שיווק שותפים

משווק אינטרנטי – תכניות שיווק שותפים באינטרנט

להיות משווק אינטרנטי זו משימה לא פשוטה, עם זאת תעשיית שיווק בתוכניות שותפים ברשת היא בעצם פיתוח מיומנויות מכירה של פריטים שונים עבור אנשים אחרים. המטרה העיקרית כאן היא בעצם  למשוך את הגולשים הרלוונטים למה שאתם מציעים להם. שיווק  בתוכניות שותפים יכול להיות מיזם מוצלח ומורווח אם מתמידים במטרה.

הזדמנויות רבות בשיווק תוכניות שותפים ברשת (אפיליאייט)

Affiliate Marketing – זהו בעצם תחום שיווק המאפשר לכל אחד ואחת שרוצה לשמש כאנשי שיווק או שותפים לשיווק של חברה או מוצר או שירות כלשהו ברשת. הפעילות מתבצעת תוך שימוש ברשת האינטרנט וניצול המשאבים השיווקיים שלה ליצירת טראפיק של מבקרים כאשר כל הפניה של גולש אם זה על ידיי ליד או כתובת מייל שמגיעה דרך המשווק מזכה בקבלת אחוזים על כל פעולה שהוגדרה מראש כהמרה שיבצע הגולש.

מה המטרה שלך?

  •  בתור משווק שותפים, המטרה העיקרית שלך היא למקסם את הרווחים כדי להפוך את הפריטים שאתה מוכר לכסף. ניתן לעשות את זה עם שימוש של מספר אסטרטגיות שיווק באינטרנט. לא נדרש לכך ביצוע מספר מוגדר מראש של שיטות כדי שניתן יהיה להשיג את המטרה. הכל פתוח
  • עם זאת, יש כמה דברים שצריכים לקחת בחשבון על מנת להצליח. יש לוודא כי הפריטים רלוונטיים לבלוג שלך, הם חייבים להיות אטרקטיבים כדי למשןך תשומת לב של לקוחות פוטנציאליים. אם זה לא רלוונטי אז סביר להניח שאנשים לא יהיו מעוניינים בו בכלל. זה גם יועיל מאד לכתוב תיאור קצר של כל המוצרים עבור המבקרים באתר כדי שיוכלו למצוא עוד פריטים רלוונטים.

מה  השיטה הטובה ביותר לשיווק שותפים עבור בלוג או אתר ?

  • דבר ראשון, לא ניתן לבצע כל טכניקה בשיווק שותפים, אם אין לך בלוג משלך, עליך להתמקד בשלב זה בתחילה לדאוג לעצמך, ולהבין כיצד אפשר לספק תנועה לאתר שלך . הצעד השני הוא להבין איך ניתן להרוויח מכך.

בחירת הפריטים שימכרו

  • ישנם המון מוצרים שניתן לשווק באינטרנט ולכל אחד יש את שיקולי השיווק שלו, לכן מומלץ מאוד לבחור מוצרים שקרובים ללבכם ואתם מכירים אותם היטב. בשיטה זו, לא תהיה לך שום בעיה לשווק אותם ללקוחות שלך , פשוט כי בדרך זו, בטוח שהמבקרים באתר באמת צריכים את הפריטים שלך. אל תלכו על מוצר שאין לכם שמץ של מושג בו ואינכם מכירים את התחום שלו.
  •  חשוב ליהנות ממה ששאתם עושים לכל אורך הדרך, לכן כדי שתוכלו לייצר תוצאות מצוינות אתם גם צריכים להתעסק עם מוצר שמעניין אתכם באמת , אם את/ה אדם שיש לו תשוקה למשקפיים, אז נושא של הבלוג צריך להיות משקפיים.

להכיר את המבקרים באתר

  • שביעות רצון הלקוח היא המפתח להצלחה בתחום זה במידה מסויימת. עליכם לוודא כי אתם מגישים את המוצר הטוב ביותר באתר שלכם. לספק את כל התשובות של המבקרים כאשר הם מחפשים אצלכם. לדוגמה, אם האתר שלך מוקדש אך ורק לנושא של רפואה, אז אף פעם לא לקדם דברים לא רלוונטיים כמו עיצוב מטבחים באתר כזה. הקוראים בוודאי יתעלמו מפריטים כאלה, כפי שהם מוצאים את זה לא רלוונטי ולא קשור לתחומי ההתעניינות שלהם שהובילו אותם אל הבלוג .
  •  המוצרים באתר או בבלוג חייבים להיות לגמרי רלוונטים לנישה שלך. אחרת, אנשים לא יתעניינו במוצרים וזו תהיה בסופו של דבר בזבוז רב שלמאמצים לשווא.

לשדר אמינות

אתם יכולים להיות מומחים בתחומכם אך אף פעם לא להתנהג כאילו שאתם יודע הכול, כי רוב הסיכויים, שלא. ותמיד יש כל כך הרבה מה ללמוד. המבקרים שלכם הם לא מטומטמים והם יכולים להבחין בקלות מה מזויף ומה אותנטי. מבקרים נלהבים שהאתר השאיר בעינהם רושם טוב הם האנשים שיביאו את התנועה ללאתר שלכם בין אם הם אוהבים את זה או לא, כל שעליכם לעשות הוא לכבוש את האמון של הם כדי שהם ימשיכו לבקר באתר ויקשרו אליו עוד מבקרים רלוונטים נוספים. הנקודה הזו חשובה כל כך בתחום של קידום אתרים אורגני באינטרנט והיא מבחינת מנועי החיפוש אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על דירוג האתר. יצירת קישורים טבעית של המבקרים באתר מצביע על אמינות ואיכות שאין כמותה.

לספק מידע רלוונטי

  •  משתמשים שיווק שותפים כדי להפוך את ההודעות שלך משמעותי יותר עבור המבקרים שלך. צור ביקורת אמיתית ומקיפה ולתת את הקישורים לשרת עוזרים מועילים כמו לקוראים שלך. זו בעצם הסיבה העיקרית שיווק שותפים הוקמה. אם אתה פשוט לשים קישורים מיותרים בכל רחבי הבלוג שלך, רוב הסיכויים הם, אתה תאבד יותר לקוחות בעתיד במקום לגרום להם לרצות לשמור חוזר.
  • נסו לפרסם עדכונים בתעשייה מדי פעם כדי לשמור על המבקרים שלך מעודכן תמיד לגבי מה שקורה בשוק.אם אתה יכול גם לכתוב "כיצד" או מאמרים עשה זאת בעצמך, הם היו מקפיד לבקר באתר שלך שוב לעזרה יותר מידע בעתיד.

מהן המרות? ואילו סוגי המרות קיימות בתכניות שותפים?

המרה הינה כל פעולה שהוגדרה מראש כיעד ומומשה. למשל חברה לשיפוצים אשר מעוניינת בלידים של אנשים שמעוניינים בשיפוץ הבית שלהם, כל מתעניין שמילא את הפרטים שלוושלח את הטופס הוא בעצם המרה,  במקרה זה מגולש שמתעניין בשיפוצים, ללקוח פוטנציאלי לחברת השיפוצים.

מהם סוגי ההמרות הקיימות בתחום?

ליד – שהוא מילויי פרטים של המתעניין בשירות בטופה שמיועד לכך ( שם, טלפון, מייל, כתובת ועוד.. )
מכירה – שהיא בעצם מכירה מקוונת של מוצר, המתעניין מופנה לדף מכירה ומבצע רכישה.
אימייל – הוספה של כתובת אימייל לרשימת תפוצה לצרכי שיווק עתידיים.

האם כל חברה יכולה ליצור רשת שותפים משלה?

כן, כל חברה יכולה לפתח או לרכוש מערכות מוכנות של בקרה וניהול של תוכניות שותפים עצמית, עם זאת בכדי להיות חשוף לקהל של תוכניות שותפים Affiliates  רחב רצוי להצטרף כחברה לתוכניות שותפים שמשווקים רבים עובדים איתה.

האם כל חברה יכולה להצטרף לרשת שותפים?

כל חברה שמוכרת מוצרים או נותנת שירותים יכולה להצטרף לרשת שותפים. גם חברה שמוכרת מוצרים לא מקוונים ( לדוגמא רכבים, ביטוחים, ראיית חשבון ) יכולה להציע עמוד נחיתה שמטרתו "לדוג" לידים שחלקם יתורגמו למכירות ועסקאות בשטח.

היכן חשבון האפיליאייט שלי מנוהל ?

לרוב ניהול החשבונות מתבצע על ידי גורם שלישי כגון: ClickBank, Commission Junction, Advaliant  כשאלו מהווים גורם מקשר בין החברות המציעות שירותים ומוצרים ל Affiliates. רשתות שותפים אלו מקבלות את הכספים מהחברות ישירות ומעבירות כספים ל Affiliates .רשתות השותפים גוזרות אחוזים על כל המרה שמתבצעת ע"י ה Affiliates.

האם כל אחד יכול להיות אפיליאטור?

כן, כל אחד יכול להרשם ( ישנן רשתות שותפים שמסננות הרשמה לפי הנסיון והמיקום הגיאוגרפי של המשווק). תהליך הרשמה מקוון רגיל עם פרטי חשבון בנק לצרכי העברות בנקאיותצ'קים.

מה הסדר של גודל של העמלות שמקבלים?

העמלות יכולות לנוע מ 0.01 $  ומעלה .. ישנם מקרים בהם ה Affiliate מקבל תשלום עפ"י אחוזי המכירה שהוא סגר ( לדוגמא נופש בחו"ל ) כך שהעמלה יכולה להשתנות.

האם אני חייב אתר אינטרנט בשביל להתחיל לשווק בתוכניות שותפים?

לא, ניתן לשווק באמצעות עמודי נחיתה ומיניסייטס שכבר ניבנו ועוצבו לשם כך.
על המשווק  נשאר רק לשווק את העמוד.
עם זאת, במקרים רבים כאשר ה משווק  בונה את עמוד הנחיתה הוא יכול לבנות אותו באופן כזה שהוא ימיר מספר עמודים מלבד העמוד המקורי.

כל כמה זמן אני מתוגמל בעמלות ?

לכלתכנית שותפים יש את שיטת התשלומים שלה.יש רשתות שמשלמות שוטף + 30 וכאלה שמשלמות מדי שבועיים.

האם אפשר להתפרנס כמשווק בתכניות שותפים במשרה מלאה?

שיווק בתכניות שותפים הוא בעל פוטנציאל צמיחה אדיר וניתן להגיע איתו לסכומים מאד מכובדים העולים על הכנסה ממוצעת בשוק ההיי-טק. עם זאת, יש להבין כי מדובר במקצוע ועסק לכל דבר, וכמו כל עסק יש לבנות אותו נכון ובשיקול דעת נכון.

מהן דרכי הפרסום שלי כמשווק שותפים?

ישנן דרכי פרסום רבים וביניהם: קידום אתרים ממומן, קידום אתרים אורגני, שיווק ברשתות חברתיות,שיווק ויראלי,דיוור רשימת תפוצה ועוד.

אילו אמצעים אני צריך בשביל להתחיל לעבוד כמשווק שותפים?

מחשב , חיבור לאינטרנט וכמובן מוטיבציה, נחישות, ויכולת גמישות והסתגלות לשינוים בשוק, קריאה וחפירה עמוקה במנועי חיפוש ושפע של ניסוי ותהייה.

כיצד אני יכול להיות במעקב כמה המרות ביצעתי ומהיכן?

לכל תכניות השותפים באינטרנט יש מערכות מעקב אחרי המרות וחשיפות של הקמפיינים השונים, עם זאת בכדי לקבל נתוני סטטיסטיקה נוספים ועמוקים יותר רצוי להעזר במערכות נפרדות המבוססות על מערכת שאתם מבינים אותה ויודעים כיצד לתפעל אותה.

כיצד מועבר אלי התשלום?

רוב התכניות מעבירות את התשלומים באמצעות צ'קים או על ידי paypal אך ניתן גם לבקש באמצעות העברה בנקאית ישירות לחשבון הבנק בחלק מהמקרים.

שיווק בתכנית שותפים היא למעשה יותר פשוטה וקלה ממה שזה נראה, אם כי יש כמה דברים שחייבים לעשות כדי להצליח, הדברים האלה סופו של דבר ישתלמו מאד  בטווח הארוך. שמרו את הטיפים האלה ויישמו אותם נכון כך תוכלו להיות על הדרך הנכונה לתוכנית שותפים מוצלחת ורווחית . בשורה תחתונה כל העבודה הקשה, ההתמדה והמחויבות לבלוג או האתר הם כדי לספק קישורים איכותיים כך שהמבקרים הרלוונטיים יהוו יתרון ברור כאשר מדובר ברווחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות