אין דבר יותר מתסכל מאשר לראות כתבה שפרסמת באתר שלך ואנשים לא קוראים אותה, זוהי בעיה גדולה אצל הרבה בעלי אתרים, והכל מתחיל מהכותרת, תחשוב על הכותרת של הכתבה ככרטיס הביקור של הקבלה, אם הוא ענייני ומושך יש הרבה יותר סיכוי שאנשים ירצו להמשיך לקרוא.

 

כותרת איכותית היא כמו תמרור בכביש, גורמת לקוראים שלך לעצור ולציית, אי אפשר לפספס כותרת איכותית, מחקרים מצאו ש80 אחוז מהאנשים רק קוראים את הכותרת ורק 20 אחוז נכנסים לכתבה

אז איך בדיוק אפשר להפוך כותרות של כתבות למגנט חזק של עיניים? למזלנו יש היום נוסחאות מדעיות שאנשים פיתחו שיכולים לעזור לנו לנסח כותרת יותר איכותית ומושכת, הבאנו לכם את שבע השיטות הכי טובות כדי לכתוב כותרת אטרקטיבית.

 

 1. ספק ערך ממשי על ידי שימוש במספרים ומידע.

מחקרים ממשיכים לראות שיש מגמה עולה של לחיצה וקריאה על כותרות שיש בהם מספרים. וזו דרך מצוינת להגדיל את כמות הCTR .  מה שיותר מעניין זה שמחקרים גילו שככל שהמספר גבוה יותר כך יש סיכוי טוב יותר לקליקים לתוך הכתבה. זו הסיבה ללמה לכתבות שמציגות רשימה ארוכה של דברים יש הרבה יותר קליקים לכתבה ושיתופים חברתיים.

הנה דוגמא לכותרת בסיסית

  • הסיבות לכישלון במבחן פסיכומטרי

הנה דוגמא לכותרת משופרת בעזרת מספרים

  • 15 הסיבות שגורמות ל48% מהאנשים להכשל בפסיכומטרי

בטח אתה מרגיש עכשיו בעצמך את הרצון לקרוא את הכתבה השניה, הסיבה לכך היא שאתה מקבל סוג של ערך מוסף עוד לפני שקראת את הכתבה.

 

2. רגש את קוראיך בעזרת הטבה שמובהרת היטב

אנשים קוראים את התוכן שלך כי הם מחפשים פתרונות לבעיות ספציפיות. הבעיה יכולה להיות כל דבר – הבעיה יכולה להיות כל דבר, סקרנות,שעמום, צורך במידע ספציפי וכד'.  כשאתה יוצר כותרות עם הטבה מובהרת בתוכן, אתה בעצם מדגיש את הפתרון לבעיה של קוראיך.ומסביר שהפתרון בתוכן שלך. וככל שתעביר את ההטבה שהקורא רוצה לראות בצורה יותר טובה כך רמת הctr  תעלה. הנה דוגמא לזוג דוגמאות עם ממש שימושיות של כותרות עם הטבות ברורות.

  • למה יש אתרים עם דירוגים גבוהים ובלי שום אופטימיזציה
  • איך ליצור הצעת מחיר מקצועית תוך כמה דקות

שימו לב איך כל כותרת מבהירה על הפתרון בצורה ברורה ופשוטה. הם זיהו את הבעיה שקוראיהם עומדים מולה, ומנסים לפתור להם את הבעיה. וככה אתה שובה את העיניים של קוראיך.  לדוגמא ניקח את הכותרת השניה בה מוצג לא יתרון אחד אלא שתיים.

  • יצירה של הצעת מחיר מקצועית (מידע נוסף)
  • תוך דקות (ללא השקעת זמן מאסיבית)

 

וככה שובים את תשומת הלב של קוראיך

 

3. צור צורך לפעולה בעזרת כותרות מניעות רגשית

קוראי התוכן שלך הם אנושיים, לא רק מספרים באנליטיקס, ולבני אדם יש רגשות. כותרות שמצליחות לעורר רגש אצל קוראיה מצליחות להביא את קוראיה לפעול, אתה יכול לעשות את זה על ידי שימוש במילים שמחזיקות הרבה כוח, מילים כמו "עוצר נשימה" ,"מדהים" ,"קסום" ,נועז" ,"משכנע" ,"פופולרי" .

אלו מילים שתופסות את העיניים של הקוראים וגורמות לכותרת של הכתבה לבלוט מבין השאר, הנה כמה דוגמאות:

 

  • נוסחת הכתיבה שתהפוך אותך לכותב משכנע ומשפיע
  • איך לפטר את הבוס , לעבור לגן עדן עלי אדמות ולקבל תשלום על הזכות לשנות את העולם

11 גילויים מדעיים שישנו את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על הבריאות שלנו

 

למרות שדחיסה של מילים אלו בתוך הכותרת בצורה לא טבעית יכולה לגרום לרמת האפקטיביות של הכותרת לפחות, אז חשוב לוודא שכל מילה חזקה בכותרת נמצאת שם כי היא מביאה ערך לקורא ולא רק על מנת למלא מקום.

4. ניסוח כותרת כשאלה

כאשר הכותרת שלך שואלת שאלה, אוטומטית במוח של הקורא נעשה קישור בין שאלה ומחסור בתשובה, ובכך נוצר צורך לגילוי התשובה וסקרנות לתשובה, לכן כותרות עם ניסוח כשאלה הרבה יותר אפקטיביות מאשר כותרות המנוסחות כהצהרה. נסה את המבחן הבא.

איזה כותרת תתפוס לך את התשומת לב יותר.

  • קושי במציאת רכב טוב
  • האם אתה מתקשה למצוא רכב טוב?

אם אתה כמו רוב האנשים כנראה שהיית נמשך לכותרת השנייה וכנראה מתעלם מהראשונה. כשקורא רואה כותרת המבוססת כשאלה הוא כבר אוטומטית מניח שהתוכן שלך עונה על השאלה הזאת ( אני לא אומר שהתוכן שלך לא עונה על השאלה אם הוא מבוסס על הצהרה, ההבדל הוא שכשהכותרת מבוססת על שאלה התוכן יכול להיות זהה אך ההבדל הוא ההנחה שנשתלת בראש של הקורא שאכן התוכן יפתור את השאלה הנשאלת בכותרת). בנוסף זה יוצר רמת אמינות וגורם לתוכן להקרא פעמים רבות יותר.

5. צור כותרות שערורייתיות כדי להעלות את רמת ההתעסקות (אינגייג'מנט) עם הכתבה

שערורייתיות מוכרת!

אתה רואה את את זה בטלויזיה וברשתות החברתיות כל יום, כל נושא, דעה או בן אדם שמייצר שערורייה מושכים עניין רב, וזו הסיבה שכותרות מהסוג הזה עובדות כל כך טוב, הן הולכות נגד המוסכמות ונגד מה שאנשים חושבים לנכון. באופן טבעי,זה יגרום להתעניינות ולקריאה של התוכן הנה דוגמא לכמה כותרות מעניינות.

  • למה כל מה שידעתם על נקניקיות הוא שקר, האמת מאחורי תעשיית הנקניקיות
  • האם אתם ישנים יותר מהרצוי?חושבים שכן? המדענים המוערכים האלו חולקים על דעתכם

למרות שהכותרות הללו אפקטיביות צריך להשתמש בהן בזהירות מכיוון שהן עלולות לפגוע ולגרום להתנגדות לכותב שלא לצורך. כל עוד עשית את המחקר ואתה יכול לגבות את התוכן והכותרת עם עובדות בשטח אתה בטווח הבטוח. עוד עצה, שימוש בכותרות כאלו בצורה אינטנסיבית יכולה למתג את העסק שלך בצורה לא טובה, למשל אם ניקח לדוגמא את האתר באזפיד, שהיה לו עלייה מטורפת בכמות הכניסות כי החל להשתמש בכותרות מהסוג הזה.

6. צור כותרות הדרכה

כותרות הדרכה מייצגות את אחד מסוגי התוכן הכי נקרא וקשה מאוד לא לתפוס את תשומת הלב של הקורא איתן. ממש כמו כותרות המנוסחות כשאלה, הן מעוררות תחושת סקרנות עזה אצל הקורא שלך.

התחושה השנייה שכותרת כזאת גורמת לקורא שלך לחוש היא תחושה של החמצה, של מחסור במידע שיכול לשמש אותם בעתיד או בהווה, כותרת הדרכה היא הבטחה שאתה נותן לקורא, הבטחה שבתוכן שלך יהיה תשובה מקיפה לשאלה שהכותרת מסבה אליה תשומת לב.

לכן עדיף שתשתמש בכותרת מהסוג הזה כאשר אתה יכול להביא ערך ובאמת לספק תשובות אחר תאבד אמינות בעיני הקורא.

לדוגמא הנה זוג כותרות המנצלות את היכולת של כותרת ההדרכה לתפוס תשומת לב.

  • איך למשוך את תשומת הלב של הקוראים לכותרות הכתבות מבלי לשכור קופירייטר.
  • איך לבנות אתר אינטרנט בוורדפרס תוך 24 שעות ובלי לשבור את הראש.

7. כותרת עם קונוטציה שלילית

ממש כמו כותרת שערורייתית גם כותרת עם קונוטציה שלילית יכולה לעורר אצל הקורא עניין בתוכן שלך. כותרות שליליות יוצרות קשר ישיר עם המקומות בהם לקורא שלך יש חוסר בטחון, ויוצרות רגש חזק אצלו, זה גורם לו להרגיש שהוא לא על הדרך הנכונה ונשאר מאחור (כל הדברים הללו טובים רק עם התוכן שלך באמת פותר לקורא את הבעיה ונותן ערך וזה כלי כדי שהקורא יקרא את התוכן, אחרת על הכותרת הבאה הוא כבר לא ילחץ)

וכמובן, הנה כמה דוגמאות של כותרות שליליות.

  • 18 הסיבות שבגללן תישאר באותו מקום כמו שנה שעברה מבחינה כספית
  • מה שבעלי התאגידים שומרים בסוד ממך כדי שתשאר בעל עסק קטן
  • אתה נידון לכישלון בעסקים (אלא אם כן תשנה את הדבר הפשוט הזה)

 

(שמתם לב שהכנסתי חלק מהדרכים האחרות? אפשר לשלב כל עוד זה מתאים)

למרות שהשיטה הזאת אפקטיבית כדאי להשתמש בה בתפזורת ולא להפוך אותה לדפוס הקופירייטינג הקבוע שלכם, שימוש בהם לעתים קרובות מדי יכול לגרום לקוראיך הקבועים לאבד מוטיבציה ולהפסיק לקרוא את הבלוג שלך, אבל שימוש בהם בזמנים מרוחקים מדי פעם יכול להשפיע בצורה חיובית על הכניסות לכתבה.

 

לסיכום

כיום בעידן האינטרנט, כשמדיה חברתית היא מקור תנועה רציני ויש עומס יתר של מידע, זירת המלחמה של המשווקים היא בעיקר ובראשונה בכותרת המאמר יותר מתמיד! באופן אידיאלי, כדאי שחלק נכבד מהזמן שאתה יושב לכתוב יהיה מיועד כדי לחשוב על כותרת מצוינת שתעשה את העבודה.  כל הכותרת ששיתפתי אתכם בפוסט יעזרו לכם להבין בצורה יותר טובה על מה אנשים לוחצים ויותר חשוב מזה למה אנשים לוחצים על כותרות מסוימות על פני אחרות. למרות הפירוט בכתבה הזאת, אלו רק קווים מנחים בסופו של דבר אתה גם צריך להכיר את הקהל טוב ולכתוב את התוכן כך שיתאים לו, אבל זה כבר כתבה אחרת לגמרי.

תגובות פייסבוק