מיתוסים נפוצים בקידום אתרים

מיתוסים נפוצים בקידום אתרים מודרני

קידום אתרים מודרני בצל שמועות ומיתוסים בתחום

בתעשיית קידום אתרים בעולם כולו ידוע כי רבים מהעוסקים בתחום ניזונים ממיתוסים ומשמועות, כמו גם מגורואים שונים ומשונים. הדבר הזה נובע ללא ספק מכך שגוגל ושאר מנועי החיפוש מעולם לא סיפקו גילוי מלא ומפורט של האלגוריתם שלהם ולכן התופעה הזו מתרבה והופכת להיות תרבות של מיתוסים ושמועות.

מטרת המאמר הזה היא לנסות להפריך במידה את חלק מהמיתוסים באופן ברור יותר 

גוגל הוא מנוע חיפוש היחידי שצריך להתייחס אליו

גוגל הוא ללא צל של ספק מנוע החיפוש הגדול ביותר, אבל זה בהחלט לא אומר שצריך להתעלם ממנועי חיפוש אחרים. זה נשמע קצת מגוחך לומר את זה אך בעוד שגוגל היא באמת הגדולה ביותר בתחום של מנועי החיפוש, לשאר המועים יש אחוז לא מבוטל של חיפושים, בישראל כמובן זו לא דוגמה טובה כיוון שאנחנו שוק קטן מאד אך בארה"ב לצורך העינין יש שוק של 30% מכלל החיפושים בידי מנועים אחרים. בינג למשל עדיין מספק כמות עצומה של חיפושים חודשיים ביחס לשאר המנועים השונים. ברוסיה יש מנוע חיפוש בשם יאנדקס שגם לו יש מסת חיפושים גדולה. משמעות הדבר היא כי  צריך ללא ספק לרכז את המאמצים בקידום אתרים לכיוון גוגל אך לא צריך להתעלם לחלוטין ממנועים אחרים. רבים מהטכניקות והעקרונות של קידום אתרים בגוגל עובדים גם על מנועי חיפוש אחרים אך לכל מנוע יש את הפרמטרים שלו על פי הם הוא  מנתח ומדרג את האתרים בתוצאות החיפוש שלו.

קידום אתרים – זבנג וגמרנו

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא פעולה שאיננה חד פעמית – אנו מבינים מדוע אנשים מקווים שזה לא יהיה כך בעיקר עסקים קטנים, קידום אתרים מקצועי ואיכותי הוא יקר. יחד עם זאת אופטימיזציה למנועי חיפוש של האתר דורשת טיפול קבוע באופן שוטף. זה אולי נשמע כמו טיעון של איש מכירות אשר רוצה לגרוף כמה שיותר כסף אבל העובדה הפשוטה היא כי גוגל ושאר מנועי החיפוש מרבים לשנות ולעדכן את האלגוריתמים שלהם בתוצאות חיפוש כל הזמן, ואם זה לא מספיק אז לא לשכוח את העובדה כי המתחרים שלך צפויים להשקיע בשיפור האתר שלהם כל הזמן ולכן לכל זה יכולה להיות השפעה דרמטית על הביצועים של האתר שלך בתוצאות החיפוש. אם אתה לא משקיע בקידום אתרים על בסיס קבוע אתה נשאר מאחור וצופה על המתחרים שלך חוגגים שם למעלה.

לדירוג ולמיקום של האתר אין שום ערך

אנו מבינים לחלוטין מאיפה המיתוס הזה הגיע, הופעתו של האתר בתוצאות חיפוש מותאמות אישית אכן הפחיתה את החשיבות של הדירוג במעט, אך מיקומים הם בהחלט לא אסטרטגיה מיושנת בשום צורה ואופן והם לבטח שחקן מרכזי מאד ודומיננטי בתוצאות החיפוש. אנחנו למדים ומבינים כי לכל קמפיין קידום אתרים יש את המיקוד והדגש על יותר מאשר רק מיקומים בתקופה זו, וזה כולל נראות במילות חיפוש ארוכות יותר, שיפור יחס המרה וכמובן שאת תנועת הגולשים לאתר שאלו הם מדדי ההצלחה המרכזיים בעיני רבים. בסופו של דבר אסור לשכוח כי הרוב המוחלט שמחפש בגוגל ימצא את מה שהוא מחפש עוד בעמוד התוצאות הראשון כך שנוכחות בדף היא אינדיקטור שימושי מאד.

 לכלול מילת מפתח בשם הדומיין

מילות מפתח לא מחזקות את כוחו של האתר כפי שזה נעשה פעם, רישום דומיין על שם מילת המפתח או לחילופין לכלול את מילת המפתח בשם הדומיין היתה עד לא מזמן אסטרטגית קידום סבירה אבל אז בא מאט קאטס "הספאמר" של גוגל והודיע כי גוגל תחפש את הסיבה מדוע דומיינים שכוללים מילת מפתח מדורגים כל כך טוב, ותראה להם את הדרך למטה, מיד אחר כך זה הפך לאסטרטגיה הרבה פחות יעילה. בשווקים מסוימים זה עדיין עובד אבל זה לא הולך להיות המצב למשך זמן רב מאוד ובמיוחד על מילות מפתח תחרותיות.

העתקת המתחרה = אסטרטגיה

קיימת האמונה הרווחת כי מבט מתחת למכסה המנוע של האתר המתחרה שלך מהווה אסטרטגיית קידום אתרים. שכפול פרופיל הקישור של המתחרה שלך או אסטרטגיית החיפוש היא צעד חכם אך רק לעתים רחוקות והיא אף עלולה לשחק נגדך ולהוביל לגול עצמי. הסיבה העיקרית לכך היא שטכניקה או שיטה כזו או אחרת שעובדת להם לא יפעלו בהכרח באותה הדרך בשבילך.  אין שום דבר רע בללמוד מה המתחרים שלך עושים ואף ללמוד מהטעויות שלהם, זה צעד חכם להבין מה המתחרים עושים ולפתח את האסטרטגיה שלך בהתאם, לא לשכפל.

תאורי מטא meta לא שווים כלום

בהחלט פחות חשוב בתמיכה שלו לקידום אתרים, אבל חסר ערך הוא לא. אנו יודעים היום בוודאות כי גוגל בחר להתעלם מכותרות מטא ותיאורים כאשר הוא חושב שיש משהו יותר חשוב להשתמש בו, בדרך כלל הוא יקבל הרמז על מה הדף עוסק בתוך הדף עצמו. אם כי לא היית מעדיף כי הכותרת המועדפת עליך והתיאור ישמשו לנראות הגולשים מאשר מה שגוגל יכולה לשלוף מהדף עצמו? זה בעצם המקום בו אתה פוגש את הגולש עין בעין ומספר לו למה כדאי לו ללחוץ על הכותרת ולהכנס לאתר. עם ההשקה של גוגל +, בכל פעם שקישור מתפרסם ברשת החברתית כותרת הדף ותיאור מופיעים באופן אוטומטי, אם לאתר שלך אין שום נתונים אז גוגל ימשוך כל מה שהוא יכול למצוא בדף וזה מה שמוביל לכך שהקישור שלך נראה מכוער למדי.

ניתן ללמוד קידום אתרים רק על ידי קריאה

בכל ענף או תחום יש  גורואים למיניהם שסוחפים אחריהם עדת מעריצים, בתחום של קידום אתרים המצב אינו שונה, מומחים שאפטנים שהכניסו בדירוג את האתר שלהם פתאם הופכים להיות מותג חושבים שהם מוסמכים ללמד אחרים "איך לקדם אתרים לדף ראשון". יש כמה גורואים בשוק המבלים בלהביע דעות על אחרים מאשר הם עושים בעצם קידום אתרים וכתוצאה מכך הידע והעצות שלהם משאיר קצת מקום לשיפור בדרך כלל. יש להיזהר ממי אתה מקבל עצות ולנסות לחלק את הזמן שלך 20/80,  כך שעל כל 20 דקות של קריאה ולמידה על קידום אתרים צריך להשקיע 80 דקות של עבודה מממשית וליישם את זה. הדרך הטובה ביותר ללמוד היא להתנסות בעצמכם ולבצע תהליך קידום אתרים על אתר משלכם, אבל זה לא אומר שאין כמה מוחות חדים בתחום, למעשה יש הרבה בלוגים של קידום אתרים ששווה לבדוק.

בעקבות ההכרזה האחרונה של גוגל כי הם יתמכו בתכונה rel – שם הכותב באתר, אמון וסמכות יתחילו לשחק תפקיד חשוב יותר עבור קידום אתרים בעתיד. זה אמור לעזור להגדיל את הנראות של המומחים האמיתיים בתחום וזה יהיה דבר טוב לכולם.

מיתוסים חדשים בקידום אתרים קיימים וכנראה שגם ימשיכו להתקיים בעתיד כיוון שמנועי החיפוש והאלגוריתמים שלהם מתפתחים ומשתדרגים כל הזמן אך עקרונות היסוד נותרו כמעט אותו דבר והם ליצור אתר אינטרנט באיכות גבוהה אשר מספק ערך לקהל היעד המבקרים באתר.

 

3 מחשבות על “מיתוסים נפוצים בקידום אתרים מודרני”

  1. פינגבאק: קידום אתרים ביד אלוהים | GOLL - קידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות