גרף הידע גוגל

גוגל משדרגת את תוצאות החיפוש שלה – גרף הידע

שדרוג חדש למנוע החיפוש אשר מציג מידע רלוונטי כבר בעמוד התוצאות הראשון

גוגל עלתה על הענין שיותר ויותר אנשים מחפשים מידע גם ברשתות החברתיות מלבד במנועי חיפוש, ספינת הדגל של גוגל הוא מנוע החיפוש שלה אך בתקופה האחרונה השקיע גוגל במבחר מוצרים ושירותים שונים וכעט היא מעבירה את משקל הכובד על תוצאות החיפוש.

התוספת שנוספה לתוצאות החיפוש ( כרגע רק בגוגל קום) היא מידע רלוונטי לשאילתות אשר גוגל כבר מכיר מתוך חיפושים שנעשו כבר בידיי אנשים אחרים. האלמנט האנושי כאן הוא הנקודה החזקה וכמו שממצהירים בגוגל : זהו אב טיפוס של הדור הבא של מנועי החיפוש, מנוע חיפוש המבוסס על מידע של אנשים המתקרב מאד להיות מנוע אנושי.

תוצאות רלוונטיות על פי הבנת השאילתה

השדרוג החדש מאפשר לגוגל את היכולת לספק מידע רלוונטי כבר בדף התוצאות הראשון ולקצר בכך הליך חיפוש ארוך יותרהיכולת לזהות את הנושאים השונים שמאחורי שאילתת החיפוש מאפשרת לגוגל לקצר תהליכים ולהציג מידע רלבנטי לשאילתה כבר בעמוד התוצאות הראשון. לדוגמא אם נחפש את המילה ROMA יצוגו בדף פרטים על העיר רומא כולל קישורים למשל לקבוצת הכדורגל שלה או לכפר בשם רומא שנמצא בכלל באוסטרליה כמו גם לשחקנית מפורסמת בשם רומא. המידע שמתקבל לעיתים הוא ציטוט מהערך של וויקיפדיה לאותה שאילתת החיפוש כך שהגולש מדלג כבר על הכניסה לוויקיפדיה מפני שהמידע מוצג לו כבר בתוצאות החיפוש. כך גוגל מסייעת בעצם למקד את החיפוש על פי צורך אישי מסויים ולקצר את זמן הליך החיפוש. בימים אלה ממש גוגל משלבת את המערכת כך שמימין לתוצאות החיפוש יופיעו הפרטים הנכונים לגבי כל שאילתת חיפוש.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *