השימוש בטלפונים ומכשירים ניידים מהווה כיום אחוז ניכר מכלל החיפושים בכלל וזו כבר עובדה. יותר ויותר גולשים מחפשים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר דרך הנייד וזה אומר שהם מקבלים תוצאות שונות בהשוואה לחיפוש דרך המחשב הביתי. קידום אתרים במובייל הוא מרכיב הכרחי להשגת תנועה של מבקרים דרך מכשירים ניידים ולכן נדרשת אופטימיזציה למנועי חיפוש והתאמה בסלולר על מנת להבטיח שגוגל יבין את הפתרון הסלולרי שיש לאתר שלך להציע. אם עדיין לא הגשתם אתר מותאם לנייד, זה הזמן לעשות זאת מכיוון שקידום אתרים במובייל חשוב היום יותר מתמיד.

קידום אתרים במובייל

  • צור אתר מותאם למובייל
  • ודא שגוגל יודעת שהאתר שלך מותאם
  • בצע אופטימיזציה למובייל

 

מהו אתר מותאם למובייל?

  • מציג את האתר כולל התוכן והגרפיקה שלו באופן ברור בטלפונים וטאבלטים
  • אין צורך להשתמש באצבעות ולבצע זום על מנת לראות משהו.
  • מתאים את עצמו לכל גודל מסך.
  • ניווט קל בעזרת האצבעות.
  • מועיל למשתמשי טלפונים ניידים
  • מובן ומוכר ע"י גוגל כאתר מותאם למובייל.

מה נדרש מאתר כדי להיות מותאם לנייד בצורה נכונה

  • השתמשו בגודל גופן קריא – מה שהופך את הטקסט קל לקריאה בכל ההתקנים.
  • התאמה לגודל כראוי – ודא שהמשתמשים יכולים לקיים אינטראקציה עם הדפים שלך בהתקנים קטנים יותר.
  • הגדר (viewport) גודל טקסט – איך מכשיר ידע איזה תוכן להציג ובאיזה גודל.
  • הימנע מחסימת גוגל – חסימת משאבים כגון CSS או JavaScript עלולה לחסום את גוגל מלהבין שהאתר שלך מותאם.

 

 

איך הופכים את האתר למותאם לנייד?

  • בוחרים שיטת התאמה
  • עדכון קוד האתר
  • מוודאים שהוא עובד כראוי ובהתאמה למובייל.
  • מדווחים לגוגל על ההתאמה.
  • מבצעים אופטימיזציה.

 

בחירת שיטת התאמה

ישנן 3 שיטות עיקריות בהן ניתן להתאים אתר לנייד:הבחירה של גוגל

1. עיצוב רספונסיבי

2. הגשה דינמית של דפים

3. כתובות מובייל

 

(השיטה הראשונה של עיצוב רספונסיבי היא השיטה המומלצת ע"י גוגל) ועכשיו נסביר גם למה.

 

עיצוב רספונסיבי

השיטה הקלה והפשוטה להתאים אתר לסלולר וגם פחות מסוכנת מבחינת קידום אורגני של האתר.

  • השיטה המומלצת על ידי גוגל להתאמת אתר
  • אין סיכונים מבחינת הקידום האורגני של האתר.
  • קל ופשוט לביצוע.
  • כתובות הדפים נשמרות כמו שהן.
  • הימנעו מתוספים – שימוש בקבצי פלאש בדפים לא יעבדו ברוב המכשירים.

 

עיצוב דינמי

כאשר משתמשים בעיצוב דינמי המשמעות היא הצגת תוכן שונה למשתמשי המחשב מאשר למשתמשי המובייל.

גוגל לא יכולה לזהות באופן אוטומטי מאיזה מכשיר הגעת כאשר התוכן מוגש באופן דינמי, ולכן אנחנו חייבים להודיע לגוגל באופן ספציפי את מה שקורה עכשיו. לדוגמה אם משתמש מגיע מאייפון אנחנו צריכים להגדיר לו איזה דף להציג למשתמש הספציפי הזה וכך הלאה. הדרך לעשות זאת היע על ידי הקוד:

Vary: User-Agent

בעזרת הקוד הזה אנחנו בעצם אומרים לגוגל שהתוכן המחופש אולי יופיע בצורה שונה למשתמש הזה וכי ישנה כתובת מובייל אלטרנטיבית עבור משתמש זה. בלי להשתמש בקוד הזה גוגל לא ידע שישנה כתובת אלטרנטיבית ולכן לא יזהה שהאתר מותאם.

 

כתובת אתר נפרדת

כאשר אתר מותאם בשיטה זו של כתובות שונות לדוגמה: m.mysite.co.il הרבה דברים מבחינת קידום אתרים יכולים להסתבך. גוגל לא יזהה באופן אוטומטי שדפי המובייל שלך הם גרסאות שונות של הדפים של האתר שלך ולכן צריך להגדיר לו אותם, מה שמצריך עבודה קשה ורבה.

1. בדף הבית בגרסה של המחשב יש להוסיף את הקוד "link rel=”alternate אשר מצביע על כך שישנה גרסה בכתובת שונה וכך עוזרים למנוע החיפוש לגלות את דפי המובייל.

2. בדפי המובייל יש להוסיף קוד קנוניקל "link rel=”canonical עם כתובות המקור (אלו שאינם מותאמים למובייל) על מנת ליצור חיבור.לדוגמא:

דף מחשב שולחני

<link rel="alternate" media="only screen and (max-width: 640px)" href="http://m.example.com/page-1" >

דף נייד (אלטרנטיבי)

<link rel="canonical" href="http://www.example.com/page-1" >

 

כאשר יש לנו שתי כתובות אחת מובייל ואחת דסקטופ גוגל צריך להבין מתי להשתמש ובאיזו. הדף המיועד למחשב מציין לגוגל כי עד רוחב מסך של 640 פיקסל יש עליו להגיש את הכתובת האלטרנטיבית המצוינת (דף נייד). דף הנייד לעומת זאת מסביר לגוגל כי זוהי גרסה אחרת לכתובת המקור שהיא דף המחשב.

 

אופטימיזציה והימנעות מעונשים

 

מהירות טעינת הדף – היא ערך עליון כאשר מתעסקים בקידום אתרים במנועי חיפוש. אתר איטי מלכתחילה יגרום לאתר מותאם לנייד לאיטיות רבה יותר. גלישה ברשתות סלולריות איטית יותר מאשר גלישה בבית ולכן טעינת עמודי אתר מותאם לנייד חשובה לאין שיעור.

חלונות קופצים –  חלון שצץ לבקש ממך להירשם או להוריד אפליקציה עובדים יפה על מחשבים ביתיים. בהתקנים ניידים כמו טלפונים ניידים או טאבלטים הם עלולים להפוך לסיוט ולפעמים אפילו לא יכולים להיסגר כראוי. חבל לבזבז את הזמן, חלונות קופצים עם הצעות למיניהן פשוט לא עובדים על משתמשים ניידים. גוגל מציעים להשתמש בתפריט או בבאנר לשם כך. יותר מזה גם מזהירים מפני בעיות אינדוקס ושיבוש ויזואלי למשתמשים.

 

כתובות חסומות

ודא שכל ה CSS, JavaScript והתמונות יראו ויסרקו על ידי גוגל. חסימת משאבי דפים יכולה לשבש את איך גוגל רואה את האתר שלך. בעיה זו קורה לעתים קרובות כאשר קובץ robots.txt חוסם את גישה לכל המשאבים שלך או לדף מסוים.

 

לסיום, כלי נחמד לבדיקת SEO במובייל: https://varvy.com/mobile/