מה זה גוגל אנליטיקס ואיך משתמשים בו

חמשת הנתונים השימושיים ביותר של גוגל אנליטיקס

מה זה גוגל אנליטיקס ואיך משתמשים בו?

רוב מנהלי האתרים מכירים את גוגל אנליטיקס ככלי ניתוח נתונים של האתר ורבים מהם אף לוקחים צעד אחד קדימה כדי להבין איך לנתח נתונים מדוייקים יותר של המבקרים באתר. ההערכות האחרונות לגבי מספר החברות המשתמשות בגוגל אנליטיקס מדברות על בין 30 ל -50 מיליון משתמשים. אבל לא כולם באמת לוקחים את זה ברצינות ומיעלים את זה לטובת קידום האתר והיעדים שלו. לאלה מאיתנו שלא עוקבים באופן קבוע אחר נתוני אנליטיקס אני מציע למצוא את זמן ולנצל את הניתוחים החשובים ביותר הזמינים לנו. למי מאיתנו שלא משקיע זמן ואנרגיה בתהליך הזה, מפספס המון הזדמנויות לשפר את חווית המשתמשים והמכירות באתר. במאמר זה, אני אציין את חמשת הנתונים הבסיסיים והשימושיים ביותר שיש לגוגל אנליטיקס להציע. איך משתמשים בגוגל אנליטיקס? גלו את חמשת הנתונים השימושיים ביותר בגוגל אנליטיקס שיסייעו לכם לשפר את חווית המשתמש ואת ההמרות באתר. מיני מדריך גוגל אנליטיקס למתחילים.

1. מאיפה הגיעו המבקרים לאתר?

האם הם מבקרים חדשים או שהם כבר מכירים את האתר שלך. מעקב אחר מקורות המבקרים בדף יגלה לך אם הם הגיעו מהתנועה אורגנית ממנועי חיפוש או מתנועה ישירה, או מתנועת הפניה, האם הם הגיעו בכוונה או במקרה, האם הקלידו את שם האתר בגוגל או שהם הקלידו מילות מפתח הקשורות לשירות שלך או למוצר שלך. נתונים אלה יכולים גם לתת לנו להבין את נקודות המוצא של התנועה לאתר ואלו נתונים חשובים שיכולים לסייע לנו לזהות דרכים חדשות להגדלת כמות התנועה לאתר ולמקד את התנועה במבקרים רלוונטיים ביותר.

חמשת הנתונים השימושיים ביותר של גוגל אנליטיקס

2. מה המבקרים עושים כשהם מגיעים לאתר שלך?

לאחר שמבינים מהיכן מגיעים המבקרים לאתר אפשר להתחיל לנתח גם את נתוני השימוש שלהם באתר, אפשר לצפות ולפענח את נתוני הזמן שלהם באתר, כמה זמן הם הקדישו לדף מסויים ולהבין מזה למשל איזה דף חביב על המבקרים שהם נשארים בו זמן רב יותר. או האם זה דף שמבקרים נוטים לחזור אליו בתדירות גבוה שוב ושוב. תיעוד הנתונים הללו מאפשר גם להבין איזה סוג תוכן המבקרים אוהבים. ניתוח משתמשים ברמה של ניווט באתר, כמו על מה הם לחצו קודם לפני שהגיעו לדף ההמרה באתר יכול לעזור לנו לזהות דפוסים של התנהגות בקרב גולשים באתר, וניתן לייעל את המסלולים המועדפים שלהם על ידי יצירת אינטראקציה קלה וידידותית יותר.

3. מאיפה המבקרים יוצאים מהאתר?

כלומר הדף האחרון שבו המבקרים נמצאים לפני היציאה שלהם מהאתר.דף מומלץ לשים לב על דפים שהמבקרים נוטשים מהם את האתר מפני שזו ההזדמנות מצויינת לבצע אופטימיזציה ולשפר את התוכן ו או הנראות של הדף. דפי יציאה הם נקודות חשובות בכל אופטימיזציה של אתר, כי בקלות אפשר לאבד את התעניינות של המבקרים, שיפור מדד היציאה מהאתר (שיעור נטישה) הוא מדד חשוב אך יכול להיות שיש סיבות אחרות שגורמות ליציאה רבה מדי מעמוד מסויים ולכן צריך לבחון גם אם הדפים האלה לא מכילים תכנים מיותרים או משעממים, בעלי חזות ירודה או קישורים שבורים או זמן טעינה ארוך מדי.

4. איך המבקרים מתנהלים באתר?

ניתוח הפעולות של המבקרים שלך באתר יגלה לנו עוד רובד של נתונים חשובים, כמו על מה הם לוחצים? האם הם לוחצים על דפים שנחוצים להם? איפה המבקרים שלכם זורמים או איפה הם נתקעים. לאחר מכן, יש למקם קריאה לפעולה באיזורי עניין גבוהים בדף וזה בהחלט יכול לעזור לייצר תוצאות חיוביות. לדוגמה, בקמפיין מממומן בגוגל אדוורדס של חברה המספקת שירותי בריאות הצלחנו להגדיל פי 5 את כמות הלחיצות על כפתור הקורא לצפייה בספר "הרגלים בריאים", וזאת על ידי הוספת כפתור עם הביטוי: "לקריאת הספר בחינם" בראש הדף ובכך הגדלנו את התנועה אל הדף הספציפי הזה.

שורה תחתונה – מהו שיעור ההמרות באתר?

זהו הערך החשוב ביותר בניתוח נתונים של גוגל אנליטיקס. זהו נתון המייצג את מספר המבקרים שהפכו ללקוחות דרך משפך התנועה שלנו – אך לא רק. המרות ניתן להגדיר גם הורדת קובץ, הגעה לדף ספציפי, מילוי טופס, התקשרות טלפונית ועוד מגוון פעולות שהמבקרים יכולים לבצע באתרי אינטרנט. בחנויות און ליין המרה יכולה להימדד על ידי הוספת מוצר לעגלת הקניות או הגעה לדף "אישור ביצוע תשלום". במדידת נתונים אלו וניתוח מעמיק שלהם נגלה שככל שנבצע יותר שיפורים בהתאם לכלל הניתוחים שהוזכרו כאן, שיעור ההמרות באתר יגדל מאד וישתפר כל הדרך לאורך הזמן. מומלץ לתרגל את הניתוחים האלה על כל קמפיין בין אם זה קידום אורגני בגוגל ובין אם זה קידום ממומן או שיווק דיגיטלי. הנתונים של גוגל אנליטיקס הם בסופו של דבר הכלי שבעזרתו ניתן להפיק את המידע הכל כך חשוב של התנהגות המבקרים באתר, לנתח אותו ולייעל אותו לטובת חווית משתמש טובה יותר שהיא בעצמה רבת ערך בוודאי כאשר מדברים על קידום אתרים אורגני SEO ועל אלגוריתם ועל איך גוגל מדרגת אתרים בתוצאות החיפוש שלה. אם תתמקדו בדבר הזה שנקרא שיפור חווית משתמש ותתנהלו על פי הנתונים שמציג אנליטיקס תזכו בחדוות העכביש והוא ידאג להציג את הדף ששיפרתם גבוה בדף התוצאות הראשון.

להתרגל לנתח נתונים כדרך קבע

אנו ממליצים להפוך את ניתוח נתוני גוגל אנליטיקס להרגל ולקפוץ מדי שבוע אל תוך המספרים והנתונים של הכלי המדהים הזה שבעזרתו ניתן להפיק תועלת רבה עבור התפתחות האתר וההתקדמות שלו. מובטחת לכם הפתעה מעניינת שאם לא עשיתם את זה קודם לכן, בטח תשמחו לגלות מי קהל המבקרים שלכם, מאיזה אתרים הם הגיעו, מאילו ביטויים, וכיצד הם מתנהגים באתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות