מונחים שליליים בהשלמת המילים של גוגל

נתקלתם כבר ברשימת המילים הנפתחת תוך כדי הקלדה של מילה ?

לאחרונה אנו עדים לחזית חדשה בתחום הניהול מוניטין מצד אנשים שהשם שלהם או שם המותג שלהם מציע הצעות חיפוש נוספות בעלות אופי שלילי. יצאנו לבדוק איך זה קורה והאם יש משהו בהצעות החיפוש של גוגל שניתן בעזרתו להתגבר על התופעה. בכדיי להבין איך זה עובד צללנו עבורכם למטה אל תוך האלגוריתם של מנועי החיפוש. מפאת רגישות הנושא אנו מצניעים כאן בפרטים.

על פי הצהרת גוגל : השלמות אוטומטיות נעשות על פי נפח החיפוש של הביטויים בידיי הגולשים עצמם, ולכן ההתנהלות כאן היא כמו בנושא ניהול מוניטין ודחיקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש, גם כאן לא נוכל להעלים לגמרי את התוצאה (אלא אם בעל האתר נענה לבקשתנו) אך נוכל לדחוק אותה מהעמוד הראשון למטה. להבדיל מניהול מוניטין במקרה של השלמות מילים, ניתן להבין מהצהרת גוגל שככל שיש יותר חיפושים על מילה או ביטוי שמכיל את המילה, כך היא תדורג גבוה יותר בלוח ההצעות. בלוח התוצאות כפי שניתן לראות יש מקום רק לארבע הצעות כך שאם נתמקד בלהגדיל את נפח החיפוש של לפחות 4 ביטויים נצליח לשמור על הלוח הצעות נקי. עד כאן הכל נשמע טוב ויפה, ואז מגיעים לשלב הביצוע. בשלב הזה אנו גם מבינם כי כל שינוי באות אחת תוך כדי ההקלדה מציג תוצאות שונות כך שבהשוואה להקלדת 2 אותיות לעומת 3 התוצאות אינן זהות.

אם משהו שלילי מופיע כאשר מקלידים את שם או המותג שלך, אתה בבעיה. אין שום דרך לדעת איך גוגל מדרגת באמת את ההשלמות שלה, יש הרבה יותר דיבורים בתחום הזה מאשר ביצועים בפועל, או במילים אחרות אין שום הוכחות לשיטה שעובדת על הסרת מילה מההשלמה האוטומטית של גוגל. יחד עם זאת ישנן שלוש דרכים שכן עשויות לטפל בבעיה וניתן לשקול בהן שימוש:

  1. לגרום בדרך הטבעית לכך שגולשים יחפשו ביטוי שנרצה לקדם. זו עבודה שזיפית הדורשת השקעת מאמצים רבים כדי להגיע אל אלפי אנשים אך היא דורשת עבודה מאומצת של תוכן איכותי וקופירייטינג אשר יגרמו לגולשים ללכת ולחפש ביטוי כלשהו. זה כולל שימוש ברשתות חברתיות ובלוגים מובילים, הפצת תוכן ייחודי וניטראלי העוטף את המילים או הביטויים שנרצה לדחוף למעלה.
  2. קידום ממומן, מודעות בתשלום יכולות בהחלט לעזור להשפעה על הצעות חיפוש, אבל זו טקטיקה שעשויה להיות יקרה ולכן נשמור אותה כמוצא אחרון, אלא אם כן יש לך מספיק כסף לשרוף. בדרך זו ניתן יהיה להציב מודעות בשם המותג הכללי בהתאמה מדויקת של הביטויים החיוביים או הניטראליים שנבחר לקדם.
  3. האלטרנטיבה השלישית היא להושיב כמה אנשים ממחשבים שונים וכתובת IP שונה ולהפעיל מניפולציה בדרך כזו שבכל יום מתבצעים חיפושים מסיביים על מילים וביטויים בעלי אופי חיובי.

 

תגובות פייסבוק