מדדי הצלחה עיקריים של קידום אתרים

מדדי הצלחה עיקריים של קידום אתרים

קמפיין קידום אתרים יכול להיות מוצלח או מוצלח פחות, אך כדי למדוד את הצלחתו יש לקחת כמה מדדים בחשבון ולנתח אותם לאורך זמן, ראשית כל יש לקבוע את נקודת המוצא ולתעד את כל הנתונים החשובים אשר ימדדו בעתיד, בהמשך התהליך אנו נמדוד את הנתונים שמתקבלים מהם ובדרך של אופטימיזציה נשפר אותם לאורך הזמן. ישנם ארבע מדדים מוהילים לשם קביעת הצלחה או לא.

1.מיקומים –  מיקום האתר במילות מפתח בתוצאות מנועי החיפוש

מיקומים יש עליהן דעות חלוקות אבל בשורה התחתונה המיקומים עושים את כל ההבדל . לעיתים קרובות ניתן להבחין בקשר מוצק בין עלייה או ירידה של התנועה לאתר על פי התנועה של האתר במיקומים שלו כלומר על פי העליות או הירידות של המיקומים בדף התוצאות.

יש שיתענו כי  זה יכול להיות רק עלייה עונתית. וזה כמעט נכון, אבל מה אם המיקומים עלו בדיוק במקביל לגדילה של התנועה? לא צריך להיות דוקטור כדי להבין שיש סירקולציה בין שני הדברים והתנועה לא תעלה מתוך מנועי החיפוש בשום דרך אחרת כמו מיקומים גבוהים, אמנם קידום אתרים נשען היום על תנועה כפרמטר לדירוג, אך תנועה ניתן להביא ממקורות שונים, תנועה מתוך תוצאות החיפוש, תנועה אורגנית טהורה מושפעת בעיקר ממיקום טוב בדף התוצאות.

צריך לזכור כי כדי לשמור על מיקומים יש לעקוב אחר מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה כל הזמן בהתאם לנתונים שמתקבלים לאחר מכןלהשוות אותם עם נתונים שהתאספו לאורך הקמפיין. תוצאות אלו אמורות ללסייע לנו להבין יותר את הנקודות הבעיתיות או הנקודות המוצלחות יותר של הקמפיין.

2. מספר הדפים המאונדקסים במנועי החיפוש

כיסוי נרחב כמו כמות הדפים המאונדקסים בגוגל יכול להיות קריטי למדידת הצלחה. למה הכוונה “כיסוי נרחב” ? מיקסום החשיפה הכוללת שהאתר יכול לקבל. זה אומר שהאתר מקבל תנועה גם מדפים עמוקים מעבר לעמוד הבית כך שהוא מכסה נושאים רבים שקשורים לאתר.

ישנן כמה דרכים כדי לדעת אם האתר מקבל “כיסוי” שהולך ומתרחב. מדדים אלו ניתן לראות באיסוף הנתונים לאורך הקמפיין והשוואה שלו לנקודת המוצא. המדדים העיקריים שמשפיעים על כיסוי נרחב הם:

  • אינדוקס דפים – מטרת קמפיין קידום אתרים היא גם להבטיח כי כל דפי האתר יהיו מאונדקסים. ראשית צריך שיהיה לנו מושג כללי לגבי כמה דפים יש באתר ולרשום את זה, לאחר מכן יש למדוד במועד מאוחר יותר כמה דפים אונדקסו על ידי גוגל, גם במנוע החיפוש וגם בגוגל וובמאסטר כדי לראות אם אחוז הדפים שמאונקסים גדל.
  • תנועה מגוונת של מילות מפתח – המטרה העיקרית כאן  היא להרחיב את טווח ההגעה לקהל היעד על ידי שימוש רחב של מילות מפתח. במהלך הקמפיין יש לתעד כמה תנועה מגיעה ממילות המפתח, לאחר כמה חודשים יש לחזור על הפעולה כדי לראות אם מספר מילות המפתח המובילות את התנועה לאתר גדלה או קטנה.

3. מספר הקישורים המפנים לאתר

קישורים נכנסים לאתר הם מדד מצויין להצלחת הקמפיין כיוון שקישורים מפנים יש בהם השפעה עצומה וישירה על קביעת המיקומים בעמוד התוצאות, יש להתייחס אליהם ברצינות רבה בעיקר אם הקישור אינו מגיע ממקור לגיטימי, במקרה כזה עדיף לבטל את הקישור לאלתר או לחסום אותו. שוב, כל זה מותנה בהקמת תשתית התחלתית שממנה ניתן יהיה למדוד כמה קישורים כאלה נוספו ואיך הם השפיעו על התנועה ועל המיקום.

4. המרות

המרות הן בהחלט המדד החשוב ביותר בעיני בעלי עסקים ואתרים, אחרת למה להשקיע כסף במשהו שלא יהניב הפניות רבות יותר, המרות, מכירות, וכו ‘? כמו שזה נראה  כל הדברים גדלים באופן שווה, כלומר שאם שיעור ההמרות שומר על יציבות לאורך זמן אז צריך לראות את הגידול הכולל רק על ידי הגדלת התנועה. לדוגמה, נניח שיש לאתר שלנו שיעור המרה  של 5% ואנחנו מגדילים את התנועה מ -1,500 ביקורים בחודש ל -6,000 ביקורים בחודש, אם שיעור ההמרות מחזיק מעמד אז אנו נראה עלייה משמעטתית בשיעור ההמרה- הבדל די גדול !

עכשיו כמו שאנחנו יודעים אין דבר שהוא כל כך פשוט. ישנם גורמים רבים אחרים שמשפיעים לצד המדדים הנ”ל בשורה התחתונה הסיבה שרוב האתרים עושים קידום אתרים היא ההחזר על ההשקעה . אם התשואה על ההשקעה קיימת וניתן להוכיח אותה אפשר לומר כי הקמפיין נושא עימו הצלחה.ושוב, כל זה מותנה בהקמת תשתית שמכילה את הנתונים של נקודת המוצא ונמדדת כל כמה חודשים לאורך הזמן כדי לראות אם הם עלו או ירדו.

4 מחשבות על “מדדי הצלחה עיקריים של קידום אתרים”

  1. כשקראתי תפוסט[והוא נהדר] יצא לי לחשוב על קריטריון שלא נלקח בחשבון.

    האם תנועה באתר איננה נחשבת כמדד חשוב להצלחת הקידום האורגני, מה דעתך?

    1. תנועה לאתר היא מדד חשוב מאין כמותו, וזאת בעיקר בגלל השינויים האחרונים שנעשו באלגוריתם. זה כמו לשאול מה קודם למה ? הביצה או התרנגולת ? עד לא מזמן מיקום היה שווה תנועה, היום אפשר להגיד שגם תנועה שווה מיקום ויש לה השפעה עצומה בעיקר אם מדברים על אתר חדש. צריך להיות מאד יצירתי כדי לספק את התנועה הזו . תנועה בלי מיקומים ועדיין תנועה רלוונטית ואיכותית.

  2. זיו גולדוסר

    מדוע אתה חושב שמספר הדפים המאונדקסים חשוב?
    אני מבין היטב את הקריטריונים האחרים, אבל מספר דפים מאונדקסים? למה זה חשוב? אם הדפים המאונדקסים לא מביאים תנועה לאתר הם חסרי חשיבות.

    1. חשיבותם של מספר הדפים המאונדקסים מבחינת קידום אתרים הוא בעיקר בגלל שגוגל רואה זאת בעין יפה שיש מגוון רחב של דפים אשר מתייחסים אל מילות המפתח שבחרנו לקדם, נניח שיש לך 30 מילות מפתח או ביטויים לקדם , מספר רב יותר של דפים שאונדקסו מעיד על הכרה של מנועי החיפוש בדפים הללו, ובעיקר על העומק שנתת לרובוט לצלול. כידוע , מנועי החיפוש אוהבים עומק וככל שיהיו יותר דפים לרדת אליהם ( אם הם מעניינים כמובן ) הם יעריכו זאת מאד.

להגיב על זיו גולדוסר ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות