קידום אתר באינטרנט

איך בוחנים הצלחה של קידום אתר

הצלחתו של קידום אתר טמונה במספר גורמים אשר חורצים בסופו של תהליך את גורלו ומעידים על הצלחתו או כישלונו של הקמפיין. הגדרות יעדים ברורים אשר משקפים בסופו של דבר את ההבדל בין המצב ההתחלתי של האתר לבין מצבו לאורך התקופה ובסיומה הם הכרחיים ביותר כדי לקבוע בסופו של דבר אם הקידום הצליח.

מיקומים של מילות מפתח

כאשר קובעים אילו מילים לקדם לאחר בדיקה מקפידה ומחקר מקיף מתחילים לעקוב אחר כל מילה באופן פרטני ואת כל המילים כמכלול. בגרף שמוצג למעלה  ניתן לראות את נקודת המוצא של מיקומי האתר לפני כניסה לתהליך קידום. בתחילת הדרך ניתן לראות איך נוצרות קפיצות בגרף שעולות ויורדות, בדיוק כמו במוניטור של הלב מבחינה רפואית האתר היה "מת" בתחילת הדרך ולאט לאט הגיחו ניצוצות של חיים כאשר מילות מפתח נוספות התחילו לקבל דירוג גבוה יותר. ההשפעה של התקדמות המילים בדירוג וממוצע המיקומים שלהם ניכר באופן הדרגתי וככל שהגרף נסק למעלה יותר כך גם גדלה כמות התנועה מהמילים.

תנועת מבקרים באתר

כמות התנועה המגיע ממנועי חיפוש היא בדרך כלל רוב התנועה של כל האתרים, התנועה האורגנית כמו התנועה הממומנת מתחילה בעצם עוד בטרם הקליק הגולש ונכנס לאתר, בדיוק בנקודה הזו כאשר הגולש נמצא בדף התוצאות ועליו לקבל החלטה לאיזו תוצאה להיכנס, ישנם שלוש שורות בהם ניתן לשכנע את הגולש למה לבחור בנו. כותרת שהיא השורה הראשונה ותיאור בן שתי שורות. הפרמטר אותו מודדים נקרא CTR, הקלקה דרך הופעה שזה אומר כמות הקלקות של הגולשים ביחס למספר הצפיות. חלק מתהליכי העבודה של קידום אתרים ואופטימיזציה מתייחסים גם לחלק הזה שבעזרתו ניתן להפיק תנועה רבה יותר על סמך שינויים בטקסט של הכותרת והתיאור. אם המילה מדורגת גבוה ונצפית מספר גבוה של פעמים אך לא מקליקים עליה, הרי שמשהו עם הטקסט אינו כשורה. ניתן לבדוק זאת על ידי שינויים שעושים לטקסט ומעקב אחר השינויים שהוא מביא. לפעמים שינוי מינורי יכול לחולל מהפך ובמקרים מסוימים זה פשוט עניין של ניסוי ותהייה עד אשר מגיעים אל מקסימום CTR שניתן להפיק.

 

 קידום אתרים דור 3.5

בדיוק כמו בעולם הסלולרי שכל כך מתקדם ומתפתח בקצב מסחרר, גם קידום אתרים הולך ומשתדרג עם השנים, כמו שטלפון סלולרי מלפני שלוש שנים לא יכול לספק את הצרכים שיש לנו היום כך גם קידום אתרים של לפני שלוש שנים לא יכול לספק את סחורה. גוגל ושאר מנועי החיפוש שועטים כל הזמן קדימה ויוצרים אלגוריתמים חדשים אשר מצריכים למידה מחדש ובניית אסטרטגיות שונות ומגוונות על מנת לספק תוצאות. מעבר לכך ישנם היום כל כך הרבה רעש חברתי סביב הרשתות החברתיות קרי גוגל פלוס פייסבוק טוויטר ואינסטגרם אשר מהוות מקור איכותי וסמכותי של תנועת מבקרים לאתר. מנועי החיפוש למדו מזמן לקבל את זה ומייחסים כיום לתנועה הזו ערך הולך וגובר.

מה השתנה, ואיך זה משפיע על מידת ההצלחה?

אם נסתכל לאחור כעבור 6 חודשים של עבודה על רשימת היעדים שהגדרנו בתחילת ההתקשרות ונראה שעמדנו בכל היעדים והבאנו את האתר למיקומים גבוהים ומכובדים, הגדלנו את התנועה ואת ההמרות שלו בטח ובטח בהשוואה למצב הראשוני שלו, זוהי הצלחה. בדיוק בנקודה הזו, זה הרגע לרדת מהעץ ולחשוב איך שומרים על ההצלחה הזו עכשיו. קידום אתר צריך להיעשות  בצורה מקצועית, מבוקרת ומסודרת, תוך השקעה רבה במעקב שוטף אחר ביצועי האתר, תנועת הגולשים ומיקומו במילות המפתח המוסכמות. יחד עם זאת אופי הפעילות של קידום אתרים מצריך חשיבה יצירתית ושימוש בהליכי עבודה נכונים ומשתנים על מנת לספק את ההצלחה לאורך זמן.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *