענות על הקריטריונים של גוגל.

 

מה הם הפרמטרים החשובים לגולש בתוכן:

  • תוכן מועיל: ככל שהתוכן מועיל יותר לגולש, כך הוא יהיה רלוונטי יותר עבורו – וויראלי יותר.
    לדוגמה: אם הגולש חיפש את הביטוי "ניקוי חלונות" – והגיע לעמוד באתר שלכם שעוסק בניקוי חלונות, בעמוד הזה צריך להיות תוכן עשיר ובנוי הטיב, שעונה על כמה שיותר נקודות בתוך הנושא ובעל ערך מוסף עבור הגולש.
  • תוכן נוח: המאמר צריך להיות מחולק בעזרת כותרות נוחות וברורות, בשפה הטבעית שבה הגולש משתמש על מנת לבצע חיפוש, ואשר מכילות ביטויים מגוונים הקשורים למילת החיפוש "ניקוי חלונות" (למשל: איך מנקים חלונות לבד? ניקוי חלונות בקלות, ניקוי חלונות יסודי, שירותי ניקוי חלונות וכן הלאה).
  • ערך מוסף: לדוגמה, לצרף למאמר מדריך ניקוי חלונות ב-10 צעדים פשוטים מחולקים לשלבים וסעיפים, שעושה שימוש בעזרים ויזואליים: סרטון וידאו, תמונות לכל שלב, וכן הלאה.

 

מה הם הפרמטרים החשובים למנועי החיפוש בתוכן:

  • תוכן שנכתס עבור הגולש ולא עבור מנוע החיפוש: כיום, גוגל שמה דגש חזק על תוכן שפונה לגולש ומעניק לו מענה כמה שיותר מקיף ומלא לשאילתת החיפוש שהציג. בניגוד לימים עברו, בהם תוכן דל ולא תמיד קשור ישירות לנושא היה צולח את מנועי החיפוש בעזרת צפיפות מילות מפתח, כיום השיטה הזו פשוט לא עובדת. האלגוריתמים של גוגל השתכללו ועודכנו, והיום דחיסת מילות מפתח לא רק שלא מועילה, אלא אף עלולה להזיק לדירוג האתר. מה שכן חשוב הוא שהתוכן יהיה איכותי, עשיר, מקיף, כתוב בצורה שפונה אל הגולש, מחולק לפי נושאים, ובעל ערך מוסף (סרטוני וידאו, מדריכים גרפיים, תמונות ועוד).
  • SEO לתוכן: מהצד של מנועי החיפוש, חשוב שהמאמר יהיה בנוי בצורה נכונה גם מבחינת תגי מטא, היררכיה נכונה של כותרות H, מטא-טייטל, מטא-דיסקריפשן וכל קריטריוני הSEO האחרים הנדרשים.
  • תוכן מקודם: תוכן בנוי היטב יגרום באופן טבעי לשיתופים של הגולשים, שרוצים לקשר אליו אנשים נוספים. גוגל סורקת את האתר ואחד מהפקטורים החשובים שהיא מביאה בחשבון כאשר היא קובעת את איכותו, ובהתאם לכך את המיקום שלו בתוצאות החיפוש – הוא כמות ואיכות הקישורים נכנסים לאתר. ככל שאתר מקבל יותר קישורים איכותיים (לא קישורים ספאמיים כמו קישורים מאתרי פורנו), גוגל מסיקה את המסקנה שהאתר הזה ככל הנראה רלוונטי ביותר עבור הגולשים – ומדרגת אותו גבוה יותר מאתרים מתחרים.

 

לכתוב כל הדרך אל הלקוח הבא

לסיכום, התוכן היה ונשאר המלך. הקלישאה הזו מוכרה היטב לבוני האתרים בארץ, אבל היא לא סתם קלישאה. קלישאות הופכות לכאלו בעיקר בגלל שהן פשוט נכונות. והקלישאה הזו נכונה מאוד בעולם הקידום. התוכן היה ונשאר המלך הבלתי מעורער של עולם הקידום האורגני. לכן, חשוב מאוד שלא להזניח את התוכן.

ואם נדמה לכם ש"אין על מה לכתוב" בתחום בו האתר שלכם עוסק, כדאי מאוד שתכנסו לאתרים מתחרים ותעיפו מבט בבלוג שלהם. אתם תופתעו לגלות שאפשר לכתוב על הכל – ולכתוב טוב – אם רק רוצים.

כמובן, שחשוב מאוד להשאיר את המלאכה בידי אנשי קידום אתרים שלהם כותבי תוכן המומחים בכתיבה המותאמת לדרישות מנועי החיפוש יחד עם דרישות הגולש, ולייצר את התוכן האפקטיבי ביותר שיעזור לאתר שלכם לטפס מעלה מעלה בתוצאות החיפוש בגוגל, יגדיל את חשיפת הגולשים לאתר – ובכך את מעגל הלקוחות שלכם.

לסיכומו של תוכן, התוכן באתר צריך להיות:

  • יעיל: חשוב שהתוכן יהיה מקיף ויסודי – וכמה שיותר יעיל עבור הגולש. התוכן צריך לפנות לגולש, להיות מעניין, ולהיות לעניין. מומלץ לצרף מדריכים, וידאו, תמונות וכל עזר מדיה אחר על מנת לשדרג את מידת האטרקטיביות ויעילות התוכן עבור הגולש.
  • נוח: התוכן צריך קל ונוח לקריאה. מחולק לכותרות, לפסקאות ולסעיפים שעונים על כמה שיותר שאלות ונקודות הקשורות בנושא בו עוסק המאמר.
  • עדכני: אם יש נושאים אקטואליים שאתם יכולים לכתוב עליהם: מה טוב.
  • תדיר: כדאי מאוד להקפיד להזין תוכן איכותי ו"טרי" על בסיס קבוע לאתר.
  • קידום ואופטימיזציה: חשוב מאוד שהתוכן יעבור התאמה לדרישות מנועי החיפוש, ויקודם במנועי החיפוש.