אם אתה בעל עסק קטן, בינוני או גדול, מוניטין טוב ברשת הוא ללא ספק המפתח להצלחה שלך. האינטרנט מספק למשתמשים רבים מידע, וזה מצוין במיוחד אם המידע הזה מופיע גבוה בתוצאות חיפוש. אבל לאזכור שלילי אחד במידע הזה לגבי החברה או המותג שלך יכול להיות השפעה מזיקה על ההצלחה שלך באופן דרסטי ואיך שאנשים רואים אותך.

איך אתם מופיעים בתוצאות חיפוש באינטרנט

על פי מחקר בארה"ב בהתבסס על ניהול מוניטין באינטרנט , לקוח פוטנציאלי שמחפש את העסק שלך באינטרנט מנסה למצוא את החברה המתאימה ביותר למשימה. ההתעלמות מאיך שאתה או המותג או החברה שלך מופיע בתוצאות חיפוש ובאתרי אינטרנט מסוכנת מאד לקיומך. מערכת היחסים שלך עם הלקוחות שעשויים לחפש אותך מתחילה ברגל שמאל וזה בהחלט עלול להיות המקל שיתקע את גלגלי השיווק שלך. לקוחות מאוכזבים ומתחרים נחושים עלולים למצוא את הפורקן באינטרנט. התוצאה עלולה להיות שאתר האינטרנט שבו אוכר שמך או שם החברה שלך באור שלילי יטפס גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. עכשיו כל מי שיחפש אותך יראה מה חושבים עליך וזה בהחלט עשוי להשפיע על שיקול הדעת שלו אם לפנות אליך או לא. היום, כשכל מה שזז עולה ברשת בקלות, זה זמן טוב לבדוק כיצד העסק שלך נראה ואיך הוא יכול לקבל תשומת לב חיובית יותר בדרכים לגיטימיות.

האם אפשר למחוק אזכורים שליליים מהאינטרנט

אין דרך קסומה למחוק תוכן מהאינטרנט. ברגע שמשהו הועלה לרשת זה בלתי אפשרי עבורך להסיר אותו ללא עזרה מהמנהל של האתר שבו מופיע הכתבה. יתר על כן זה אפילו קשה יותר להסיר תוכן ממנועי החיפוש (כמו גוגל) שמאפשרת לגולשים בלחיצת כפתור לצפות בתוכן שכבר הוסר. בנוסף לכך קיים Wayback שהוא הארכיון של האינטרנט שבו מאחסנים רישומים של אתרי אינטרנט מראשית שנת 1990.

נקודות מרכזיות שיש לזכור בתהליך ניהול מוניטין באינטרנט

1.ניתור ותקשוב ברשת. מעקב אחר שם המותג או מילות מפתח רלוונטיות ברשת, גוגל התראות הוא אחד הכלים השימושיים יותר שיש, ניתן לעקוב בעזרתו אחר כל שיח שמתנהל ברשת והמילה למעקב מוזכרת בו. השירות כולל משלוח של כל האזכורים החדשים של מונח החיפוש למייל שלך מדי יום, שבוע, או בזמן אמת.

2.בקשות להסרת מידע שלילי אודותיך או את החברה שלך. הדרך הזו טובה ביותר במידה ומשתפים אתכם פעולה, במקרים מסוימים לא כך הדבר, למשל באתרים גדולים כמו ynet  אין סיכוי שיסירו כתבה כלשהי בעקבות פניה אלא אם ישנה עילה משפטית לכך ( כמו לשון הרע לדוגמה). בכדי להוריד מודעה של אתר כזה מתוצאות החיפוש תצטרכו להשקיע המון זמן וכסף.

3. יצירת תוכן חדש כנגד התוכן השלילי. הפצת התוכן ברשתות חברתיות, בלוגים ואתרים איכותיים. במקרים קשים רצוי גם להעלות גם כמה אתר לווין מבוססים מערכת וורדפרס כדי לדחוף אותם למעלה במקביל.

חשוב לזכור : אין חברה יש לה את שרביט הקסם שבו היא יודעת להסיר ביקורות שליליות מהאינטרנט.

איך מטפלים בבעיות

קראו את הביקורות השליליות והחיוביות. צרו קשר עם אתרים שנתקלתם בביקורות שליליות  אצלם כנגדכם ובקשו שיוסרו. להגיב לתלונות של לקוחות בהתנצלות והסבירו את עמדתכם הכנה.  גם אם כבר נוצר שיח שלילי ומישהו אחר רואה את התגובה השלילית על החברה שלך אז הוא יוכל לראות גם שאתה מחויב לתיקון וטיפוח של מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלך. זכרו לפעול באיפוק גם אם לפעמים התגובות השליליות יכולות לעצבן מאד, לא משנה כמה זה מעצבן, לנשוך שפתיים ולפנות אל הלקוח  בכבוד.

היום יותר מתמיד ניהול מוניטין באינטרנט הוא אחד השירותים המבוקשים על ידי חברות ואנשים. למרבה הצער, אזכורים שליליים הם כמו כדור שלג, יש לאינטרנט תכונה להפוך כל דבר שלילי לויראלי ,אם הנושא לא יטופל אז המוניטין שלכם עלול להינזק ואתם עלולים להפסיד המון לקוחות פוטנציאליים בגלל זה.

 

תגובות פייסבוק