גוגל מוציאה כרטיס אדום לאתרים עם אופטימיזציה מוגזמת

עשיתם גליץ' מיותר ? הפרזתם בפעולות הקידום ? לא עוד…

גוגל מוציאה כרטיס אדום לאתרים עם אופטימיזציה מוגזמת

גוגל הודיעה לאחרונה כי היא עובדת על האלגוריתם שלה כדי שיוכלו להעניש אתרים שמבצעים פעולות קידום אתרים עם אופטימיזציה מוגזמת יתר על המידה. בהתאם להודאתו של מאט קאטס ראש צוות המהנדסים של גוגל, האלגוריתם המשודרג יהווה בעיה קשה לכל מי שמבצע קידום אתרים מוגזם לאתר.

האם גוגל עומדת לשחרר עדכון לאלגוריתם שמתוכנן לפגוע בפעילות קידום אתרים ?  ….לא !

האלגוריתם של גוגל

עדכון האלגוריתם פועל כדי לאזן את מגרש המשחקים עבור אתרים שאין ביכולתם להשתמש ב שירותי קידום אתרים, אם זה בגלל משאב כספי או מפשת חוסר ידע בנושא. מאט מסביר את השינויים שנעשו למטרה זו כך : "אתרים אשר נעשה בהם שימוש יתר על המידה בצפיפות מילות המפתח בדף, קישורים רבים מידיי ופחות רלבנתיים, אתרים שנעשו בהם פעולות לא טבעיות, אלו יהיו הראשונים לחטוף…

מה אומר למעשה האלגוריתם החדש ?

אם התוכן של האתר כתוב כלפי הגולשים בראשונה ורק לאחר מכן מתחשב גם במנועי החיפוש, אם הוא בנוי על פי נושאים ברורים,  אם התוכן כתוב בצורה ברורה וטבעית ולא מבליט 200 פעם את המילה בדף, סביר להניח שלא נראה את הכרטיס האדום.

אסטרטגיית מילות מפתח צריכה להיות בראש ובראשונה מופנית כלפי מה שהקוראים רוצים ולא מה שמנועי החיפוש רוצים, אז אם בוחרים נושאים על סמך מה שקהל היעד מחפש, זו  האסטרטגיה הנכונה כמובן. אם התרגלתם לכתוב על סמך מילות מפתח שאתם רוצים לקדם  מבלי להתחשב בגולשים באתר אתם בבעיה, גוגל פועלת במרץ על האלגוריתם שלה לפגוע באתרים כאלה.

המסקנה : צריך לדאוג יותר לבנות את האתר שיהיה יותר מעניין, יותר רלוונטי ויותר שימושי כלפי המבקרים בו, חווית המשתמש הופכת ונעשת להיות גורם יותר ויותר משפיע על תפקוד האתר והקידום שלו. זו במטרה לספק תוצאות איכותיות יותר כלפי המשתמש.

איתותים חברתיים

הרשת החברתית מייצרת תוכן טבעי ואיכותי. הפעילות ברשתות החברתיות מקבלת יותר ויותר כח כייצרנית תוכן ולכן השימוש ברשתות החברתיות מקבל ערך חדש שבנוי על תקשורת בין האתר לגולשים אשר מייצר תוכן מקורי ורלוונטי. יש לתת צומת לב רבה להפצת מאמרים ברשתות החברתיות, כל הפניה משם לאתר מקבלת משמעות חשובה ועוזרת להגביר את הערכת הגולשים כלפיי התוכן באתר.

ענישה מגוגל לא באה רק על רקע של קידום בדרכים פסולות (כובע שחור), מהיום גוגל גם מענישה על קידום אתרים לבן ונקי רק שהמינון צריך להיות נכון ומאוזן אשר מכוון כלפי הגולשים בראש ובראשונה.

איך מתמודדים עם עונש מגוגל ?

עזרה ותמיכה בשירותי גוגל

הפרות של ההנחיות הכלליות של גוגל בנושא קידום אתרים עלולים לגרום לאובדן של דירוג האתר או לירידה קשה בדירוג .

רצוי לקרוא פה את מדריך גוגל לקידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות