מה קורה לאתר שעושה קידום אתרים

החודשים הראשונים של קידום אתרים

מה קורה לאתר שמקדמים אותו?

 הקמתם או בניתם אתר חדש? בשעה טובה! בחרתם בחירה נבונה כי אתר אינטרנט הוא אחד הנכסים החשובים שלכם היום מבחינת שיווק. אבל מה עושים עכשיו, בשבועות הראשונים שהאתר באוויר ואין תנועה? מחפשים את מילות המפתח שלכם בגוגל ואין שום איזכור שלכם? מה עליכם לעשות? מהן הפעולות הנדרשות לקידום אתר ואיך מוציאים אותם לפועל?

למה ההתקדמות של האתר היא איטית?

כמעט כל אתר, ישקול את האפשרות של קידום אורגני בשלב כזה או אחר, אחרת אין לו סיכוי להגיע אל הלקוחות שמחפשים את המוצר או השירות שלו בגוגל. אבל בין נקודת המוצא לבין השגת היעדים והמיקומים יש פער עצום וכדי לממש את הפוטנציאל של קידום אתרים בגוגל ישנה כברת דרך קשה ולא פשוטה, התחרות בגוגל גבוה והמשימה הופכת קשה מיום ליום כאשר יותר אתרים ממשים את פוטנציאל הקידום. אך אל דאגה – הסבלנות משתלמת!

בנוסף על קשיי התחרות, ישנן גם הפן האלגוריתמי של גוגל אשר מקשיחה את תנאי השימוש והאופן בו מקדמים אתרים. את זה היא יודעת לעשות טוב מאד ומדי פעם משנה את האלגוריתמים ומציבה אתגרים חדשים. כל מקדם מכיר את פינגווין ופנדה שני עידכונים מהותיים שגוגל הוציאו וששינו את פני המשחק. תוכן איכותי ומקורי, קישורים מאתרים רלבנתים ומהימנים, מפת אתר, הגדרות מטא תג ותגי קנוניקל, זמן טעינת הדף והמרות. כן גוגל בודקת גם המרות באנליטיקס וגם הוא פקטור נוסף של קידום אתרים SEO. לכן גם מקדמים צריכים לדעת להיפרד מהרגלים ודפוסים ישנים ולהסתגל לשיטות עבודה חדשות ולהמציא את עצמם כל פעם מחדש.

הסיבה שבגללה אתר מקודם לאט היא בכדי להימנע מעונש על ידי גוגל: אופטימיזצית יתר, או הפגזת קישורים עלולה לסכן את האתר. אנו עוסקים בקידום אתרים אורגני, שזה מיטוב הנראות של האתר על ידי מנועי החיפוש בכדי להשיג מיקומים גבוהים יותר, מקדמים רבים מתארים לא אחת את החשש מפני לחיצה על הגז יותר מדי, מכיוון שזה יכול לעשות את ההיפך ולתקוע את האתר. מנועי החיפוש סורקים ומעבדים את הנתונים של מיליוני אתרים בכל יום, כל שינוי מאונדקס וברגע שיש לכם כלים לקידום כמו אנליטיקס וקונסולת החיפוש = גוגל רואה הכל וזוכרת הכל. לא תרצו להיפגש עם "ארגז החול" שלה… זה המקום אליו מושלכים כל מי שמנסה לעשות מניפולציות.

מה עושים באתר בשביל לקדם אותו?

כאשר מתחילים לקדם אתר עוברים תהליך שנקרא "אופטימיזציה", החל משלב אפיון האתר, בחירת מילות מפתח, תוכן של דפי האתר, קישורים פנימיים, כותרות, תיאור, תמונות. רצוי לפזר את מילות המפתח בצורה של אשכולות כך שכל דף לא יכיל יותר מארבע מילות מפתח. מיקוד מילות מפתח מרובות בדף אחד יאבד את המיקוד שלו, ייתכן וזה נשמע מעט מפחיד וקשה, אבל אתם יכולים  להירגע, מקדם מקצועי לא יעשה טעויות על האתר שלכם. יצירת בלוג שבו ניתן יהיה להרחיב את מילות נמפתח ולרדת למילות "זנב ארוך" שהן ביטויים למילות חיפוש ארוכות כמו משפט שלם. בדרך זו ניתן להקיף את האתר בביטויים ארוכים ומגוונים.

השבועות הראשונים של קידום אתר

להתקדם: בשלב הזה שכל דפי האתר עברו אופטימיזציה און פיי'ג, ניתן יהיה כבר להתחיל לראות ניצנים של תוצאות בתוך השבועות הראשונים שלאחר תחילת הקידום, ברוב המקרים הם נחלשות אחר כך, ואת התוצאות הראשונות נתחיל באמת לראות תוך שלושה חודשים ואז מגיעים הדברים הטובים שקורים לאתר מקודם. עליהם נרחיב בהמשך.

לאילו תוצאות ניתן לצפות בשלושה חודשים

עם תחילת הקידום, לצד האופטימיזציה שנעשתה באתר מתווספות פעולות נוספות שמבוצעות מחוץ לאתר, כלומר באתרים אחרים. המשמעות של קידום אתרים היא גם "בניית סמכות" וזה מתבטא ששם האתר שלכם מופיע באתרים אשר מדברים בשפה שלכם, אתרים שקשורים לאותו נושא בו האתר שלכם מתעסק. זה יכול להיות "אינדקס אתרים" או אינדקס עסקים, בלוגים, רשתות חברתיות וכו. עקב פעילויות אלו גוגל מגיע דרך קישור לאתר שלכם ומשנה את מאזן הקרדיט שהוא נותן לאתר הזה, שוב, כל עוד הכל נעשה בהדרגה ובשיא הטבעיות.

טעויות נפוצות של קידום אתרים

  • האתר לא מותאם למובייל – זה כבר מזמן הפך למאסט.
  • קישורים לא טבעיים – להימנע מקניית קישורים, חבילות קישורים בתשלום חודשי או שנתי מחוות קישורים כאלו ואחרות, יש המון פיתוי אבל זה לא דבר חכם לעשות ב SEO.
  • קישורים לא רלבנתים – השתדלו להוציא קישור לאתר שלכם רק מאתרים רלבנתים, תהיו יצירתיים ותצליחו לקשור כל נושא לנושא, אבל תקיפו את הקישור שלכם בתוכן איכותי וברור. כמובן שקיימת היררכיה ברורה בנושא קישורים. קישורים מאתרים סמכותיים יקבלו משקל רב יותר מאתרים שפחות קשורים לאתר שלכם.
  • חסימת האתר לאינדוקס – בידקו את האתר שלכם בקונסולת החיפוש ובידקו איך הוא מאונדקס, הגדירו TXT , אפשר גם לבדוק עם פקודת :SITE
  • קישורים שבורים – בידקו שאין קישורים שבורים באתר כך שגולשים מגיעים לדפי שגיאה 404. תקנו במידת הצורך. ניתן לצפות בהם בממשק של קונסולת החיפוש של גוגל.
  • תוכן משוכפל – אי שימוש או שימוש לא נכון בתג קנוניקל או הפניה 301, ניתן לצפות בקונסולת החיפוש.
  • כותרות משוכפלות – הקפידו לתת לכל עמוד באתר כותרת ותיאור דף ייחודית משלו
  • אחסון – שרת וזמן טעינה של עמוד, בקונסולת החיפוש ניתן לצפות בנתונים. אם האתר איטי אז הזמן לסדר את זה. אחסון זול = חוסר אמינות.
  • תוכן – כתיבת תוכן דל ולא ממוקד במילות מפתח נכונות. מיקוד במילות מפתח "גנריות" כלליות שהתחרות בהן קשה מאד.
  • התייחסות יתר לגוגל ופחות אל הגולשים, שימוש מופרז בשילוב מילות המפתח ללא קשר לתוכן.
  • תמונות – לא להגדיר ALT  – טקסט אלתרנטיבי לתמונות.

 

איך מתמודדים עם התחרות הרבה בקידום אתרים?

  • יצירתיות:

יצירת באזים ופוסטים ברשתות חברתיות יכול להשפיע על קידום האתר לטובה במהלך השבועות הראשונים לגמילה.

שימוש ברשתות חברתיות היא דרך נפלאה לסייע לאתר להתרומם בכל שלב, מאז שגוגל נתנו משקל רב יותר לפקטור הזה. הפצת התוכן שלכם ברשתות החברתיות עוזרת למנועי החיפוש להבין את הפעילות באתר.

שימוש בכלי קידום למעקב וניתור המתחרים שלכם, כמו מהיכן הם מקבלים קישורים, מה ותק הדומיין, כמה דפים מאונדקסים יש להם, מה הם מעלים לרשת וכו'. ניתוח מתחרים הוא אקט יעיל לשיפור וגיבוש האסטרטגיה שלכם והוא יכול לעזור לכם לעקוף אותם. כלים לקידום אתרים מסייעים לנו גם לקבל נתונים אודות האתר שלנו.

ניתוח נתונים של אתר מקודם והסקת מסקנות:

ניסוי ותהיה הוא חלק מתהליך קידום אתר, ניתוח נתוני האתר יכול לסייע לנו להבין איך מתנהגים המבקרים באתר, מנין הם הגיעו , מאילו מילות מפתח, ולהסיק מכך מסקנות. את המסקנות הללו צריך להוציא אל הפועל ושינויים צריכים להיעשות תוך כדי שיקול דעת ויישאו שינויום של השינויים בפועל. בין אם זה שינוי כתובת URL של דף מקודם, שינוי כותרת, או שינוי של מיקוד של מילת מפתח מסויימת בעמוד. כך לדוגמא, נניח וקידמתם מילה מסויימת לעמוד פנימי באתר וגיליתם באחוז הנטישה שלו גבוה מהרגיל, הנתון הזה של נוטשי הדף הוא חשוב מאד והוא יכול להגיד לנו למשל שישנה בעיה בין תיאור הדף לבין התוכן שלו. אם גולשים מבקרים באתר ויוצאים ממנו מהר מדי מדף ספציפי, צריך לטפל בזה על ידי בחינה של הדף מחדש וביצוע התאמות ושינויים המבנה ותוכן הדף. במקרה דומה, אם נבחין למשל ב CTR נמוך בהופעה של דף שלנו בתוצאות החיפוש נרצה לשנות את הכותרת ואת התיאור של הדף כך שילחצו יותר על התוצאה שלנו בגוגל.

  • הקדישו זמן לבדיקת המתחרים בדף הראשון.

בכדי להתמודד עם התחרות הקשה של הקידום האורגני בגוגל, הקדישו זמן לבדיקת המתחרים, חפשו את המילות המפתח המקודמות בגוגל וצפו בכותרות והתיאורים של המטא תג של התוצאות המופיעות בו. יש לשים לב שלא לעבור את מגבלת המילים. כותרת מכילה מקסימום 70 תווים, תיאור הדף מקסימום 160 תווים. כל מה שמעבר לזה לא יופיע בתוצאות החיפוש כך שמי שמחפש לא יראה את זה. זה יראה חתוך ע"י שלוש נקודות… כך בעצם לא תוכלו להעביר את המסר הדרוש לגולש. הימנעו מדחיסת מילות המפתח והיצמדו לסגנון טבעי, ברור וממוקד.

כותרות משנה – לכותרות משנה ערך רב. הם פורסים את הדף להיררכיה ומגדירים אותה לממנועי חיפוש. אל תשתמשו ביותר מפעם אחת ב H1 ותעדיפו לתת לה הגדרה שונה מכותרת הדף הראשית (מטא תג). הקפידו להשתמש בשאר הכותרות: 2 , 3, 4, 5, 6.

בחרו לכם תחביב בריא וחדש שיעסיק אתכם בצורה חיובית ויחליף את העיסוק בסיגריות. זה יכול להיות כל דבר שאתם אוהבים לעשות: פעילות ספורטיבית כמו יוגה או פילאטיס, ריצה, חדר כושר או ריקוד, שיעורי ציור, פיסול או כל תחום אחר שמעניין אתכם.

הדברים הטובים שקורים לאתר מקודם:

למרות החשש מפני תחרות גבוה ומתחרים ותיקים וגדולים, גם אתר חדש יכול להתברג תוך זמן קצר יחסית בדף הראשון ולספק תנועה, אפילו אם לא נמצא עדיין בראש הדף. כאשר מקיפים את האתר בביטויים כמו אלו שמופיעים בהשלמות האוטומטיות של גוגל יכולים למשוך תנועה איכותית אדות לכך שגם אם מישהו מחפש מילה כללית מיד מוצעות לו השלמות ממוקדות יותר, אם משכילים להשתמש בהם יכולים להנות מתנועה אורגנית לאתר תוך זמן קצר יותר.

האתר גודל: ככל שנקדיש יותר זמן לעידכון התוכן ולפרסום תוכן חדש באתר כך יגדלו כמות הדפים המאונדקסים בגוגל והאתר יגדל.

יותר תנועת הפניה מקישורים נכנסים – ככל שנבנה קישורים מאתרים אחרים ונקבל את התנועה דרך לחיצה על הקישור מהם כך תגדל סמכות הקישור וככל שהקישור ישאר שם יותר זמן הוא צובר סמכות ומשפיע גם על התוצאה של הדף המקושר בתוצאות החיפוש.

חשיפות – ככל שהאתר מופיע ביותר ויותר מילים וביטויים הוא נחשף ליותר גולשים. ככל שנקפיד להקיף יותר ביטויים האתר יופיע ביותר תוצאות. שיפור במצב החשיפות הוא חלק נכבד בתחילתו של קידום אתר.

קבלת סמכות – אתר אשר מספק מידע מקצועי ומופיע בכמה שיותר ביטויים הקשורים לתחומו מקבל על כך נקודות זיכוי מגוגל כך שהוא יתעדף אותו על פני אתרים "רזים" יותר.

המרות /  מכירות /פניות דרך האתר – ברגע שהאתר מופיע בזמן הנכון ובמקום הנכון שזהו המפגש בין הגולש לאתר בתוצאות החיפוש, אז יש יותר ביקורים באתר. ביקורים אלה מתורגמים להמרות על ידי קריאה לפעולה בתוך דף הנחיתה באתר שאליו הגיע הגולש. זה יכול להיות רכישת מוצר או שירות, פנייה בטופס או התקשרות טלפונית. כל אלה נמדדים ע"י השתלת קוד מעקב והגדרת המרות בגוגל אנליטיקס שנקראות: GOALS.

החזר על השקעה ROI –  : המונח החזר על השקעה הוא לא מובן מאליו. בכדי להצליח להוציא כמה שיותר המרות אשר מכניסות כסף לאתר או לעסק ביחס להשקעה הכספית בקידום צריך עבוד קשה. כך למשל בקידום האורגני ההחזר על ההשקעה מגיע בשלב מאוחר יותר של הקידום ובהשוואה לטראפיק אחר כמו תנועה ממומנת, הקידום האורגני הוא זה שיביא בדרך כלל את ה ROI הטוב ביותר.

קידום אתרים אורגני משחרר אתכם מהתלות בקמפיינים ממומנים?

לקדם אתר אורגני יתן לכם את החופש התלותי בקידום ממומן, כמו קמפיין בגוגל אדוורדס, קידום תוכן באאוטבריין ובטאבולה, קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם. הקידום האורגני מהווה בסיס מוצק של תנועה יציבה לאתר בכל שלב של העסק המקודם, בין אם תזרים המזומנים שלכם קצר בתקופות מסויימות, לא תצטרכו להיות תלויים בתשלום לפי קליקים PPC. התנועה האורגנית תהיה שם בשבילכם ותספק את התנועה החינמית גם כשאין לכם תקציב פרסומי.

קידום אורגני נשאר שם לאורך זמן, הוא אינו תלוי בתזרים המזומנים של העסק ובתקופות קשות הוא יהיה שם כדי לסייע לכם להמשיך לעבוד. האם זה אומר שאפשר לזנוח אפיקי תנועה ממומנת? לא בהכרח, יש לתנועה ממומנת יתרונות משלה, כמו גם לפרסום ברשתות חברתיות אחרות.

 יצירת תוכנית עבודה מסודרת לקידום אורגני: לדוגמא:

  • יצירת תוכן לאתר. כרגע יש תוכן רק בעמוד הבית. נצטרך לפתוח בלוג, קטגוריות ועמודי תוכן נוספים.
  • חיבור כלים לניתור ומעקב.
  • אופטימיזציה לקוד טיפול בתגי מטא וקנוניקל.
  • אופטימיזציה לתוכן ותמונות
  • בניית קישורים, פנימיים, ונכנסים.
  • רישום באינדקסים
  • קישור האתר עם רשתות חברתיות.
  • הגדרת המרות

יעדים:

  • 18 מילים ברשימה, 3 מילות מותג שבוודאות נופיע בהם ראשונים תוך שלושה חודשים.

מילה אחת ללא חיפושים, ושתי מילים גנריות. מתוך 12 המילים הנותרות 50% לפחות יופיעו בדף הראשון תוך 6 חודשים, ולאחר 12 חודשים יהיה לנו כבר מגוון מילים שמובילות תנועה לאתר מעבר לרשימת ה 12.

יצירת סמכות לאתר. כאשר אתר מקודם, גוגל מבין שיש לו תוכן מעניין ומעניק לו סמכות בתחומו. זה בא לידיי ביטוי במיקומים ובתנועה.

יצירת המרות, פניות שמגיעות מהאתר , אם באמצעות טופס ואם באמצעות טלפון.

שביעות רצון הלקוח – להגיע למצב שבו בעל האתר מרגיש ומבין את חשיבות הקידום.

אחרי חודש של קידום אתר

כמו עובר שפתאום מראה דופק וניצוצות של חיים, כך גם בקידום אתרים, האתר מקבל חיים. יש לו דופק פתאום. קשה להאמין, אבל את התחלת השינוי ניתן להרגיש לפעמים בזמן קצר מאוד, זה לא מבטיח שום דבר עדיין , אבל במילות מותג זה שכיח. לפעמים גם במילים תחרותיות ניתן לקבל פידבק מהיר ממנועי חיפוש. אלו לא יהיו שינויים משמעותיים אך זה מראה ניצוצות של תקווה. למשל לרות שהאתר לא הופיע בכלל כי הוא היה מעבר לדף ה 100 בגוגל, ואחרי חודש לראות אותו פתאום בדף 5 מקום 56.

12 שבועות לקידום האורגני – 3 חודשים

כמו בתהליך הריון, כך גם אתר הולך ומתפתח, פתאום יש לו ידיים, פתאום ראש, צוואר, ידיים. הקידום בונה את האיברים של האתר שהם קישורים ואופטימיזציה, ובזמן הזה של חודשיים לקידום, מתפתח אתר שיש לו צורה, שורשים, וגם מוח.

 24 שבועות בקידום אתרים – 6 חודשי עבודה

מזל טוב! האתר פורץ את דרכו לאוויר העולם, כאשר מילים שעבדנו עליהם במשך הזמן נכנסות לדף הראשון ותופסות מיקומים אסטרטגיים בראש הדף. תנועה של מבקרים מתחילה לזרום ממשפך המילים שלנו ופניות מגיעות דרך האתר. מה עושים עכשיו? ממשיכים לגדל את "הילד", משקיעים באתר ומתפחים אותו על ידי התמדה בבניית הקישורים ובהזנת התוכן. הנתונים שהצתברו בששת החודשים הראשונים יכולים כבר לסייע לכם בהמשך האופטימיזציה ומיקוד מילות המפתח של האתר. על אילו מילים צריך להשקיע יותר ואילו פחות, ולנטב את התקציב בהתאם.

12 חודשים של קידום אתרים ויש תוצאות

מתרחשת הרפייה וחישוב המידע מחדש. אסור להיכנס לשאננות ולסטטיטת בקידום אתרים, גם אם כל היעדים הושגו – ומילות המפתח שעבדתם עליהן מופיעות בדף הראשון, זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, לנצל את יכולת היצירתיות שבכם ולגרום לאתר שלכם לגדול באופן טבעי ובריא. מכינים רשימת מילים חדשה על פי הנתונים הקיימים, יש להתמקד בביטויים אורכי זנב, והקפיד ליישם את זה גם בגיוון הקישורים הנכנסים לאתר. את הקישורים הנכנסים שבנינו מנתרים לאורך כל הזמן על מנת לוודא שהם בחיים ולא הוסרו. לאחר שנת עבודה של הקידום רצוי לבחון גם שינויים באופטימיזצית המרות, שינוי מיקום הטופס למשל, או שינוי העיצוב שלו. לפעמים שינויים קטנים עושים הבדלים גדולים, ועכשיו כאשר אתם מבוססים ויש לכם את הנתונים של השנה החולפת, אפשר להוציא לפועל ניסוי ותהייה.

 שנתיים מקדמים את האתר…

אם הגענו עד לכאן אז סימן שהלקוח מרוצה. אחרת היה נוטש כבר בשנה הראשונה. אז מה עושים כאן? ולאן כל זה ממשיך לצמוח? קודם כל נבדוק תמיד שהכל תקין. הקישורים עומדים במקומם וצוברים ותק, מה שעוזר לנו לדרג גבוה יותר. צריך לדאוג שיחול שיפור בכל שנה בהשוואה לשנה הקודמת. התוכן והאופטימיזציה שממשיכים לעשות כולל ניתור שגיאות בקונסולת החיפוש, הגנה מפני פריצות, תוכנות זדוניות וקישורים רעים היכולים לצוץ בכל עת. התוכן הטרי והטוב שמעלים לאתר ימשיך להשפיע לטובה על מצב האתר בתוצאות החיפוש ובעיקר הכי חשוב שהמקדם שלכם לא ישן על האף, ויהיה ערני וקשוב לשינויים הקורים בתחום וידע להפנים אותם וליישם אותם על האתר

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *