הרשת החברתית של גוגל חוגגת שנה

כאשר הוכרזה גוגל פלוס לפני יותר משנה כולם הרימו גבה ואמרו " מה? עוד רשת חברתית? "  12 חודשים לאחר מכן היא גדלה ומתפתחת במהירות עצומה וכבר  צברה עד היום  מעל 250 מיליון משתמשים רשומים.

אז מה קרה בשנה שחלפה ? 

בתום שנה של דשדוש ובעזרת שיווק קדחתני הצליחה גוגל לפרוץ עם עוד מוצר מצויין אל תוך התודעה של מיליוני אנשים. שני שליש ממשתמשי האינטרנט בעולם משתמשים במנוע החיפוש של גוגל לעומת מנועי חיפוש אחרים והשם גוגל הוא אולי המותג הכי מוכר בעולם לצד קוקה קולה ואפל. זו כבר לא ספקולציה כאשר בינג מתקשה לדגדג אותו ויאהו שהיה אחד ממנועי החיפוש הגדולים בעשור הקודם הולך ודועך. גוגל הפכה בעצם את מנוע החיפוש שלה לספינת הדגל ובמקביל מפתחת כל הזמן טכנולוגיה שממשיכה להפתיע ולהישאר רלוונטית למרות העלייה המשמעותית של פייסבוק וטוויטר בשנים האחרונות.

מנוע החיפוש של גוגל מייצר לה הכנסות של למעלה מ -30 מיליארד דולר בשנה וכדי לשמור על הפרה החולבת הזו גוגל תמשיך לפתח מוצרים עם פונקציות ותכונות רלוונטיות כמו סלולר ומדיה חברתית אשר יסייעו לה לשמור על מעמדה בעתיד.

גוגל פלוס כאמור היא רשת חברתית צעירה בנוף של המדיה חברתית ויחד עם זאת היא הפכה להיות אבן פינה של כל אסטרטגיית קידום אתרים ועסקים ברשת.

היתרונות של גוגל פלוס כרשת חברתית

גוגל פלוס היא פלטפורמה חברתית. זה לא ממש כמו פייסבוק, אלא יותר כמו פייסבוק וטוויטר גם יחד וזה הרבה יותר חשוב מכל הרשתות החברתיות שאנו מכירים ומשתמשים בהן עד היום. כל דבר שעושים בגוגל ישפיע בהחלט מיקומו של האתר בתוצאות האורגניות וגוגל אף הצהירה כי  תוצאות מהרשת החברתית שלה גוגל+ יופיעו בתוצאות החיפוש המותאמות אישית במנוע החיפוש. זה אומר שחברות ועסקים צריכיםלהתחיל לבנות את הרשת שלהם עכשיו ולנצל את כל היתרונות שיש לעדכונים והקישורים שלהם. פעילות כזו תוצג בתוצאות החיפוש של הרשת האישית והמורחבת . התוצאות החברתיות.

גוגל פלוס מהווה פלטפורמה טובה עבור כל משתמש ממוצע ובמיוחד עבור עסקנים ועסקים. רוב האתרים היום כוללים את כפתור +1 בחלק שמעל התוכן שלהם בדיוק כמו שבפייסבוק יש כפתור לחלוק תוכן כך בעזרת כפתור +1 ניתן לחלוק תוכן ברשת .כפתור +1 הן הגרסה של גוגל להצבעות. אם אתה אוהב את דף אתה יכול לסמן ולהצביע עליו באמצעות +1

מאפיין עיקרי נוסף של גוגל פלוס הוא שאפשר לעקוב אחרי אנשים ולקרוא את תוכן שלהם בקבוצה אחת או בקבוצות שונות, זה יכול לכלול משפחה או חברים או קבוצה של אנשים החולקים ענין בנושא מסויים.

היתרון האדיר מבחינת קידום אתרים היא ששיתוף התוכן בגוגל פלוס נותן איתות חיובי למנוע החיפוש של גוגל ומשדר לו שהתוכן הוא תוכן איכותי, בכך היא מסייעת לקבל מיקומים טובים יותר.

 

 אז מדוע כדאי לפתוח חשבון גוגל פלוס לכל עסק ?

בגלל המעגלים והחוגים

ברשת החברתית של גוגל פלוס "מעגלים" היא המקבילה של  "קבוצות" בפייסבוק. הדבר הזה  מאפשר למקם את כל אנשי הקשר בחוגים שוניםכמו למשל חברים, קולגות, עובדים וכו '. לכן, כאשר מפרסםים תוכן מסוים אפשר לבחור את מעגלים אשר יראו אותה, ניתן לבחור להיות להפיץ תוכן באופן ציבורי במידה ורוצים שהתוכן יהיה גלוי לכולם או לחלק מהמעגלים בלבד, ניתן גם לשמור את זה באופן פרטי.  תכונה זו מאפשרת  לשתף תוכן ספציפי וממוקד לקבוצה מסויימת, מה שאומר שכעסק ניתן לשתף מידע חשוב ללקוחות בעזרת תוכן רלוונטי שמיועד לקבוצה מסויימת .

  בגלל חווית המשתמש

זה המקום שבו אפשר ליצור וידאו צ'אט משלכם של עד 9 משתתפים. כאן ניתן לנהל שיחה חיה עם מספר אנשים בו זמנית וזה המקום הטוב ביותר לתקשר עם הלקוחות עין בעין, לשתף רעיונות או לתאר מקרים חשובים. גוגל + עושה זאת בקלות די רבה, עד שהובילה את המתחרה פייסבוק לייצר תכונה שוות ערך. לדבר עם אנשים פנים אל פנים דרך וידאו באינטרנט משנה את חווית המשתמש באופן משמעותי.

בגלל הידידותיות למנוע החיפוש

גוגל משתמשת במידע ובתוכן שעולה ברשת החברתית כדי לאותת למנוע החיפוש על רלוונטיות. בגוגל משתמשים במידע במידע הזה ואוגרים את הנתונים שיאפשרו להם לקבל מידע אישי יותר עבור לקוחות האדוורדס שלה. היתרון העסקי של פעילות ערה ברשת החברתית היא שכך אנו מספקים תוכן ומידע שישפיעו וישפרו את תוצאות החיפוש האישי ( קידום אתרים אורגני ), עסקים רבים ברשת מסתמכים על התנועה האורגנית שמגיעה ממנועי חיפוש כיוון שהיא מספקת להם תנועה חופשית, והרי ידוע שכאשר האתר מופיע בדף הראשון של גוגל קיםם סיכוי של 90% שיגיעו אליו. זה חשוב!

גוגל רואה את הרשת החברתית שלה כשחקן מרכזי בעתיד של עידן האינטרנט החברתי ולאחרונה אף השקיע בה מעל לחצי מיליארד דולר, מה שמסביר את החשיבות שמייחסים בגוגל לנושא החברתי בעתיד.

 

תגובות פייסבוק