קידום אתרים בגוגל – תחרות ומתחרים

גוגל מאניה – הראשון נעמד וכולם אחריו

מכירים את ההרגשה במגרש כדורגל כאשר אחד נעמד ואז כולם אחריו ? כך גם תוצאות החיפוש בגוגל הפכו למגרש בו מישהו מגיע למקום הראשון בתחום שלו ואז כל המתחרים קמים ועושים קידום אתרים אחריו במטרה לכבוש את הפיסגה, הדבר הזה יוצר גל ענק של מתמודדים על המקום הראשון בעמוד התוצאות. יותר ויותר חברות הפנימו כבר כי הטרנד העולמי של אוכל אורגני ומודעות לטבע הם גם האופציה המועדפת של קהל היעד שלהם בגוגל ושאר מנועי החיפוש. תוצאות החיפוש האורגניות הפכו בשנים האחרונות לנחלתם של כל שכבות העסקים עד כדי כך שנישות קטנות ולא הכי פופולאריות נאבקות על נתח משלהן בדף התוצאות בכל ביטוי רלוונטי ובכל מחיר.

הכלכלה העולמית על פי גוגל

בכלכלה של היום, קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש מהווה פריצת דרך והזדמנות ייחודית לעסקים קטנים ובינוניים כמו גם הגדולים לחדור לשווקים חדשים ולהגיע אל קהל היעד שלהם ביעילות. קידום אתרים אורגני מחייב השקעה לטווח ארוך, תחזוקה שוטפת לאורך הזמן והתמודדות עם שינויים של פרמטרים אשר משפיעים על דירוג האתר.  התחרות על ראש עמוד התוצאות הראשון אשר מהווה לא רק אסטרטגיה לשיפור הנוכחות במיקומים והגדלת נפח התנועה לאתר אם כי גם אמצעי להפיכת האתר למקור הכנסה משמעותי. בניגוד לדרכים שונות של שיווק במנועי חיפוש, בקידום אתרים אורגני הלקוחות יכולים למצוא אותך דרך מנועי חיפוש ולהגיע אליך מרצונם.

מוניטין על פי גוגל

מיקום האתר בראש עמוד התוצאות הראשון מהווה נכס אסטרטגי למשיכת לקוחות חדשים אך גם מראה על השקעת מאמץ רב כדיי להוכיח למתחרים שלך מיהו באמת המלך פה, אגו ? כן . ישנם בעלי אתרים שהמטרה העקרית שלהם בקידום אתרים היא להוכיח לכולם מי כאן הבוס, מקום ראשון בגוגל זה סמל סטטוס ולכן אצל עסקים רבים זה נתפס כערך עליון. במקרים מסויימים ישנה אפילו דרישה מדוייקת שהמטרה של קידום האתר תהיה לגבור על המתחרים בכל מחיר ללא כל התייחסות להחזר על ההשקעה. כך או כך כדיי לספק ללקוח את מטרתו אנו נאלצים לייצר למנועי החיפוש את האופטימיזציה המירבית לקידום המטרה, גם אם המטרה היא לא בהכרח החזר על ההשקעה, הדרך בה צריך לקדם את האתר חייבת להישען על פעולות יצירתיות ואפקטיביות, שזה אומר לזהות גולשים המתאימים ביותר להיות הלקוחות הפוטנציאליים של האתר ולמשוך את תשומת לבם ואז לשמור אותם לאורך מספר עמודים, כלומר שצריך להנחות ולכוון אותם להגיע אל מה שחיפשו ולבסוף גם לשכנע אותם לבצע פעולה.

המרות על פי גוגל

להבדיל מאפיקי שיווק ופרסום אחרים כדוגמאת פייסבוק, גוגל מהווה יתרון משמעותי מבחינת ההמרה של מבקר ללקוח. אמנם בפייסבוק יש יותר חשיפה לקהל יעד מדוייק על פי מידע אישי אך זה עדיין לא מוביל להמרות. מי שמחפש השקעה שיווקית ללא כוונה להחזיר לפחות חלק מההשקעה הזו בעתיד יקבל את מבוקשו בפייס אבל כל מי שמסתכל על התמונה בטווח רחוק יותר ייהנה מהמרות ומהחזר על ההשקעה בעתיד. בשורה תחתונה האתר שלך הוא האתר שלך והדף של בפייסבוק הוא של פייסבוק, את ההמרה לא ניתן ליישם בדף הפייס ובדך כלל זה מסתיים בהפנייה לאתר הבית בו ניתן להשלים את הפעולה. אופטימיזציה של המרות באתר זה השלב בו מוודאים כי המבקרים אכן השלימו את הפעולה הסופית וככל שיחס ההמרות גבוה יותר באתר זה מצביע על אמון המבקרים באתר מה שתורם לו באיכות הציון והדירוג בסופו של דבר.

2 מחשבות על “קידום אתרים בגוגל – תחרות ומתחרים”

  1. אתה רוצה לומר שההמרות בקידום אורגני יותר איכתיות וכמותיות יותר. יש איזה מחקר או מקורות לביסוס ההשערה.
    כי אם אכן הדבר באמת נכון אז קידום אורגני המשתלם ביותר.

    1. אני חושב שכן, תראה מה קורה בכל חברות השיווק והפרסום היום, אם פעם היו משתמשים באאוט סורסינג בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי הרי שהיום אין כמעט חברת
      פרסום שלא מחזיקה מחלקה שלמה של שיווק דיגיטלי ואיש SEO אחד לפחות בתוכה.
      זה לא אומר שהן זונחות את שאר אפיקי הפרסום אך הדגש הוא ללא ספק על הקידום האורגני, בעיקר כשמחירי הקידום הממומן מרקיעים לשחקים החשיבה הופכת להיות יותר לטווח הרחוק ולא על סיפוק מיידי.

להגיב על eliran ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות