טקטיקות קידום ישנות שלא עובדות וכיצד להימנע מהן

הכירו את טקטיקות הקידום הישנות שלא עובדות וכיצד להימנע מהן

שינוי הרגלים הוא אחד הדברים הקשים לביצוע. כולנו יודעים כמה קשה להרפות ממשהו שהיה עובד נהדר לאורך השנים אבל לא עוד. היום טכניקות האלה הן כמו לשים לעצמך מקל בגלגלים. הזמן חולף מהר, זה נראה כאילו רק אתמול עשינו את זה וזה עבד נהדר במשך השנים. אבל לא להרים את הראש ולהעמיד פנים שהדברים לא השתנו זה עשוי להיות בעוכריך, לחשוב שאולי הטכניקות הישנות לא יעבדו טוב כמו פעם, אבל שהם עדיין עובדים  – זו טעות מרה. עכשיו הכול שונה ועל טעויות משלמים. כאשר מתעסקים בקידום אתרים אורגני SEO הרבה השתנה מאז וחייבים לנוע עם הקידמה, להיפרד מהרגלים ישנים ולהמשיך הלאה.

רוב מקדמי האתרים כבר הפנימו את הרעיון ולמרות זאת בואו נבדוק האם יש משהו שאתם עדיין עושים בדרך הישנה. בואו נצלול אל אותם טכניקות ישנות שגורמות לכם "לישון על האף" ונראה האם יש דברים שתוקעים אתכם באיזור הנוחות הישן שלכם.

עשה ואל תעשה בקידום אתרים מודרני:

  1. מילות מפתח – "דחיסת מילות מפתח" מתייחסת לשימוש מופרז במילת מפתח בדף. מילות מפתח אלו שמופיעות ברשימה או בקבוצה וחוזרות על עצמן מספר רב מדי של פעמים בניסיון להיראות רלוונטי למנועי חיפוש. התוצאה נראית זוועה כאשר מילות מפתח נדחפות בכל מילה שניה וברור כאור היום שזה תוכן רע. זה שנעשה עבור מנועי החיפוש בלבד בלי שום ערך וחשיבה על הגולש. מנועי חיפוש כבר לא פראיירים, ואם בעבר חשבנו שהם טיפשים, היום הם יכולים לזהות בקלות רבה דחיסת מילות מפתח ולהעניש על זה החל מעדכון פנדה של שנת 2011. אז מה עושים במקום זאת?

על אף השינוי באלגוריתם שיודע לזהות כיום דחיסה רבה של מילות מפתח, עדיין חשוב לקחת את מנועי החיפוש בחשבון כדי לייעל את התוכן באתר.

כאשר הרובוט של גוגל מנתח את תוכן האתר עומדים מאחורי זה מספר אלגוריתמים, אחד מהם הוא אינדקס סמנטי חבוי (LSI) והוא מתייחס לשימוש של מילים נרדפות כאשר הוא לומד את היחסים בין המונחים וההקשר שבו הם מופיעים בתוך התוכן. לכן, אם משכילים לכלול בתוכן גם מונחים הקשורים במילת המפתח היא עשויה להפוך את ההקשר לברור יותר לגוגל. את המונחים הללו ניתן למצוא בדרך כלל בהשלמות אוטומטיות או בהצעות שגוגל מציג בדף כאשר מחפשים ביטוי או מילה מסויימת. בנוסף ישנם כלים חיצוניים שיכולים לתת רעיונות נפלאים לייצור תוכן קשור ומקיף. טקטיקה זו תהפוך את התוכן להרבה יותר רלוונטי בעיני גוגל.

  1. כותרות באתר – שימוש יתר במילת המפתח בכותרות באתר כולל הכותרת הראשית וכותרות משנה. אם אתם כוללים בכל כותרת את המילת מפתח שלכם אין לכך שום ערך היום. להיפך , זה נראה זוועה ולא טבעי לכלול בכל כותרת את מילת המפתח. מה עושים במקום? לא מתמקדים במילות מפתח אלא מתמקדים בקריאות לפעולה, שאלות ותשובות ענייניות ותוכן קשור. אמנם זו היתה אסטרטגיה לא רעה בימים עברו אך בימים אלה זה רק רע מאד ל SEO והסיבה לכך היא שגוגל משתמשת באלגוריתם שמבין את האינטראקציה בין ההופעות והלחיצות שהכותרת מקבלת.(מדד CTR) שאומר כי אם דף לא מקבל מספיק קליקים ביחס להופעות שלו בתוצאות החיפוש אז משהו אצלו לא בסדר, או שהוא נראה לא מהימן, ספאמי או שאין לו קריאה לפעולה ואינו אטרקטיבי ולא מספק מידע מעניין. מה עושים במקום זה? לכתוב כותרת כפי שמנסחים מודעה, זה צריך להיות אטרקטיבי, אינפורמטיבי, ויותר מכל מזמין הקלקה "לחיץ". אורך הכותרת במקסימום יכול להכיל 55 תווים כך שבטווח זה צריכים להיות מדוייקים ורלוונטיים כמה שיותר. תוכן מזמין לחיצה נקרא לו, ולא סתם מילות מפתח זרוקות בתוך הכותרת.

3.קישורים פנימיים –  שימוש בטקסט עוגן בקישורים פנימיים. קישור פנימי הוא קישור המצביע על דף אחר באותו אתר. טקסט עוגן הוא הטקסט הניתן ללחיצה ומופיע לעתים קרובות בצבע כחול או עם קו תחתון. שימוש בקישורים פנימיים זו טקטיקה יעילה גם עבור המשתמש באתר וגם עבור מנועי חיפוש (במידה ומשתמשים בו נכון לצורכי קידום). יעלותם של הקישורים הפנימיים מאפשרת למשתמשים לנווט באתר ולמצוא בקלות מידע קשור שעבורו הם הגיעו לאתר. קישור פנימי מגדיר את היררכית האתר, לדוגמה, דף הבית מספק את המידע הבסיסי של העסק או החברה ואת מגוון השירותים שלה, דפים פנימיים ידברו על כל אחד מהשירותים האלה כאשר דף הבית מקשר לכל אחד מהדפים הללו. בדרך זו ניתנת גישה לעכביש של גוגל לסרוק את כל דפי האתר המקושרים בינהם וזה טוב ומועיל לכולם, גם לממשתמשים וגם למנועי החיפוש. הצרה מתחילה עם שימוש יתר במילות מפתח בטקסט העוגן ממנו יוצא הקישור וגוגל יכול להבין שיש כאן מניפולציה לא טבעית וחשודה כספאמית, מניפולטיבית אשר מתורגמת לאופטימיזצית יתר. מקדמים נוטים לחשוב שביטוי מדוייק יעבוד טוב יותר עבורם אך למעשהזה כנראה עושה את ההפך, מאז שנת 2012, כאשר עדכון פינגווין יצא לעולם. מה עושים בכל זאת? הדבר החשוב ביותר בבואנו להוציא קישור פנימי הוא ההקשר ואם מוציאים קישור פנימי לתוכן קשור ורלוונטי אז להשתמש בביטוי מתאים ולא לחשוב רק איך לתקוע את מילת המפתח בתוך הקישור. קישור פנימי בהשוואה לקישור חיצוני לא חייב לכלול את מילת המפתח בכל טקס עוגן, אבל הוא בהחלט חייב להיות קשור באופן ישיר לתוכן המקשרממנו הוא יוצא.

  1. יצירת דפים עם וריאציות שונות של אותה מילת מפתח – אופטימיזציה היא לא מילה גסה. יצירת דפים עבור כל וריאציה של מילת מפתח הייתה טכניקה שנעשה בה שימוש לפני שנים רבות מאד כאשר דפים באתר נוצלו כדי לקדם את היכולת המקסימלית למקד כל מילת מפתח אפשרית בנפרד. כיום גוגל יודע לזהות שיש כוונה מאחורי הטקטיקה הזו ויודע לנטרל אותה. בעת סריקת ההאתר הוא מצפה למצוא דפים עשירים ושימושיים אשר מקבצים בתוכם את כל המידע שהגולש מחפש כולל מידע קשור וכולל את הוריאציות השונות של מילת המפתח המקודמת. בהחלט אין טעם ליצור עוד ועוד דפים נפרדים לכל המילים והביטויים האלו. במקום זאת, השקיעו את המאמצים שלכם ביצירת דפים מותאמים באופן מושלם על ידי שימוש בוריאציות השונות בתוך כותרות המשנה, בתוכן ובתמונות שאתם מעלים. צרו תוכן אינפורמטיבי ומושך על ידי שילוב מילות המפתח באופן טבעי ובהקשר ישיר לתוכן ולכותרות שלו. דף נחיתה שמכיל את כל המרכיבים האלו ידרג גבוה יותר.
  2. קישורים נכנסים – שימוש בטכניקות מיושנות של בניית קישורים נכנסים לאתר על אף העידכונים והשינויים שחלו בשנים האחרונות בעניין פשוט יפרק לכם את הצורה. קישורים נכנסים היו ותמיד יהיו פקטור חשוב באלגוריתם של גוגל ויש ליחס להם חשיבות רבה. גוגל קוראת לזה: קישורים טבעיים ולו בזכות זה הם תמיד מהווים מטרה של מקדמי אתרים כדי לשפר דירוג. נכון להיום גוגל עדיין מתקשה לזהות קישורים שנוצרו באופן טבעי על ידי משתמשים לבין קישורים שנוצרו למטרות קידום בלבד. וזאת הסיבה שמקדמים רבים עדיין משתמשים בטכניקה המיושנת של בניית קישורים מאסיבית, קישורים מאתרים לא רלוונטיים, וקניית קישורים בתשלום.

בניית קישורים לאתר

הפיתוי לא אחת הוא גדול. כך למשל סיטואציה בה לקוח לוחץ לראות תוצאות מיידיות בזמן קצר עלול לגרום למקדם אתרים לפעול גם בטכניקה של החלפת קישורים ללא קשר לרלוונטיות או לכך שהקישור יוצא מדף שהתוכן שלו קצר ואינו ענייני. ולמרות שזה בכלל לא מקובל בימים אלו, זה עדיין קיים בקרב מקדמים אגרסיבים ועקשנים במיוחד שלוקחים את הלקוח שלהם לסיכון מיותר.

קישורי חתימה בפורום – עוד טקטיקה ישנה שטחנו אותה מכל הכיוונים למטרת SEO והיא חלפה מן העולם. גוגל כבר לא מקבלת קישורים כאלה כקישורים טובים ולדוגמא הסרת קישורים כאלה מהעבר הוכיחה כי האתר עלה בדירוג שלו בעקבות כך. לא מדובר על קישורים מתוך תגובה בפורום כי אם מקישורי חתימה תחת שם הכותב. קישורים מתוך תגובה בפורום אם נעשים בדרך טבעית ומוקפים בתוכן רלוונטי לאורך כל השיח עדיין עובדים.

קישורי תגובות בפוסטים – . איכשהו מקדמים עדיין משתמשים בזה למרות שזה כבר זמן רב לא משפיע על הדירוג.

קישורי פוטר וסרגל צדדי –  עוד טכניקה קלאסית מן העבר שבה היינו יכולים לקבל קישורים רוחביים מכל דפי האתר המקשר, עד אשר הגיחו לעולם עדכוני פיגווין ופנדה וטרפו את הקלפים ופשוט אין סיכוי להתקדם לחלק העליון של דף התוצאות הראשון בגוגל תוך שימוש בטקטיקה זו.

יצירת רשת אתרים ובלוגים פרטית – זוהי טכניקה של שימוש בקבוצה של אתרי אינטרנט תחת שליטה אחת כדי לבנות קישורים . גוגל ממש לא אוהבת את הטכניקה הזו והיא מסמנת אתרים שמקבלים קישורים כאלה ומענישה אותם מאז שנת 2014.

קישורים מאינדקסים – שימשו בעבר כדרך לקטלג אתרי אינטרנט אבל איבדו את רוב מטרתם כאשר מנועי החיפוש התפתחו במרוצת הזמן. רוב האנידקסים הפכו לערימת זבל בגלל העובדה שזה שימש להוצאת קישור לאתר בלבד וללא שום ערך למבקרים. בגוגל זיהו את זה מזמן והערך של הקישור הזה ירד. מעבר לכך אם האתר מקבל יותר מדי קישורי אינדקס מאשר קישורים מאתרים אחרים הוא גם עלול לחטוף עונש על זה מצד גוגל בטח שאם האינדקסים המקשרים ישנים ולא מעודכנים.

  1. יצירת תוכן באיכות ירודה – תוכן דל אינפורמציה וכמות קטנה של מילים כמו גם כתיבת מאמרים רק בכדי למלא את הבלוג הוא בזבוז זמן יקר. עידכון האלגוריתם גוגל פנדה עוסק בדיוק בנקודה זו, אם אתם מייצרים תוכן שאף אחד לא יקרא, זה לא ישפיע בשום אופן על הדירוג של האתר בצורה טובה. עדכון זה נועד לעצור אתרים עם תוכן באיכות ירודה להופיע בתוצאות החיפוש. מה לעשות במקום זאת?
  • להתחיל לייצר תוכן עשיר ומעניין לקריאה אשר מרתק את קהל היעד של האתר, להשתמש במגוון נושאים קשורים בתוך הדף ועל ידי כך להפוך אותו לרלוונטי יותר עבור ביטויים קשורים, להתמקד פחות בוריאציות של מילים ולכסות יותר את הנושאים הקשורים לנושא.
  • לתקן דפי תוכן ירודים באתר – ספירת כמות המילים בדף, הוספת תוכן, חלוקת היררכיה של כותרות משנה והוספת גרפיקה עשויים להשפיע על הדירוג במידה רבה. כמות המילים אמנם תופסת מקום נכבד כשמדברים על קידום אתרים במנועי חיפוש אבל בסופו של דבר אם תכתבו תוכן איכותי, מעננין ואטרקטיבי אז האיכות גוברת על הכמות. ואף על פי כן בשנים האחרונות הולכת וגוברת המגמה שדפים בעלי כמות תוכן גדולה יותר אך גם ענייני יאיכותי יותר, מדרגים גבוה יותר.

אז מה היה לנו שם?

היו אלה טכניקות נפוצות מהעבר שנהננו  מאד להשתמש בהם ובנינו איתם דברים נפלאים. אך האם זה חכם לנהוג כך גם היום? האם זה שווה את הסיכון? אתם מוזמנים לספר לנו על עוד טקטיקות קידום ישנות מהעבר שקשה לכם להיפרד מהם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *