חמישה טיפים להגשת דו"ח קידום אתרים

 דו"ח קידום אתרים

דוחות קידום אתרים הם חלק בלתי נפרד מהשירות אותו אנו מציעים. הדוחות הללו בעצם מוכיחים את כישורינו בשורה תחתונה יותר מכל דבר אחר ומביעים את היכולת שלנו לאסוף את כל הביצועים ותוצאות העבודה אל תוך סיכום מקצועי, חזק וברור של כל קמפיין קידום אתרים. דוח קידום אתרים מקצועי אם כך מוכיח שאתה נותן תפוקה עבור הלקוח שלך אך מסתבר שהסיכויים לשמור על הלקוח מרוצה ומסופק מתוצאות הקמפיין תלויים מאד בדו"ח שהוא מקבל במהלך העבודה, בעיקר עכשיו כאשר תחום קידום אתרים הפך לחוד החנית של עולם השיווק, הלחימה על מיקומים ותנועה והמרות הפכו קשים יותר ואתם גם השמירה על לקוח מרוצה. אז מהו בעצם דוח קידום אתרים ומה כן צריך לכלול בתוכו ומה לא?

כדי לתת תשובה מוכחת לכך שאלנו כמה לקוחות בתחום את אותה שאלה: "מה אתם מצפים לראות בדוח קידום אתרים שלכם"  ?  אז שמנו את כולם לתוך רשימה אחת ומתוך כך הגענו לכמה תובנות מאד משמעותיות שעשויות לענות על צרכי הלקוח ולשפר את השירות אותו אנו מציעים. על פי הממצאים ניתן להבין בבירור כי דיווח בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוח הוא הכרחי בבניית קשר חזק ויציב לאורך זמן.

מה באמת הלקוחות מחפשים לשמוע ?

בעקרון דו"ח קידום אתרים מובנה מארבע נתונים מרכזיים אותם יש להציג ללקוח:

1.כמות התנועה
2.מצב מיקומים
3.קישורים נכנסים
4.לידים נכנסים

בנוסף לנתונים הללו יש לצרף הסקת מסקנות ותובנות כמו גם הגדרת פעולות עתידיות להמשך

להלן חמישה טיפים להגשת דוח קידום אתרים:

1.התאמה אישית של דוח קידום אתרים עבור כל לקוח

אף אחד לא רוצה דו"ח בדיוק כמו שקיבל העסק המקביל לו או השכן שלו. יש לתקשר עם הלקוחות ברמה האישית! יש לדאוג כי הלקוחות ירגישו כי הדוחות עשויים במיוחד עבורם. כך הם מעריכים יותר את העבודה. הוספת מידע אישי ורלוונטי של הלקוחות כמו פרופיל לקוח אשר יקבל את הדוח בדיוור אישי,הוספת הערות ומסקנות רלוונטיות עבור הקמפיין כמו גם תוכניות לעתיד .

2.לכתוב את הדוחות באופן ברור ומובן.

יש לודא כי הדוחות ברורים כאור השמש בצהריים. כלומר לגרום להם להיות בעלי משמעות ומובנים לקריאה. אף אחד לא אוהב לקבל דברים שאינם מובנים בדו"ח. הלקוחות משלמים כדי לראות תוצאות, לראות ולהבין אותם במבט אחד.יש להשתמש בהבלטה של פרטים חשובים וכותרות כמו להוסיף צבעים על מנת להדגיש אותם.

פיצול הנתונים לטבלאות ותרשימים ברורים – במקום לשפוך נתונים אינסופיים עטופות במילים לא מובנות על הראש של הלקוחות רצוי לפצל נתונים לתוך גרפים חזותיים וברורים או טבלאות, בדרך זו הנתונים מובנים גם במבט חטוף. חשוב  לא פחות הוא לערוך את כל ההסברים והפרטים למילים מובנות ולחלק אותם בין מבוא הדוח לבין מילות הסיכום.

3.לשים דגש על הנתונים הנכונים קידום אתרים

כלל חשוב מאד ביצירת דוחות קידום אתרים הוא לתת דגש על הנתונים הנכונים. יש לבחור את הנתונים החשובים ביותר לכל אחד מהלקוחות באופן אישי ולהצביע על העובדות אשר מעידות על התקדמות הקמפיין בצורה הטובה ביותר.

ללקוחות אין זמן לחפור בתוך כל הקמפיין, אז למה להעמיס עליהם מידע מיותר? תן להם רק את מה שהם רוצים – סיכום קצר של הדירוגים שלהם, קישורים נכנסים, דפים וכן הלאה.

אך במידה והלקוח רוצה להיות בשליטה מלאה ומביע עניין רב בתהליך קידום אתרים, אין לשלול ממנו ניתוח מעמיק של הקמפיין.

להדגיש את הנקודות החזקות של הקמפיין

להיות חכם בבחירת הנתונים הכלולים בדוחות, להצביע על ההיבטים החזקים של מסע הפרסום  כאשר מדווחים על תוצאות. דיווח של דירוגים ומצב מיקומים, להתמקד לא רק במילים שנכנסו לדף הראשון. למקד את תשומת הלב על מסקנות ועל הדברים שיש לעשות בהמשך.

יש תמיד לשקול את הנתונים מלכתחילה וכיצד הם יהו מוצגים בדו"ח. לתת דגש חזק ביותר בהתחלה על הנקודות החזקות ואת הנקודות החלשות להוסיף יותר בסוף.

4. לתת ללקוחות גישה קלה ביותר לקבל את הדו"ח

תנו ללקוחות שלכם לקבל הדוחות בדרך הנוחה ביותר. תנו להם לבחור את אפשרות המסירה הטובה ביותר ואת תדירות הדיווח הרצוי. אם הלקוחות מעדיפים לדון על נתוני הדוח פנים אל פנים או לקבל את הדוחות שלהם בדוא"ל על פי תאריכים קבועים,  תנו ללקוחות שלכם לבחור את משלוח הדו"ח בדרך המתאימה להם ביותר. בחרו תקופת דיווח הטוב ביותר עבורם, אם זה פעם בחודש או פעם בשבועיים תלוי מה הכי מתאים ללקוח.

5. דוחות קידום אתרים מוכרים את מיומנויות האופטימיזציה

המותג " מקדם אתרים" או " חברת קידום אתרים" תלוי מאד בדוחות שמוציאים ! הוא ממחיש את הסגנון של החברה או של המקדם בעצמו, תנו את כל פרטי הקשר הדרושים והדגישו כמה שירותי קידום אתרים שאתם מציעים. אל תשכחו, דוחות קידום אתרים הם אינדיקטור לא רק של התקדמות  הקמפיין, הם אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר בתחום של קידום אתרים !

1 מחשבה על “חמישה טיפים להגשת דו"ח קידום אתרים”

  1. אחלה פוסט, אילו בדיוק הדוחות שאני מוציא ללקוחות
    אני משתמש ב

    http://www.rankranger.com/

    ושמח להמליץ לכול מי שמעונין

    דרך אגב, יש להם אפשרות בבמשק לשים את הלוגו של החברה שלך

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *