כמה זמן לוקח להגיע לדף הראשון בתוצאות האורגניות של גוגל?

זה תלוי במספר גורמים כמו רמת התחרות של מילות המפתח, רמת האיכות וההשקעה של המתחרים בתחום, דירוג ואיכות האתר המקודם. באופן כללי זה יכול לקחת בין חודש אחד לכמה שנים כדי להשיג מיקום גבוה בגוגל (תלוי ברמת התחרות בתחום) אבל בכדי שזה יקרה צריכים ליישם כמה דברים:
1. אופטימיזציה – שבעזרתה ניתן להתאים את האתר בצורה נכונה למילות מפתח הרלוונטיות.
2. קישורים נכנסים – כמות הקישורים המפנים לאתר הוא מדד חשוב ביותר, ככל שיש יותר קישורים מאתרים סמכותיים ורלוונטיים בעלי דירוג איכות (פייג' ראנק PR) גבוה כך הסיכוי שלו לדרג במיקומים גבוהים יגדל.
3. אתר ידידותי למנועי חיפוש – כולל קוד אתר נקי ותקין, ממשק משתמש קל ונוח לתפעול וניווט, מפת אתר XML מעודכנת ומוגשת בצורה נכונה.
4. ותק האתר או הדומיין – כמה זמן האתר קיים באינטרנט. לאתר או דומיין צעיר וחדש יידרש זמן רב יותר כדי להשיג מיקום טוב בשל כל הגורמים שצוינו כאן. לאתר או דומיין עם ותק שכבר צבר דירוג PR  ידי בניית קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים ואמינים יקח פחות זמן מאשר אתר חדש.
5. רמת התחרות והמתחרים  –  לאתרים חדשים בקטגוריות תחרותיות צפוי קרב קשה וארוך. אין פתרונות מהירים בטכניקות קידום אתיות (כובע לבן) אך עם נחישות והתמדה, ביצוע נכון של הפעולות והרבה עבודה קשה ניתן יהיה להשיג תוצאות טובות בכל תחרות. יישום  היבטים חשובים של קידום אתרים מודרני כמו הפצת הודעות לעיתונות , הפצת תוכן איכותי באינטרנט, הפעלת ערוץ יוטיוב עם סרטוני ווידאו וניהול חשבונות המדיה החברתית , כל אלה יעזרו לסלול את הדרך למעלה.
6. תוכן טרי ומתחדש –  מנועי חיפוש אוהבים תוכן חדש ומקורי, ככל שהאתר יעודכן יותר באופן עקבי כך הערך שלו בעיני מנועי החיפוש עולה.

כמה עולה קידום אתרים אורגני ?

תשובה: העלות של קידום אתרים אורגני מורכבת מארבע פרמטרים עיקריים:

1.רמת האופטימיזציה של האתר.
2. כמות מילות המפתח, רמת התחרות שלהן ומיקומים נוכחיים.
3, ותק האתר ודפים מאונדקסים בגוגל.
4. שעות עבודה בפועל שנדרשות לביצוע המשימה ולעמידה ביעדים שנקבעים מראש.

* לאור הביקוש ההולך וגובר של אתרים להופיע בדף התוצאות הראשון קיימת תחרות גבוה ברוב התחומים אשר הולכת ונעשית קשה מיום ליום. בדף התוצאות הראשון יש מקום רק ל 10 תוצאות ולכן כאשר אתר אחד עולה, הוא עושה זאת על חשבון אתר אחר שיורד.

האם קידום ממומן תורם לקידום האורגני ?

תשובה: קידום אתרים אורגני שונה במהותו מקידום ממומן (פרסום אתר). פרסום בגוגל מודעות בתשלום אינו משפיע על הקידום האורגני ולא על מיקומים בגוגל. יחד עם זאת הקידום הממומן תורם להגדיל את התנועה לאתר והוא גם יכול לספק מידע על התנהגות הגולשים והמבקרים באתר, מידע זה יכול לסייע במיקוד אסטרטגית הקידום האורגני במילים הנכונות. יתרון נוסף של קידום ממומן הוא שאם המיקום שלך יורד בתוצאות האורגניות עקב שינויים אלגוריתמיים, תמיד אפשר לשלוף "תכנית גיבוי" שניתן להפעיל במהירות כדי לשמור על כמות התנועה באתר. דרך נוספת להסתכל על זה היא "לא לשים את כל הביצים שלך בסל אחד". ולכן ישנם אתרים רבים שיש להם ששומרים כל הזמן על מיקום גבוה באורגני ובמקביל גם בממומן.

כמה עולה קידום ממומן PPC ?

העלות של פרסום מודעות בתשלום מבוסס על מספר גורמים. כמות הביטויים שרוצים לקדם, העלות לקליק של מילות מפתח, המיקום של המודעות שרוצים לפרסם , התחרות על הביטויים ותדירות הלחיצות. עקב כך קשה מאד לקבוע את סכום התקציב המדויק בהתחלה, יחד עם זאת, אפשר לומר גם שניתן לעבוד בכל תקציב. רוב חברות קידום אתרים גובות עמלת ניהול על סך 15-20% מסך התקציב הכללי של הקמפיין.

האם גוגל הוא מנוע החיפוש היחידי שצריך להתייחס אליו?

בארץ כן, בחו"ל זה סיפור קצת שונה בעוד גוגל הוא כיום מנוע חיפוש המס '1 לא ניתן לשלול את התנועה שניתן לקבל ממנועי חיפוש אחרים כמו: yahoo, bing Ask. אלה הם מנועי חיפוש שעדיין קיימים ויש להם כהה מיליוני חסידים נאמנים שעדיין משתמשים בהם. זהו בהחלט נתח שוק גדול שצריך לקחת בחשבון, גם הוא קטן בהרבה ביחס לגוגל. במדינות כמו רוסיה שלה יש מנוע חיפוש ענק בשם יאנדקס צריך לכלול אותו בקמפיין כמו גם בסין ששם המנוע חיפוש השולט  הוא ביידו.

האם חייבים לבנות קישורים לאתר כדי לעלות בדירוג?

בניית קישורים נכנסים לאתר מגבירה את האמינות שלו עם גוגל, ככל שהקישורים יגיעו מאתרים גדולים, סמכותיים ועם דירוג PR גבוה יותר, כך הוא יתוגמל בהתאם. ללא דירוג גבוה יהיה לו יותר קשה להתקדם בזירה התחרותית של גוגל. צריכים לשים לב שאנו מקשרים מאתר אחר לאתר שלנו לכלול  גם "קישורים עמוקים" שמקשרים לאתרים לתוך הדפים הפנימיים באתר. בניית קישורים היא חיונית ביותר להצלחה של אופטימיזציה. רישום באינדקסים זה רק ההתחלה, בהמשך יש להוסיף קישורים מאתרים רלוונטיים ואיכותיים יותר.

מה עושים שכבר יש מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש?

מיקום אורגני טוב הוא מטרה דינמית בגלל סיבות כמו שינוי  אלגוריתם של גוגל או מתחרים שהגבירו את הקצב. בשונה מקידום ממומן ששם המודעות סטטיות ואינן משתנות, מיקום אורגני לא תמיד מובטח והוא כפוף לשינויים. ברגע שיש מיקומים גבוהים הנטייה היא להפסיק לדאוג לגבי המיקום האורגני ולהרפות מהתחרות. במקרה כזה צריך לזכור שהמתחרים  עדיין עובדים כדי לעקוף אותך. אופטימיזציה היא לא "זבנג וגמרנו", זה תהליך מתמשך שגורם לאתר להישאר על הדף הראשון. ברגע שהגענו למצב של מיקומים טובים אנו ממשיכים לעקוב אחר המיקומים האורגניים של מילות המפתח שהצלחנו להשיג ושומרים עליהם, כמו גםניתוח תנועת גולשים באתר ומיטוב הניווט שלהם בו.

כמה מילות מפתח אפשר לקדם לדף אחד?

דף אחד לא יכול להכיל את כל הביטויים ואינו יכול להיות מותאם לכולם בצורה נכונה. רצוי לקדם מילה אחת או שניים לכל דף. בדרך כלל בוחרים דפים פנימיים שרלוונטיים למילות מפתח אחרות. במידה ואין שום דף באתר שהוא רלוונטי אנחנו תמיד יכולים ליצור דף חדש באופן מיוחד לביטויים שרוצים לקדם.

מהי ההשפעה של ניווט וממשק משתמש על קידום האתר?

היכולת לגרום לאנשים להישאר באתר כך שהם יכולים להתעניין בעוד תכנים או לקנות את המוצרים והשירותים שיש לאתר להציע תלויה באפקטיביות השימוש. קידום אתרים מאוד מושפע מנוחות השימושיות וזה מה שיעשה את הבדל אם מישהו ישאר באתר במשך זמן רב יותר. אם האתר שלך קשה לשימוש ולניווט, זה יגרום למבקרים בו לעבור לתוצאת החיפוש הבאה. בנוסף לכך מנועי החיפוש עצמם בוחנים פריסה ושימושיות באתר בדיוק כמו הגולשים בו, אם האתר קשה לניווט למבקרים בו הוא גם קשה לסריקה עבור הרובוט של מנועי החיפוש וזה בהחלט יכול להשפיע על הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

האם SEO מבוסס על כמות קישורים הנכנסים לאתר?

לא הכמות, אלא האיכות היא זו שמכריעה בסופו של דבר היכן האתר ידורג. מנועי החיפוש מדרגים אתרים על פי גורמים רבים ושונים, ולכן בקידום אתרים אורגני לא רצוי לשים את כל הביצים בסל אחד. אם הקידום שלכם מבוסס על קישורים נכנסים בלבד וכמה שיותר זה יותר טוב, הרי שזה גובל בחוסר ההבנה כיצד עובד  האלגוריתם שקובע את הדירוג. כדי לעשות קידום אתרים מוצלח צריך לטפל בכל הגורמים האלה ולא להישען על פרמטר אחד. ואם כבר יש לכם הרבה קישורים נכנסים זה עדיין רק חתיכה אחת קטנה של הפאזל. זה נכון שקישורים נכנסים הם אחד הגורמים העיקריים בקידום אתרים, אבל צריך לדעת לבצע את זה נכון ובאופן מחושב וזאת כיוון שלכל קישור יש ערך שונה באיכות שלו. לדוגמה: קישור יחיד מאתר חדשות פופולרי אשר מדבר על המוצר שלך יהיה בעל ערך גבוה יותר מאשר כמה עשרות ואולי מאות קישורים מאתרים ובלוגים אחרים.

האם קישורים נכנסים חשובים יותר מהתוכן?

המטרה של קידום אתרים היא להביא תנועה כמה שיותר טובה לאתר שלך. אם אין באתר תוכן בעל ערך ורלוונטי לשאילתת החיפוש או טקסט העוגן שהגולש הגיע ממנה, אז אין שום ערך למבקר בו, ובתור שכזה יאבד האתר את כל ההטבה שנתנו לו הקישורים. למעשה, תוכן איכותי באתר הוא בסופו של דבר זה שיכריע כיצד המבקר שלך ינהג וירגיש באתר. בנוסף לכך  על ידי תוכן טוב הקישורים יכולים לבוא בעצמם על ידי גולשים שאהבו את התוכן, לעומת זאת קבוצה של קישורים נכנסים מבלוגים ואתרים ברמה נמוכה לא תעזור הרבה, אם בכלל.  על ידי הפקת תוכן טוב יוצרים  את הקישורים הטבעיים והאיכותיים שמנועי החיפוש כל כך אוהבים.

בדיוק כמו שקישורים נכנסים אינם חשובים יותר מהתוכן, כך רק תוכן איכותי בלבד גם לא מספיק. תוכן טוב הוא אבן הפינה של כל אתר מוצלח אבל בלי לעשות קצת קידום אתרים על מנת להביא תנועה האתר לא ישיג את המטרה. קידום אתרים יביא לדירוג גבוה במנועי חיפוש וכך אנשים יוכלו למצוא את התוכן המעולה באתר.