עשר דרכים לשיפור יחס המרה באתר

עשר דרכים לשיפור יחס המרה באתר

יחס המרה הוא מדד של מספר הלקוחות הפוטנציאליים אשר ביצעו פעולה מסוימת באתר, או אחוז מסויים מתוך מספר המבקרים אשר ביצעו רכישה באתר. אתרים רבים מתרכזים אך ורק בהגדלת מספר המבקרים באתר, שזה דבר טוב, אך לעתים קרובות בעיות בסיסיות למדי עם האתר מביאות לכך שהמבקרים נוטשים למקום אחר עוד בטרם ביצעו פעולה אשר לשמה הבאנו אותם לאתר. אם נשכיל להשתמש בתוכנות אנליטיות לשם ניתור ותיקון הבעיה תהיה לכך השפעה עצומה על יחס ההמרה ולשיפור ההחזר על ההשקעה ROI.

שיפור יחס המרה באתר יכול להיות פשוט יחסית אם מבצעים את הדברים בצורה נכונה:

1. להפוך את הניווט של המשתמשים לקלים יותר

אתרי אינטרנט נגישים שהם אתרים ברורים וקלים להבנה, כלומר שהגולש יוכל להתמצא במרחב האתר בקלות רבה ויבין בכל עת באיזה חלק של האתר הוא נמצא באותו רגע. זה יכול להשפיע על המכירות באופן ישיר. אתר שאינו נגיש למדי יכול לאבד 5% מהמכירות הפוטנציאליים בגלל עניין זה. בנוסף לכך גם מנועי החיפוש יודעים להעריך אתר נגיש, אתר שאינו נגיש מספיק יכול אפילו למנוע ממנועי החיפוש מלהגיע ולאנדקס אותו, לכן כאשר מפעילים שיקול של קידום אתרים כדאי מאד לקחת את זה בחשבון, ועוד כמה דברים כמו :לדאוג שהאתר פועל כראוי ומותאם לכל הדפדפנים, או מה קורה כאשר המשתמשים מחליטים לקנות מוצר ? האם הם מוסיפים אותו לסל הקניות? איך הם מוסיפים את זה? האם הם לוחצים על כפתור או קישור? מה קורה כאשר הם לא יכולים לראות את הלחצן? בדרך כלל הם הולכים למקום אחר. האם הלקוחות הפוטנציאליים שלך יכולים לדעת קצת יותר על המוצר או השירות לפני שהם קונים? האם זה ברור למשתמשים לאן ללכת כדי למצוא את המפרט הטכני של המוצרים או השירותים שלך?

כאשר משלבים את כל הבעיות הנ"ל, ברור למדי כמה קל להיות אתר עם ביצועים נמוכים, כדי לשנות זאת יש להפוך את האתר לנגיש יותר, לוודא שהוא קל לשימוש, לוודא שהוא עובד בכל הדפדפנים הנפוצים, ולבצע קריאות לפעולה ברורה וחד משמעית.

2.להיות ברור ועדכני

אחד הדברים שגורמים למשתמשים להתעצבן היא קריאה על מוצר שהם רוצים, הוספתו לסל, ובתהליך היציאה  לגלות שהמוצר לא זמין.

הדבר נכון גם לגבי תמחור – המשתמשים יכולים להוציא 100 ש"ח על המוצר, אך כאשר הם מגלים שמשלוח עולה 100 ש"ח בנוסף לכך, הם צפויים להמשיך הלאה לאתר הבא.

3. לא לבזבז זמן

אחת הטעויות הגדולות ביותר של אתרים היא שמבקשים מידע רב מדי מהמשתמשים. תהליך ההמרה יכול להיות מכירה, או שזה יכול להיות בקשה לקבלת מידע. כך או כך, אל תבזבזו את הזמן של המשתמש לבקשת פרטים שאתם לא צריכים לדעת.

אין צורך  לדרוש את כתובת הדוא"ל של המשתמשים עוד לפני שנותנים להם להוריד קובץ PDF. אין צורך במספר הטלפון שלהם כאשר הם ממלאים טופס פנייה בדואר אלקטרוני. המשתמשים לא רוצצים לקנות ממך פעמיים – אז למה לגרום להם ליצור חשבון כדי שיוכלו לקנות שוב מאוחר יותר לפני ביצוע ההזמנה הראשונה שלהם ? אפשר לתת למשתמשים את האפשרות לעשות את כל הדברים האלה על ידי כל אמצעי אחר, אבל לוודא שזה לא חובה.

4. בניית אמון-השראת ביטחון

רוב האנשים עדיין זהירים מאד כאשר הם קונים באינטרנט, ובצדק. ישנם הרבה אתרים שאתה לא ממש רוצה לתת את פרטי כרטיס האשראי שלך ! חשוב לתת ללקוח הפוטנציאלי את כל הסיבות לבטוח בך.

כתובת – עם ריצפה,קירות וגג, ולא רק תיבת דואר – זו התחלה טובה. מספר טלפון מעודכן אשר עונים בו במהירות ובקלות יכול מאד לעזור. הצגת מדיניות פרטיות והסבר מפורט של תנאי משלוח ברורים  יכולים גם לעזור למשתמשים לבטוח בך. אם יש אישור SSL, או VeriSign "מאובטח" יש להציגו המקום בולט לעין המשתמש.

עיצוב ותוכן האתר גם להם תפקיד בונה אמון. תכנון לקוי נותן את תחושה של אי מקצועיות. אם חברה לא יכולה להרשות לעצמה אתר אינטרנט מכובד, או למה להוציא את הכסף על זה ? איך המשתמשים יכולים להיות בטוחים כי יטופלו כראוי אם התוכן אינו מדויק או כתוב בצורה רעה.

5.מדיניות החזרות/ביטול

משתמשים מתרשמים מאתרים עם מדיניות החזרות טובה ונוטים יותר לקנות בהם. ישנם אנשים מאחורי הטלפון והם יכולים להסביר את הבעיה לאדם אמיתי, זה תמיד צעד ראשון טוב בדרך לכבוש את ליבם. משלוח חינם כלול בתמורה הוא בדרך כלל אפשרות טובה, גם אם רק בכמות מסחרית. אנשים לא אוהבים לשלם כדי להחזיר דברים, במיוחד אם מדובר בטעות לא שלהם. לבסוף, לתת הרבה המשתמש של הזמן לחזור לדברים.

6. שמור על המשתמש מעודכן

כאשר מבקרים קונים משהו באינטרנט, הם רוצים לדעת מתי זה הולך להגיע לפתח ביתם. אנשים הם חסרי סבלנות אחרי הכל. יש לתת להם מועד אספקה ​​משוער במהלך תהליך הבדיקה ,לתת להם מספר מעקב, אם באמצעות אספקת שירות התומך מעקב מקוון אפילו טוב יותר. שמור על המשתמש מעודכן בכל שלב של התהליך, לפני ואחרי המכירה, עד כמה שניתן.

איך זה ישפר את יחס ההמרה ? השארת לקוחות מרוצים ברגע שהם ביצעו את הרכישה באתר גורמת להם לדבר בחיוב עליך מאוחר יותר. הם עשויים אפילו להמליץ לחבריהם בתוך רשתות חברתיות ובפורומים וזה נותן הרבה יותר סיכוי שיחזרו לקנות ממך שוב.

7. אפשרויות תשלום שונות

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חייבים להציע למשתמש מבחר סביר של שיטות תשלום. לא לכולם יש כרטיס אשראי, ולאלה שיש לא תמיד שמחים להשתמש בהם. כאשר מחליטים על שיטות תשלום יש לשקול חלופות של השיטות הרגילות כדי להפוך את החיים של המשתמשים לקלה ולתת להם את מה שהם רוצים.

8. לשפר את הערך של המבקרים

אנשים מחליטים לקנות ממך והם עושים זאת כי הם אוהבים מה הם רואים. כאשר המשתמשים מוסיפים מוצר לסל, שווה להראות להם דברים אחרים שהם עשויים לרכוש גם כן. אם הם צופים במוצר מסויים גם כאן שווה להראות להם פריטים דומים.

9. להיות בלתי נשכח

אתר טוב יכלול מידע, (מאמרים, עצות, ביקורות וכו ') כדי לעזור למשתמשים בשלב מוקדם של תהליך הקנייה שלהם. משתמשים עושים מחקר שוק באינטרנט ממש כפי שהם עושים זאת באופן לא מקוון בקניון המקומי או בשוק. אם ניתן ליצור קשר עם המשתמשים ולהרשים אותם עוד באותו שלב התחלתי של התהליך שלהם , יש סיכוי טוב שהם יחזרו לקנות ממך כשהם סוף סוף מחליטים לבצע רכישה.

להיות בלתי נשכח, ולוודא שהאתר מקל במוחו של המשתמש תלוי בהרבה גורמים. עליך להיות ייחודי וממותג נכון (לא טוב אם המבקרים שלך זוכרים כמה אתה טוב, אבל לא זוכרים את שמך), כמו גם איכות האתר שלך והמידע המוצג בו.

10.מכירה ייחודית

הנקודה החשובה ביותר היא נקודת המכירה הייחודית באתר, כלומר מה שמבדיל אותך מהמתחרים שלך. אם המבקרים שלך מגיעים לכמה אתרים המציעים את אותו המוצר, למה הם מחליטים לקנות דווקא ממך ולא במקום אחר ?

להבליט ולהדגיש את התמורה הייחודית שיש על מוצר מסויים או בתאריך מסויים, לבנות ייחודיות בה יהיה ערך מוסף  שישתלם למבקרים לבצע את הפעולה.

זה יכול להיות משהו כמו בונוס! או דרך אחרת מצוינת וגם מעשית כדי להגדיל את שיעור ההמרה באתר היא להוסיף ביקורות צרכנים לאתר. ביקורות של צרכנים הם דרך מוכחת ויעילה להגדיל את המכירות ויש להם השפעה חיובית מעולה על דעת קהל.

1 מחשבה על “עשר דרכים לשיפור יחס המרה באתר”

  1. פינגבאק: מיתוסים נפוצים בקידום אתרים מודרני | GOLL - קידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות