מיקוד גיאוגרפי בינלאומי - קידום אתרים בחו"ל

מיקוד גאוגרפי – קידום אתרים בחו”ל

מה שרואים מכאן לא רואים משם …

המיקום הגאוגרפי של בני האדם הפך להיות כה משמעותי בתוצאות החיפוש,  השוני בתוצאות החיפוש במקומות גיאוגרפים שונים נעשה משמעותי מאד ומה שרואים מכאן לא רואים משם. האמנם ?

קידום אתרים לקהל יעד במדינה שונה

הרי ברור לחלוטין שגולש מישראל שמחפש חנות משקפיים בגוגל לא יקבל תוצאות של אתרים מרוסיה ולהיפך. אז איך בכל זאת מתמודדים עם אתר בעל סיומת ישראלית אשר מכוון לקהל הרוסי שנמצא פיזית ברוסיה ?  במקרה כזה כאשר קהל היעד של האתר נמצא במקום אחר ולא בישראל יש לבצע התאמות כדי שיוכל לתקשר ביעילות עם קהל היעד וכדי שמנועי החיפוש יבינו כי ישנה התאמה בין השאילתה לאתר.

סיומת הדומיין

הנוסחה הידועה היא כי רצוי להתאים את סיומת הדומיין לסיומת לסיומת של המדינה בו נמצא קהל היעד. אם האתר שלנו כתוב בשפה הרוסית אז ברור שעדיף שהאתר יהיה בסיומת ru. אם האתר כתוב בשפה האנגלית כמובן שרצוי סיומת com.

האמנם ?  לא תמיד, כל מקרה לגופו.

חיפוש על פי מיקוד גאוגרפי

גוגל משדרגת את האלגוריתם שלה כל הזמן במטרה לספק תוצאות איכותיות יותר, אבל האם הרובוט שלה יודע להתייחס לשאילתה כמיקוד גיאוגרפי ממוקד ?
מקרה  : קיבלנו אתר בעל דומיין ישראלי org.il , כל האתר כתוב בשפה הרוסית ופונה לקהל יעד דובר רוסית ברוסיה, google,ru , מה הקאטש ? ביטוי המפתח מכיל את המילה ישראל בשפה הרוסית, ויותר מכך משמעות המילה היא טיפול בישראל. נשאלת השאלה האם גוגל גם כאן מתייחס לסיומת הדומיין כפארמטר עליון או שמא שאילתת החיפוש היא בעלת משמעות רבה יותר. סוגיה מאד מתחכמת אם חושבים על זה לעומקו של ענין. התשובה אכן נמצאת בשאילתת החיפוש של המשתמש, כלומר שאם מילת החיפוש שלו מכילה את שם המקום או מדינה כלשהי, הרי שהמיקוד כבר נעשה בתוך שאילתת החיפוש כך שגוגל אכן גם יציג תוצאות של אתרים עם סיומת תואמת ליעד אשר כלולה במילת המפתח ולאו דווקא רק תוצאות עם סיומות של המדינה בה נעשה החיפוש בפועל או סיומת בין לאומית.

במקרה הנ”ל המיקוד בא מצד הגולש עצמו בעצם הכנסת המיקוד בתוך מילת החיפוש, כלומר שגוגל כן מתייחס לשאילתת החיפוש הממוקד ולכן הוא גם יציג אתרים בעלי סיומת ישראלית .il  בתוצאות האתרים הרלבנתיים ביותר, אפילו על חשבון אתרים בסיומת ru.

קידום מקומי לאתר בחו”ל – local search

חיפוש על פי כתובת ip , בהתבסס על הכתובת בה המחשב שלנו נמצא גוגל יודע להתייחס ולספק תוצאות מותאמות לכך. כאשר נחפש משהו ב google.com מישראל נקבל תוצאאות שונות מאשר אם נחפש אותו הדבר במדינה אחרת, תוצאות שונות אשר מותאמות לכתובת הip  של אותה מדינה בה נמצא המחשב דרכו אנו מחפשים. כלומר שאתרים אשר משווקים לקהל יעד שונה מהמדינה בה הם נמצאים פיזית, רצוי לאחסן את האתר על שרת מקומי באותה מדינה בה נמצא גם קהל היעד שלהם.

דבר חשוב נוסף: קידום אתרים בינלאומי בגוגל בחו”ל הוא להשתמש בכלים שגוגל מספקת לנו כמו google webmaster tool  על מנת לקבל פרספקטיבה נכונה לגבי התאמתו של האתר והקוד שלו, לקהל היעד וכמובן למיקום שלו. אנליטיקס תוכל לעזור לנו לקבל מידע האם קהל היעד הוא זה שמגיע לאתר על פי חלוקה גיאוגרפית של מבקרים באתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות