השפעת ההפניות מרשת חברתית על קידום אתרים בעזרת תוכן ויראלי כאסטרטגיה שיווקית

מילים רבות נכתבו על היתרונות של תוכן ויראלי כאסטרטגיות שיווקיות. יותר ויותר תכני מדיה חברתיים עושים יותר מאשר הגדלת התנועה באתר- זה יכול גם להגביר קצב קידום האתר – SEO .

מנועי החיפוש שמים לב יותר לקישורים ממדיות חברתיות, שיווק בעזרת תוכן ויראלי הופך במהירות לאחד הדרכים הטובות ביותר כדי לבנות קישורים, למשוך תשומת לב, ולבסס סמכות ולגיטימציה בתחום שלך.

מדיה חברתית בונה קישורים. למעשה, תוכן ויראלי משרת את אותה מטרה כמו קמפיין בניית הקישורים: איסוף חסויות,  הקמת רשות ולגיטימציה בתחום .

מנועי חיפוש פועלים על מושג יסודי אחד: לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים. מנתונים אחרונים עולה כי כמות רבה של אנשים לא מצאו רק את מה שהם מחפשים באתר , אלא גם אהבו את האתר מספיק כדי לשתף אותו עם אחרים.
אם האתר מקבל פניות רבות מהרשת החברתית, הוא מאותת למנועי חיפוש:

1.האתר פעיל
2.האתר הנוכחי
3.האתר עונה על הצרכים של קהל היעד

18 רעיונות  כדי למשוך פניות רבות על ידיי תוכן ויראלי ברשתות חברתיות :

1.)  תוכן מטיף –  כתוב ברור, השמע נלהב ורהוט, ברגע שיש צבא של מאמינים שכבר מסכים איתך, הם כבר ישתפו את התוכן מתוך הזדהות.

2.) צור מחלוקת –  הצת מחלוקת לגבי הטיעונים שאתה מעלה, כתוב לשם גירוי ליצירת טיעון אחר, צור אתגר לדעה הרווחת, וצפה להערות הקורא.

3.) הבטחות -תן לקוראים שלך ציר זמן או הבטחה לשיפור: "שבעה ימים לגוף טוב יותר", למשל, או "18 טיפים שיגרמו לכם לצלם טוב יותר".

4.) לגרום לתחושת של דחיפות :יצירת "שימו לב" ,"חובה לקרוא את מאמר" בכותרות שלכם מרמז כי הקוראים יחמיצו מידע חשוב אם הם לא קוראים, כגון : "13 טעויות הורסים את הבלוג שלך." כמו "חמישה אירועים בשנת 2012 שאתה לא רוצה לפספס "היא עוד דרך נהדרת למשוך תנועה, שכן הם רומזים " לפני שיהיה מאוחר מדי ".

5.)יצירת דירוג: "עשרת הגדולים"  וכו' יש את היתרון של ליצור מחלוקת לגבי  הדירוג, למשל האם הוא ראוי למקום הראשון ?6.) איש השנה – במקום ליצור רשימה מדורגת, נתרכז פשוט להכריז על בחירה , לנקוט עמדה ,כגון : "חודש התעשייה הטוב ביותר של 2011", "בלוג השנה",וכו'

8.) המדריך -צור  אוסף של מידע מעניין או קישורים טובים מרחבי הרשת ושתף אותם.

9). חידון – חידונים פופולריים מכמה סיבות: הם אינטראקטיביים, הם כיפים, והם יכולים גם לפתוח דיון.

10.) וידאו ויראלי – ליצור סרטון וידאו מקורי ומרתק כדי שלא ישעמם לצופה כעבור 10 שניות והוא יפרוש.

13.) חינם – ליצור משהו בעל ערך משמעותי ולתת אותו בחינם,. לעודד שיתוף של הערך על ידיי הגולשים.

14.) שיתוף פעולה –  תן לקוראים להוסיף תגובות ותוכן שיתופי , משתמשים באופן טבעי רוצים לשתף ולקדם את התוכן שהם עזרו ליצור.

18.) סיפור לא ייאמן – "סיפורו המדהים של הכלב שנסע 40 ק"מ בדרך הביתה" , סיפורים אלה מרשימים אותנו, ואנו מרגישים צורך לחלוק אותם עם אחרים.