המדריך האולטימטיבי לקידום אתרים אורגני בגוגל

המדריך האולטימטיבי לקידום אתרים אורגני בגוגל

אתגרים חדשים בתחום של קידום אתרים אורגני

אם אתם מנסים לשלוט בתוצאות החיפוש, זהו המדריך האולטימטיבי שיכול לסייע לכם לפצח את הנוסחה. במדריך זה נעבור על האסטרטגיות והפרמטרים החשובים שמשפיעים ביותר על קידום אתר בגוגל לקראת השנה החדשה. רגע לפני שנצלול פנימה. זכרו: העבודה שגוגל הוא מנוע החיפוש הגדול, הטוב והפופולרי ביותר בעולם היא בזכות כך שהיא עושה הכל על מנת להציג למשתמשים את "התוצאה הטובה ביותר" – אבל התוצאה הטובה ביותר היא מזמן לא עוד עמוד תוכן מופצץ במילות מפתח.

רשימת הגורמים המשפיעים ביותר באלגוריתם הדירוג של גוגל

 ישנם כמעל 200 פרמטרים שגוגל משתמשת בהם כדי להעריך איפה בדיוק ימוקם דף בתוצאות החיפוש. מרבית הפקטורים הללו אינם מאושרים על ידי גוגל והיא אינה מגלה מהי מידת כוח ההשפעה של כל אחד ואחד מהם. אולם ישנם מספר פרמטרים אשר נבדקו על ידי אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים באמצעות שנים של בדיקות והוכחו שהם המשפיעים העיקריים ביותר על קידום אתרים SEO. רשימה זו מורכבת מהחלקים הקריטיים ביותר לדירוג אתר וכדי להבין את עומק הדברים, נפרט במאמר זה את המרכיבים הקריטיים ביותר שמשפיעים בוודאות על דירוג אתר.

  1. תוכן – המלך הבלתי מעורער של קידום אתרים ושל האינטרנט בכלל.
  2. קישורים נכנסים
  3. קנוניקל
  4. סריקה ואינדוקס
  5. תמונות ALT תגיות
  6. קישורים פנימיים
  7. מטא תג
  8. מהירות טעינת הדף
  9. רובוטים – קובץ TXT
  10. מבנה האתר
  11. נתונים מובנים
  12. מפת Sitemaps XML

     תוכן וקישורים נכנסים הם המפתח

    ללא תוכן מדהים, לעולם לא תקבל קישורים. ובלי קישורים, לא ניתן לכבוש את הדף הראשון. אז מה בא קודם? הביצה או התרנגולת? תוכן איכותי וקישורים הם ללא ספק שני הפקטורים החשובים ביותר בהיררכיה והם המשפיעים ביותר על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. RankBrain הוא הגורם השלישי בחשיבותו באלגוריתם הדירוג יחד עם קישורים ותוכן. מדובר באלגוריתם הלומד מערכת בינה מלאכותית, שהשימוש בו אושר על ידי גוגל באוקטובר 2015 והוא עוזר למנוע החיפוש לעבד תוצאות, לנתח ולהבין את חווית התוצאה בעיני הגולש במטרה לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר. RankBrain היא מערכת למידה ממוחשבת המסייעת לגוגל למיין את תוצאות החיפוש שלהם. RankBrain פשוט מודד כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם תוצאות החיפוש, החל משלב המפגש בין התוצאה לגולש ובהמשך גם את האינטראציה בתוך הדף  … ומדרג אותם בהתאם.

google-rankbrainRankBrain מתמקד בשני דברים:

1. מה זמן מישהו מבלה בדף שלך (זמן שהייה)

2. אחוז האנשים שלחצו על התוצאה שלך (שיעור הקליקים)

זמן שהייה באתר – מחקר שנערך בשנה האחרונה על ידי מקדמי אתרים תומך בהצהרה זו. הם גילו כי ממוצע זמן השהייה של 10 התוצאות בדף הראשון בגוגל הוא 3 דקות ו -10 שניות. מבט אחד בגוגל אנליטיקס יכול לגלות לכם כמה זמן המבקרים שלכם שוהים בדף ספציפי. השאיפה היא לגלות שהם נמצאים שם לפחות 3 דקות, וזה גם הגיוני כי אם גולש מבלה זמן רב בדף, הוא כנראה אוהב את התוכן שיש בדף הזה – ואם הרבה גולשים יחושו באותו אופן, גוגל תעניק נדודות זכות לתוכן הזה כדי שיהיה קל יותר למצוא אותו.

שיעור קליקים אורגני (CTR) – זה לא סוד ששיעור הקליקים הוא גורם משפיע כבר כמה שנים טובות, אולם שינויים שהכניסו גוגל לדף התוצאות שלו עשויות לשקול חישוב מחדש של איך וכיצד להציג את הדף כדי שגם ילחצו עליו. כך למשל מודעות ממומנות יכולות להשפיע על שיעור קליקים אורגני, אם משתמש לחץ על מודעה מסויימת במקום על תוצאה אורגנית הוא בעצם מוריד לנו את אחוז ה CTR שלנו. ולמרות זאת שיעור הקליקים הוא פקטור חשוב ביותר, וכדי להתבלט בדף התוצאות כותרת ותיאור הדף חשובים לאין שיעור – התוצאה שלנו צריכה לזעוק "לחץ עלי עכשיו" כדי שמישהו ישים לב ויבקר את הדף שלנו.

גורמי הדירוג האחרונים מראים כי תוכן מעמיק נוטה לדרג טוב יותר בגוגל

בימים ההם, כאשר גוגל היתה ממוקדת אך ורק בלנתח את הדף כדי לראות כמה פעמים מופיע מילת מפתח ספציפית בתוכן, בתגי המטא, בכותרות ובתגי תיאור למשל, היה קל לבצע מניפולציות, אבל גוגל של היום הוא מנוע חיפוש הרבה יותר חכם מבעבר. לא רק התוכן לבדו – גם ההקשר! זה אומר שאם נתמקד בלדחוס מילות מפתח ספציפיות בלבד זה כבר לא יעבוד. במקום זאת, גוגל מצפה לראות דפים עם תוכן עמוק ומגוון. ראשית נדבר על אורך המאמר ואל תדברו איתי על פחות מ 2000 מילים.

כמות המילים בדף

בגוגל מחפשים נושא מעמיק. עם תוכן מעמיק אשר מעניק לגולשים את המידע בפירוט רב ומקיף במקום אחד למעשה, גורמי הדירוג מוצאים לנכון שתוכן מעמיק זה מה שהגולשים מחפשים. כאשר יש לנו מאמר עם לפחות 2,000 מילים נוכל לכסות את כל מה שהגולש חיפש, כולל הסברים והרחבות בנושאים קשורים. זה לא אומר שעם 1200 מילים לא נצליח לדרג, הכל תלוי כמובן בתחום ובמילת המפתח שמקדמים אותה. למעשה, הדף צריך להכיל לא רק מילת מפתח ראשית אלא ביטויים קשורים כמו "השלמות אוטומטיות" או מילים גנריות שקשורות לאותה מילת מפתח אשר קשורות בדרך זו או אחרת לנושא.

איך מוצאים את המילים המקיפות?

ראשית, ניתן להיעזר בכלים חינמיים המאפשרים להזין את מילת המפתח הראשית וזנ כבר יציג בפנינו קבוצה של מילות מפתח המשוייכות למילה הזו: האופציה שניה היא להשתמש במנוע החיפוש של גוגל עצמה, פשוט לחפש את מילת המפתח ובתחתית עמוד התוצאות יופיע החלק של " ביטווים קשורים". האפשרות השלישית שעומדת בפנינו היא כלי מילות המפתח של גוגל (שימו לב שרק אם יש לכם חשבון פעיל בגוגל אדוורדס תוכלו להשתמש בו) לוחצים על "מתכנן מילות המפתח" מקלידים את מילת המפתח שלנו ומגדירים יעד גיאוגרפי ושפה. מגדירים רשימת מילים שמורכבת משלושת הכלים ומפזרים אותם בדף המקודם שלנו.

תוכן חזותי – וידאו

וידאו וקידום אתרים
יותר ויותר אנשים מחפשים דברים ביוטיוב וישנה עליה מתמדת לאורך השנים בכמות החיפושים שנעשים דרך הממשק. זה אומר שאם נרצה לקבל יותר תנועה אורגנית אז מומלץ ליצור אופטימיזציה של תוכן במיוחד עבור משתמשי יוטיוב. 55% מכל תוצאות החיפוש בגוגל מכילות לפחות סרטון אחד וכמעט כל הסרטונים האלה מגיעים מיוטיוב. לכן, מומלץ להטמיע סרטוני וידאו בפוסטים, בבלוגים ובכלל לייצר פלייליסט שיכול לחזק את התוכן הכתוב עם תוכן חזותי בצורת וידאו.

קידום אתרים אורגני ומוביילקידום אתרים אורגני ומובייל

בשנה שעברה הצהירה גוגל כי הם מעניקים משקל באלגוריתם לגירת המובייל של האתר. במילים אחרות, גוגל תדרג את האתר גם על פי השימושיות שלו במובייל. זה ללא ספק מהלך הגיוני ומתבקש כאשר 60% מהחיפושים בגוגל נעשים דרך טלפונים ניידים וזה רק הולך וגדל בכל יום. עקב כך יש לשקול התאמה מושלמת בין גרסאות האתר בדסקטופ ובמובייל. ישנם אתרים שמעדיפים להציג תוכן "מקוצר" בגרסת המובייל שלהם ולא מציגים את כל דפי האתר כפי שהם מוצגים בדסקטופ וזו עלולה להיות בעיה. כפי שהזכרנו בחלק הקודם, גוגל מודדת כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר.

במובייל על אחת כמה וכמה, אם משתמש נתקל בבעיה הוא ילחץ על כפתור החזרה שעל גבי מסך הטלפון מבלי לחשוב פעמיים. ריספוסביביות זו האופציה המועדפת על ידי גוגל, הצגת האתר בהתאם לגודל המסך אחד לאחד כפי שהוא נראה בדסקטופ.

איך אפשר לדעת אם האתר חוקי וידידותי למובייל?

מומלץ דבר ראשון לבדוק את כלי "בדיקת אתרים למובייל" של גוגל. פשוט להזין שם את כתובת האתר והכלי יודיע אם האתר ידידותי לנייד ואפילו יציג שגיאות עם הנחיות לביצוע התאמה מושלמת.

תוצאות אורגניות וחיפוש קולי

20% מכלל החיפושים במכשירים ניידים הם חיפוש קולי. איך זה קשור ל SEO ומה עושים בהקשר של קידום אורגני? מתחילים למטב את התוכן לחיפוש קולי. אמנם נושא זה רק בחיתולים ואין עדיין מספיק מידע מוצק שיאפשר לנתח את האלגוריתם של החיפוש הקולי בגוגל, אבל כבר עכשיו ישנם כמה דברים שניתן להצביע על הקשר שלהם לחיפוש הקולי. הרוב המכריע של החיפושים הקוליים מבוססים על שאלה ("איך מקדמים אתר?, מה זה CTR ?). כאשר גולש מעלה שאלה קולית, גוגל בדרך כלל בוחרת דף שמכיל את התשובה. מה שמצביע על כך שנצתרך לשלב את השאלה בדף התוכן שלנו.

גוגל חיפוש קולי

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="canonical"][vc_column][vc_column_text]

תגי קנוניקל

חשיבותם התפתחה לאורך ההיסטוריה עקב ריבוי של תוכן משוכפל. תג קנוניקל מאפשר לנו להגדיר דפים בעלי תוכן זהה והצביע על דף המקור. על ידי כך הרובוט של גוגל יכול להבין את הכפילות של התוכן, ולנו זה עוזר כדי להימנע ממצב של תוכן כפול באתר.  [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="crowler"][vc_column][vc_column_text]

סריקה ואינדוקס

אתר מקודם חייב להיות מחובר לכלי מנהל אתרים של גוגל המכונה "קונסולת החיפוש" בימינו. כלי זה מאפשר לנתח את ביצועי האתר, רק ממנו ניתן לשאוב היום את מילות המפתח המובילות בתנועה לאתר (אחרי שגוגל אנליטיקס חסם לגמרי את הנתונים הללו) הכלי אמנם שינה את שמו מגוגל וובמאסטר ל "קונסולת החיפוש". אבל בגדול הכל נשאר כפי שהיה. (יכול לבשר לכם בהזדמנות זו כי גוגל כבר עובדים על ממשק חדש וכמה מנהלי חשבונות כבר קיבלו גישה לגירסאת הבטא שלהם…) מגדירים בעלות על הדומיין – חשוב לעשות את זה לכל גרסאות האתר, כלומר  עם www ובלי www עם http ועם https ולעקוב בקפידה אחר הנתונים וההתרעות ולהתייחס בהתאם. סריקה ואינדוקס הם חלק חשוב בהתפתחות האתר ובקידום שלו. במצב של בעיות מסוג זה ניתן יהיה לטפל בהם דרך הבנה של מקור הבעיה, וקריאה לאינדוקס מחדש. ירידה חדה ופתאומית עלולה להצביע על בעיה, או שגיאות 404 או חסימות למיניהם יופיעו מיד על המסך ונוכל לתקן אותם.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="alt"][vc_column][vc_column_text]

תגיות ALT לתמונות

גוגל על רוב חוכמתו ובינתו אינו יודע עדיין להבין משמעות של תמונה. הוא רואה בה כאובייקט שניתן להגדיר לו תיאור. בעזרת ALT תג ניתן להסביר לרובוט במה התמונה עוסקת ומה המשמעות שלה והקשר שלה לתוכן האתר. תג זה הכרחי למטרת קידום אורגני כמו גם לצורך קידום תמונות בתוצאות החיפוש. בנוסף, כאשר לדף יש תמונה עם מילת המפתח המקודמת בתוכה גוגל יעשה את ההקשר ויצמיד אותה לצד תוצאת התוכן במנועי חיפוש ייחודיים של גוגל. היו יצירתיים בתיאור של תמונה, השתדלו לתת תיאור ייחודי ומעט שונה מתיאור הדף או הפוסט. שילוב של כותרות משנה בתוך התג גם יכול לעשות את העבודה.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="internal"][vc_column][vc_column_text]

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים אפשר לחשוב עליו בתור עץ המשפחה שלכם, הוא מרכיב את כל תכני האתר ומקשר נושאים נושקים ורלווטיים בינהם, מה יותר טוב מאשר להתגאות בתוכן שהוא קרוב משפחה של התוכן שזה הרגע קראת? אז מציגים אותו בצורה של קישור רלוונטי שיכול להוסיף ערך לגולש ולתת לו בלחיצה קטנה לבקר בעוד דפים באתר. כשגוגל רואה מזהה את הלחיצות האלה על עוד ועוד קישורים לדפים פנימיים ועמוקים באתר הוא גם סורק ומאנדקס את הדף מחדש ומתרגם את הלחיצות האלה למה שנקרא בגוגל אנליטיקס Sessions. אלו פעולות שמבצעים מבקרים באתר, ותוכלו להרחיב כאן את הידע בנושא: נתוני המשתמשים באתר[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="meta"][vc_column][vc_column_text]

תגיות מטא

אלו התגיות שגוגל סורק בטרם נכנס לתוכן הדף, בעבר היו דוחסים מילות מפתח רבות כדי להדגיש את הנושא. כיום תגיות מטא תג של כותרת ותיאור הדף צריכות להיות נקיות, ייחודיות ואף יצירתיות על סף קופירייטינג. לתגיות המטא משמעות רבה והשפעה עצומה על ה CTR ולכן חשוב לתת את המילים הנכונות בניסוח הנכון ביותר. כך למשל אורכה של מטא תג הכותרת לא יעלה על 70 כי בדף התוצאות פשוט לא רואים מעבר לזה, וזה נכון גם לגבי אורכה של תג התיאור שלא יעלה על 160 תווים. בתוך מגבלת המילים הזו צריכים להיות משכנעים ביותר כדי לגרום לגולשים ללחוץ על התוצאה. יש להימנע מתגי מטא כפולים שאותם ניתן לאתר בקונסולת החיפוש של גוגל.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="speed"][vc_column][vc_column_text]

מהירות טעינת הדף

מהירות טעינת דף באינטרנט

ובכלל כל דפי האתר צריכים להיות מונגשים בצורה מהירה כך שיעלו מהר כאשר מישהו מנסה להגיע לאתר. זמן טעינה קצר יותר = טוב יותר, וזו עוד אחד מהפרמטרים שקיבלו העצמה בשנים האחרונות למען חווית גלישה טובה יותר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="robots"][vc_column][vc_column_text]

ROBOTS.TXT

זו קובץ המיועד להסביר לעכביש של גוגל את מה לסרוק ואת מה לא. חשוב להיות כמה שיותר פתוח ולא להתיר דפ תוכן באתר. חשוב לא פחות לחסום גישה של הרובוטים לאיזורים שאין צורך לסרוק ולאנדקס אותם. הקובץ נותן שליטה על איזורים באתר שבהם נרצה או לא נרצה שגוגל יסרוק.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="build"][vc_column][vc_column_text]

מבנה האתר

אחד הדברים שיש לקחת בחשבון בכל בניית אתר חדש והתאמתו לדרישות מנועי החיפוש ברמת SEO. מבנה האתר צריך להישאר כמה שיותר שטוח, כלומר שנעדיף לטרגט דפים שנמצאים בלבל ראשון מאשר להיכנס לתתי דפים עמוקים בדרגת הכתובת שלהם. מבנה האתר משפיע גם על חווית הגלישה ולכן חשוב לזכור להנגיש דפים מרכזיים בערת ניווט ידידותי ונוח לתפעול, בין אם זה בעזרת כפתור או תמונה, נדאג לכך שהגולשים יוכלו לעבור בין חלקים שונים באתר בקלות.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="data"][vc_column][vc_column_text]

נתונים מובנים של האתר – Structured Data

אלה הם סימני חיפוש המכונים Microdata אשר מאפשרים לסייע לרובוטים להבין טוב יותר את תוכן האתר, בעזרת הסימנים הללו הרובוטים של מנוע החיפוש יוצרים נתונים שיעלו בתוצאות החיפוש ויסייעו בכך להגיש לגולשים תוצאות מדוייקות יותר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id="sitemap"][vc_column][vc_column_text]

מפת sitemap.xml

מפת אתר XML בשונה ממפת אתר HTML מיועדת עבור רובוטי הסריקה. הם מגיעים, סורקים את מפת האתר ויכולים להבין טוב יותר את ההיררכיה ואת אילו דפים יש לסרוק פעם בשבוע, פעם בחודש, פעם בשנה או בכל יום. מפת אתר זו היא בגדר המלצה, שלא כמו בקובץ הרובוט TXT אין כאן שום חסימה וגם אם לא תכללו את כל דפי האתר בתוך המפה, הוא עדיין יוכל להגיע אליהם דרך קישורים פנימיים או חיצוניים לסרוק ולאנדקס אותם. מפת XML נחוצה לצורך קידום אתרים אורגני ויש למקם אותה על השרת כקובץ XML.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] דברי סיכום: תוכן וקישורים עדיין יהיו שחקנים ראשיים של קידום אתרים אורגני ויהיו הבסיס של SEO בשנת 2018 הבאה עלינו לטובה – אבל אין ספק שהדרך בה מוצג התוכן והדרך בה בניית הקישורים נעשת מגוונת ומפנה אל תוך דפים פנימיים ועמוקים יותר, וההתאמה למובייל ושימוש בקטעי וידאו להעברת מסר חזותי הם חשובים לאין שיעור ויש לקחת אותם בחשבון ולהשתמש בהם באופן ישיר. יחד עם זאת צריכים לתכנן את שלבי הקידום בראייה לטווח רחוק כולל בניית אסטרטגיה וניהול הקידום לאורך זמן. אחרי הכל קידום אתרים אורגני הוא מרתון שאין לו סוף ותכנון שלבי הקידום תוך כדי הגעה ליעדים חשוב לא פחות.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *