מחקר מילים – משחק מקדים בקידום אתרים

הבסיס של קידום אתרים מוצלח טמון במילות המפתח בהן בוחרים להשתמש, כדי ליעל את תהליך האופטימיזציה וכדי להוביל להצלחה/רווחים בסופו של דבר, יש לבחור את המילים הרלוונטיות ביותר לאתר.

מילות מפתח צריכות להיות רלוונטיות ביותר לאתר. השימוש במילות מפתח רלוונטיות באתר יכול לעזור לייצר תנועה איכותית רבה יותר ודירוג גבוה בתוצאות החיפוש. השאלה הנשאלת היא איך בעצם יודעים לזהות את מילות המפתח הנכונות לקמפיין שלנו?

איך בוחרים את מילות המפתח הרלוונטיות?מחקר מילים - משחק מקדים בקידום אתרים

המאמר הזה נועד כדי לעזור לך לעשות את זה בדיוק כמו שצריך. ראשית כל יש לוודא שהמילים שאתם בוחרים עבור האתר שלכם מכוונות אל קהל היעד הנכון. הנה כמה דברים שיש לקחת בחשבון בעת מחקר מילות מפתח בגוגל:

1. לחשוב מנקודת מבטו של הגולש:

חשוב לשים את עצמך בנעליו של משתמש ממוצע במנוע חיפוש בעת בחירת מילות מפתח רלוונטיות עבור האתר שלך, זה אומר שצריך לחשוב על מילים שקהל היעד שלך עשוי להשתמש בו כדי למצוא את התוכן שהם צריכים. בשלב ראשון להכין רשימה גדולה של מילות מפתח אפשריות אשר כוללים את כל מה שעולה לנו בראש  כאשר ניגש לחפש בשלב זה.

2. שימוש בכלים כדי לסייע לצמצם את רשימת מילות המפתח הרלוונטית:

ישנם כלים רבים שיעזרו לך למצוא מילות מפתח רלוונטיות באינטרנט. אחד המשאבים החשובים ביותר שניתן להתייעץ אתו הוא כלי מילות המפתח של גוגל. הכלי הזה די פשוט לשימוש והוא מאפשר לך להזין את מילות מפתח ולקבל עליהן סטטיסטיקות. עבור כל מילת מפתח שהוזנה (ואנו ממליצים לעשות קטגוריה אחת של מילות מפתח בכל פעם), זה ייראה לך את החיפושים החודשיים הגלובליים והמקומיים, כמו גם את התחרות ביחס למילים האלה. לצד הרשימה הזו מופעים שלוש תיבות לסימון (מסננים), העליונה היא נרחבת האמצעית היא [מדויקת] והתחתונה היא "למילה" יש להקפיד להשתמש במסנן [מדויקת] . מסנן זה בכלי מילות המפתח יעזור לך לקבוע את הצורה המדויקת של מילות המפתח בהם עליך להשתמש באתר. חיפוש שלא בעזרת מסנן זה עשוי להטעות את בחירת המילים הנכונות עקב שוני רב בכמות החיפושים ורמת התחרות ביניהם.

3. דברים שיש לשקול בהשלמת הרשימה של מילות המפתח הרלוונטית :

צריך לזכור שיש לבחור מילות מפתח שיהדהדו עם קהל היעד שלך ושקהל היעד שלך מזדהה איתם. מונחי חיפוש אלה יסייעו להניע את הגולשים הרלוונטיים לאתר שלך. כך למשל האם האתר שלך הוא אתר מקומי או בינלאומי? בגלל התחרות הגבוהה על מילות מפתח מסוימות לפעמים רצוי לציין את מיקומו של המוצר או השירות, זה עוזר לא רק אם האתר שלך נועד לתנועה מקומית , זה גם תורם רבות אם אתם רוצים לבצע אופטימיזציה עבור מונחים בינלאומיים.

4. הגדרת תקציב:

זה עלול להיות קשה מאד להתחרות בביטויים מסוימים כמו מילים גנריות או פופולריות כאלה עם אלף או מיליון חיפושים חודשיים, אלו מילות מפתח תמציתיות עם כמות רבה של חיפושים חודשיים (בדרך כלל יש גם הרבה תחרות). התחרות על הביטויים אלה עלולה לקחת הרבה זמן וכסף ביצירה של תוכן ובניית קישורים ויחד עם זאת בטווח הארוך יותר זה יכול להוביל לתנועה רבה ברגע שדורגת גבוהה . כל זאת לעומת האופציה של "ביטויי זנב ארוך".

5. מהן ביטויי זנב ארוך

אלו מילות מפתח שמורכבות ממספר מילים, שניים, שלושה או יותר נפרדות לחיפוש. אסטרטגיה זו מאפשרת לך למקד את המשתמש הספציפי מאוד. לדוגמה,  חברת ביטוח רכב ייתכן שתרצה לשקול שימוש  ב "איך לחסוך כסף על ביטוח רכב" כדי למצוא משתמשים שמחפשים את ביטוי המפתח הספציפי הזה. יש יתרונות וחסרונות למילות מפתח רלוונטיות ביטויי זנב ארוך וצריך לדעת לבחור רק את אלה שמתאימים לקהל היעד. חשוב  לזכור לבחור מילות מפתח רלוונטיות בעלות "ערך קנייה" כך שכאשר משתמשים יחפשו לקנות מוצר או שירות האתר יהיה שם. במילים אחרות, זה יכול להיות נהדר עבור עסקים לפתח המון תוכן אינפורמטיבי לאתר שלך, אבל זה יותר חשוב לגרום למשתמשים לרכוש את המוצר או השירות שלך. בהמשך לדוגמה של ביטוח הרכב, זה אולי יכול להיות שימושי יותר לעסק שלך להשתמש בביטוי "ביטוח רכב" בניגוד ל "איך לחסוך כסף על ביטוח רכב" אך למרות זאת מילת המפתח נמצאת בתוך הביטוי זנב ארוך והיא ממוקדת במי שמחפש לבצע קנייה של ביטוח רכב בפחות כסף. מומלץ לאחר השלמת הרשימה לבחור רק  3-4 מילות מפתח עיקריות  ובנוסף עוד 1-2 מילות מפתח ביטויי זנב ארוך אותן יש להתאים לאתר. יחד עם זאת יש לשמור את הרשימה שלך שתהיה שימושית גם לדפים שמסביב כדי לעזור לגוגל להרגיש שהאתר הזה הוא מקור אמין לכל המילים שבהם בחרת להשתמש.

6. למה חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות באתר שלך?

מילות מפתח רלוונטיות עשויות לסייע מאוד בהבאה יותר תנועה לאתר שלך. התוצאות האורגניות של גוגל נוצרות על ידי התאמת בקשות החיפוש של משתמשים עם מילות מפתח רלוונטיות באתרי אינטרנט. כאשר מילות מפתח שנבחרו וההקשר של האתר לא מתאימים על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל הם יבחנו עוד  אלמנטים נוספים כגון תגי כותרת ושמות דומיין. כאשר הם לא יתקלו במילות מפתח רלוונטיות זה יפחית את הסיכוי שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש האורגניות. לאחר שבחרת את מילות המפתח הרלוונטיות ווידאת כי הם הטובים ביותר עבור האתר, רק אז תצא למסע המרתק של קידום אתרים במנועי חיפוש. כדי לברר עוד פרטים נוספים על איך לייעל את האתר שלך באינטרנט בהתאם לתקנות ולחוקי החיפוש של גוגל, צרו קשר.

תגובות פייסבוק