יסודות החיפוש בגוגל וקידום אורגני לאתרים

האינטרנט רחב וחסר ארגון ולכן מחפשים רבים חשים תיסכול רב בתוצאות חיפושיהם, רבים אינם באמת מבינים מהם מנועי חיפוש ולא טורחים ללמוד כיצד לנצל את כלי האיתור שלהם במלואם, במידה ונבין כי אין גוף או מדינה האחראית על האינטרנט ונקבל את חוסר הארגון כנתון, נוכל להסתדר טוב יותר עם החיפוש בגוגל.

SEO ושאילתות החיפוש בגוגל

בתהליך קידום אתרים עלינו להבין את הצרכים של הגולשים ברשת ולדעת כיצד הם חושבים כאשר הם מחפשים דבר מה מסוים במנועי החיפוש השונים. גוגל למשל מאפשר חיפוש מתקדם וספציפי יותר אך רוב הגולשים מחפשים בממשק החיפוש הרגיל. בכל פעם שאתם מחפשים משהו באינטרנט תוכלו להבחין כיצד כל מנועי החיפוש יכולים להעלות אלפי תוצאות שונות זו מזו, לא פעם אנו נתקלים בתוצאות שלא קשורות כלל למה שחיפשנו ולא מבינים מה גוגל דחף לנו אותן לפה. מנועי החיפוש משתדלים לספק תוצאות רלוונטיות ביותר לשאילתת החיפוש ומשפרים עם הזמן את האלגוריתם כדי לספק תוצאות איכותיות יותר. עד שזה יקרה הנה כמה עצות כדי לעזור לכם לחפש במהירות ובדייקנות רבה יותר.

יסודות החיפוש בגוגל וקידום אורגני לאתרים

שבעת הכללים לחיפוש יעיל :

  • התרגל לחפש כל דבר באינטרנט.
  • השתמש בכלי הטוב ביותר למשימה.
  • למד את כללי השימוש של כל מנוע.
  • בחר מילות מפתח ייחודיות.
  • השתמש במספר מנועי חיפוש.
  • התייחס לאמינות מקור המידע שמצאת.
  • דע מתי עליך לחפש במקום אחר.

כלי חיפוש בסיסיים :

בחירת מילת המפתח הינה מחצית הדרך לקבלת תוצאה רלוונטית.  כיצד להכניסן ולשלב בינהן תוך ניצול כלי החיפוש השונים זו אינה פעולה שממשתמשים בה רוב הגולשים, מושגים כלליים חלים על כולם אך רצוי להכיר את הכלים והייחוד של כל מנוע חיפוש כיישות נפרדת, הן ע”י הכרות תוך כדי עבודה, והן באמצעות שימוש בעזרה המסופקת על ידי כל מנועי החיפוש בגוף האתר.

שפה טבעית – הכנסת שאלה פשוטה. רצוי שהשאלה תכלול מילת מפתח ייחודית ,  חוץ מיהו כל ששת מנועי החיפוש הגדולים עושים עבודה טובה בחיפוש בשפה טבעית הטוב ביותר בשיטה זו הוא ASK.com

חיפוש AND , איזכור של A ושל B  שתי המילים צריכות להופיע בתוצאות. חשוב ורצוי לבדוק איזה אופרטור מבין המנוע AND או להתרגל AND ברישיות בלבד (חלק ממנועי החיפוש ברירת המחדל חיפוש AND ובחלקם חיפוש OR).

חיפוש OR –  רווח בלפחות אחת מהמילים , רוב מנועי החיפוש מבינים את הרווח בין מילות החיפוש כחיפוש.

חיפוש NOT מילת חיפוש יחד עם שלילת האחרת (-) ניתן גם להשתמש בצירוף AND NOT  .

חיפוש NEAR שתי ביטויים הנמצאים זה בקרבתו של זה, קרבה רבה close proximity  – אלטא ויסטה הוא אחד המעטים המציעים חיפוש זה .

סוגריים וחיפושים מקוננים – חיפוש מקונן כאשר משפט חיפוש אחד מקונן בתוך משפט חיפוש שני למשל :
Information NEAR knowledge AND (e-business or e-commerce).
חיפוש מקונן מיועד למקצוענים עדיף להתרכז במציאת מילות מפתח מתאימות.

שימוש בתווים כלליים – חיפוש עם תווים כללים wildcards   המכונה גם בשם חיתוך truncation   משמעו שימוש בתו יחיד (*) כדי לציין שאני רוצה לחפש ורציות של מילה מסוימת נסו את www.morfix.co.il

חיפוש מורפולוגי להבנת הנושא – רוב מנועי החיפוש דורשים לפחות שלושה תוים וכוכבית  לתוצאות טובות יש לשלב את הביטוי עם מילת מפתח ייחודית.

מילות עצר – Stopwords- מנועי החיפוש מתעלמים ממילות עצר בגלל שכיחותן הרבה הרשימה כוללת בדרך כלל את המילים הבאות a an any the to with from for of that who and or not near

הכללת מילת עצר בגרשיים תאותת למנועי החיפוש לא להתעלם ממנה  “to be or not to be”

מנוע החיפוש של Google כולל בתוכו אופציית חיפוש מתקדם , יש לו את כל האפשרויות של היסוד בתוספת קריטריונים ספציפיים יותר.

1 מחשבה על “יסודות החיפוש בגוגל וקידום אורגני לאתרים”

  1. אני מזדהה עם כל מה שכתוב, אני באמת מאמין כי האתר זקוק לתשומת לב רבה יותר. אני בטוח חוזר לקרוא עוד חומר מעניין, תודה על העצות !

להגיב על גוני ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות