כתיבת תוכן ומאמרים באינטרנט

מה לא נאמר על תוכן איכותי באתר, שהוא המלך של מנועי החיפוש לצורך קידום אתרים, שהוא ההבדל בין גולש ללקוח, שהוא הנכס הכל יכול באתר ובלעדיו אין לשום אתר זכות קיום. אז נכון, התוכן הוא הכוח המניע של האתר והוא הקשר הראשוני שלכם עם קהל היעד שבאמצעותו תוכלו להרשים את הגולשים או לגרום להם לנטוש. האינטרנט גדוש בתוכן של כל נושא שרק תבחרו ובכל יום מתווספים אלפי דפים חדשים של תוכן, אבל,   מה עושה באמת מאמר למאמר איכותי שמתעלה על כל המתחרים ומקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש?

מה באמת גורם לגולשים להיכנס אל הדף שלך שוב ושוב?      מה גורם להם להפיץ את התוכן הזה ברשתות חברתיות ואיך כל זה מתקשר עם תוכן איכותי ומקורי בעל ערך מוסף לגולש.
[grey_section]

אילו תכונות נדרשות מכותב תוכן איכותי

1. הבנה של קהל היעד,  מי הם, מה מעניין אותם , עם אילו בעיות הם מתמודדים ואייזה פתרונות ניתן להציע להם. הבנה זו תבטיח תנועת מבקרים איכותית שמספקת בסופו של דבר המרה והחזר על השקעה.

2. לשמוע דעות של עוד אנשים, זה חשוב מאד כיוון שכותב תוכן אינו מומחה בכל תחום ולכן נדרש ממנו לחפש מקורות מידע מהימנים אם זה בוויקיפדיה או בלוג כל שיוכל לקבל את המידע הנכון , להבין את התחום ולקבל רעיונות שיעזרו לו לכתוב את המאמר המושלם.

3. סטטיסטיקות ובדיקת מדדים. כתיבת תוכן ללא סקירה מוקדמת של הנתונים עלולה לגרום לכם לפספס את המטרה ולכן נדרשת היכולת לנתח נתונים כגון כלי מילות מפתח או גוגל טרנדס כדי לבחור ולהשתמש במילים הנכונות ובביטויים הנכונים.

4. לחשוב תמיד SEO ולקחת בחשבון קידום אתרים אורגני זה חשוב בכל כתיבת עמוד תוכן, הרי לא נרצה לפספס הזדמנות להתמקם בראש הדף ולהינות מזרימת מבקרים חינם.

5. לדעת לבנות אסטרטגית תוכן יחודית אשר תקיף את כל המילים הנכונות במיקוד מכוון למטרה, כולל מינונים ותאריכי פרסום.

6. הנאה שלמה מהעבודה, יכולת ורצון להתמודד עם אתגרים ולהתגבר עליהם וכל הזמן לרצות ליצור תוכן חדשני ומעניין שמניע גולשים לקרוא אותו. אנשים שלא אוהבים את מה שהם עושים הם בדרך כלל מאוד לא יעילים.
[/grey_section]

תוכן משוכפל באתר

מנועי החיפוש הכריזו מלחמת חורמה בתוכן כפול, ולראיה הציגו את תג הקנוניקל אשר מאפשר לדווח על תוכן משוכפל של דפים באתר ולהגדיר מי כאן המקור. גוגל הדגישה כי אינה מעוניינת שבתוצאות החיפוש יופיעו שני דפים זה לצד זה עם אותו התוכן. לכן כאשר מפרסמים מאמרים באתר יש לתייג את הדפים כל שמנוע החיפוש יוכל לחשב את הדף כתוכן ייחודי.

מהו תוכן ייחודי ?

הביטוי תוכן ייחודי מתייחס לנושאים ייחודיים באתר אינטרנט ייחודי. העמוד שבו נמצא התוכן מחולק למקטעים קטנים ואלמנטים שונים באתר כמו פרסומות צדדיות ובאנרים אחרים מוסרים לצורך מיקוד הפוקוס בתוכן,  החשוב ביותר הוא הערך הייחודי שפיסת התוכן הזו תביא. היא תביא מבקרים חדשים מתוצאות החיפוש ומהרשתות החברתיות והיא גם תביא מבקרים יחודיים שחוזרים לבקר את הדף.

כמה עובדות על תוכן איכותי

  • התוכן חייב להיות קריא וסוחף, מזמין לקריאה וזורם.
  • התוכן חייב להיות ענייני ורלוונטי לנושא המאמר ולהתייחס באופן ברור לכותרת שלו.
  • מינימום 300 מילים למאמר. וזה לא אומר בהכרח שכמות גדולה יותר שווה מאמר איכותי יותר, אבל כדי להעביר מסר או מידע בפחות מכך יהיה זול ושטוח מדי.
  • היררכיה של המסמך, חלוקת התוכן לפסקאות הכוללות כותרות משנה והדגשת מילים חשובות..
  • קישורים למקורות סמכותיים כגון וויקיפדיה, בהחלט אופציה טובה לחזק את האמינות ולספק עוד מידע חשוב לגולש.
  • שכפול ושכתוב מחדש של תוכן, שימוש בתוכן קיים מתוך מאגר בלתי נדלה של תכנים אשר קיים באינטרנט היא אופציה נהדרת בתנאי שמשתמשים בה נכון. כלל ראשון: לא מעתיקים את התוכן כמו שהוא. קוראים, מבינים ואז כותבים מחדש מאמר מקורי בשפתכם ומפרסמים.

טעויות נפוצות בכתיבת תוכן

  • שימוש יתר במילות מפתח ודחיסת מילים מרובה.
  • העתקת תוכן, ללא ספק אחד הדברים הכי גרועים שתוכלו לעשות לאתר שלכם. העתקת תוכן מאתר אחר עלולה לגרופ לאתר שלכם נזק ופגיעה מצד מנועי החיפוש. גרוע מזה הוא שהמון אנשים מעתיקים תוכן כמו שהו פשוט עושים קופו פסט ושוכחים להסיר קישורים מובנים בתוכן, כך שהתוכן המועתק באתר מכיל גם את הקישורים של אתר המקור.
  • יצירת תוכן משעמם וללא שום ערך מוסף לגולש או קריאה לפעולה.

בעבר הלא רחוק עוד ניתן היה להאכיל את האינטרנט בהרי זבל של תוכן על מנת לקדם את האתר (דחוף כפי יכולתך), היום זו בהחלט לא השיטה. כל תוכן שעולה חייב להיות שקול מאד, ההבדל בין אז לבין היום הוא שאז זה עבד לטובתך, היום זה עובד לרעתך. מנועי החיפוש השכילו מאד בשנים האחרונות כך שכל הנושא של שכפול תכנים או תוכן ירוד עשוי להיות בעוכריך.

תגובות פייסבוק