חשיבותם של תגי כותרת באתרקידום אתרים

תגי כותרת הם החלק הבולט ביותר של תוצאת חיפוש. גוגל ושאר מנועי החיפוש הגדולים משתמשים בתגית הכותרת של כל דף אינטרנט כקישור לדף בתוצאות החיפוש. זה מה שהגולשים יראו בפרונט של הדף ועל פי זה יבחרו אם ללחוץ – או לא ללחוץ.

תגי כותרת הם אחד הגורמים החשובים ביותר עבור קידום אתרים, כאשר מנועי החיפוש מנסים לקבוע איזה דף אינטרנט הוא רלוונתי יותר עבור החיפושים של מילות המפתח, תג הכותרת הוא אחד הגורמים הראשונים והחשובים ביותר בו הם נעזרים כדי להבין אם האתר ראוי לתוצאה. אם רוצים דירוג טוב יותר עבור מילת מפתח מסוימת, יש לכלול את המילה בתג הכותרת. כמובן שמנועי החיפוש משכללים גם גורמים שאינם בדף האתר עצמו, כמו הפניות וקישורים נכנסים מאתרים אחרים.

תגי הכותרת מוצגים בחלקו העליון של הדף, בכרטיסייה של הדפדפן באינטרנט לכן זה יכול לעזור לכוון את המבקרים ולספר להם מה לצפות למצוא בחלון דפדפן ספציפי. הדבר הזה חשוב במיוחד כאשר אנשים גולשים באמצעות כרטיסיות או חלונות מרובים הפתוחים בבת אחת.

איך לעשות תג כותרת איכותי ויעיל אשר משכנע אנשים ללחוץ עליו ?

אם תג הכותרת של הדף הוא רק הצהרה סתמית של הנושא, זה יכוללעזור לדירוג של אותה מילת מפתח, אבל יכול להיות משעמם מדי כדי לקבל לחיצה. תג הכותרת משכנע יכול להגדיל את שיעור הקליקים (CTR) – שזהו אחוז  ממספר האנשים שרואים את תוצאות החיפוש ולוחץ עליו.

יש לכלול כמה מילות מפתח רלוונטיות בלבד. רצוי לשלב אחד או שתי מילות מפתח חשובות או ביטויי מפתח בתג הכותרת – לא יותר.

לוודא שתג הכותרת תואם במדויק את תוכן הדף ואת המטרות. אם הדף אינפורמטיבי בלבד, כדאי לכתוב בלוג מעניין שניתן לשתף בו אנשים אחרים. רצוי מאד לוודא כי תג הכותרת עולה בקנה אחד עם התוכן כדי שלא לפתות גולשים ללחוץ על תוצאת החיפוש, ואז לקפוץ החוצה ברגע שהם מגיעים אל הדף. זכרו, כל הרעיון של שימוש במנועי החיפוש הוא כדי לגרום לאנשים לבקר באתר ולהמיר אותם ברגע שהם מגיעים. אם אנחנו רוצים שהם יקראו משהו או יקנו או ירשמו למשהו – לא נרצה שהם יעזבו בטרם השלימו את הפעולה.

אם הכותרת אינה מכילה מילות מפתח רלוונטיות לתוכן של הדף, זה לא יופיע בדף התוצאות כאשר אנשים מחפשים את מה שחשוב לנו, ולא יועיל לשכנע אנשים ללחוץ.

לוודא שתגי הכותרת מתאימים לפרמטרים של תוצאות החיפוש.
הטקסט של תג הכותרת צריך להיות פחות מ -70 תווים. גוגל לא יציג יותר מ -70 תווים בקישור הכותרת של התג בתוצאות החיפוש שלה .

יש לתת לכל עמוד תג כותרת ייחודי משלו, לכל דף באתר צריך להיות תוכן ייחודי משלו, כולל תג כותרת ייחודי  וברור כדי שלא יהיו כפילויות. ניתן לבדוק כפילויות של תגי כותרת בכלי מנהלי אתרים של גוגל – Webmaster Tool

קידום אתרים

תגובות פייסבוק